• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

ديوار شكننده چين و درايت ليپي

بهرام سرگوسرايي|تايلند كه جام را بسيار وحشتناك با شكست 4 بر يك مقابل هند شروع كرده بود، با تغيير سرمربي كم‌كم به مسابقات برگشت و توانست به عنوان تيم دوم از گروهش صعود كند؛ پشت سر امارات و بالاتر از بحرين. اين تيم در مرحله حذفي به مصاف شاگردان مارچلو ليپي (چين) رفت و در نيمه اول به روند خوبش ادامه داد. تايلند در نيمه اول موفق شد روي يك ضربه كرنر از چين پيش بيفتد. گل تايلند را جايدد در دقيقه 30 به ثمر رساند. بعد از گل نيز تيم چين نتوانست در نيمه اول كار خاصي از پيش ببرد. بازيكنان چين نمي‌توانستند دستورات ليپي را در زمين پياده كنند و همين موضوع در چند صحنه موجب عصبانيت پيرمرد ايتاليايي شد. بيشتر تلاش بازيكنان چين در نيمه اول رساندن توپ به ستاره‌شان وو لي بود، اما اين بازيكن هم نمي‌توانست كاري از پيش ببرد. نيمه دوم نيز با همين روال شروع شد و حتي تايلند در لحظاتي از بازي تيم خطرناك‌تري نشان مي‌داد. در حالي كه بازي از دقيقه 65 گذشته بود و اين امكان وجود داشت كه چين نيز همانند، اردن با يك سورپرايز عجيب مواجه و مجبور به ترك زودهنگام امارات شود، اژدهاي سرخ به خودش آمد و در عرض كمتر از 5 دقيقه نتيجه بازي را دگرگون كرد.

شايد كليد بازي چين و تايلند را بتوان در تعويض طلايي مارچلو ليپي و اصرار بي‌جا و بيهوده دفاع چپ تايلند در حفظ توپ در نزديكي‌هاي نقطه كرنر خودي عنوان كرد. دقيقه 67، در حالي كه بازيكن تايلند مي‌توانست با يك ضربه به زير توپ، تيمش را از فشار خارج كند سعي بر نگاه داشتن توپ و دريبل زدن بازيكن مقابلش كرد كه درنهايت ژي ژنگ موفق شد توپ را بربايد و با يك سانتر سريع تيمش را در موقعيت گلزني قرار دهد؛ سانتري كه با ضربه سر ژي ژنگ كه تنها 3 دقيقه قبل وارد زمين شده بود، به گل اول چين تبديل شد تا كابوس شكست و حذف زودهنگام از جام، براي ليپي و شاگردانش تمام شود. بعد از گل تساوي، چيني‌ها از فرصت استفاده كردند و در شرايطي كه تايلند هنوز نتوانسته بود از شوك دريافت گل اول خارج شود، به گل دوم دست يافتند. دقيقه 70، ژائو لين روي پاس تماشايي وو لي در محوطه جريمه صاحب توپ شد و روي بي‌تجربگي مدافع تايلند موفق به گرفتن يك خطاي پنالتي شد. پنالتي توسط خود ژائو لين به گل تبديل شد تا چين در عرض كمتر از 5 دقيقه باخت را با برد عوض كند.

شايد اصلي‌ترين دغدغه ليپي براي دور بعد مسابقات كار كردن روي ساختار خط دفاعي تيمش باشد. ديوار چين كه به عنوان آخرين دژ مستحكم در برابر حملات حريفان قرار مي‌گيرد بارها در جام 2019 توسط حملات حريفان يا فروريخته يا درآستانه فروپاشي قرار گرفته. چين در مرحله گروهي نشان داد كه دفاعي شكننده دارد، آنها 2 گل از كره‌جنوبي و يك گل هم از قرقيزستان دريافت كردند. دفاع چين مقابل تايلند هم بارها آسيب‌پذير نشان داد. تيم تايلند در مقابل چين 11بار توانست به سمت دروازه حريف شوت بزند كه از اين تعداد 4 تا در چارچوب بود. در دقيقه 61، درست 6 دقيقه قبل از گل تساوي چين، بازيكنان تايلند از شكاف به وجود آمده در خط دفاع چين صاحب يك موقعيت شدند و اگر شي كي آن خطاي عمد را انجام نمي‌داد، چه بسا تايلندي‌ها گل دوم را هم به ثمر مي‌رساندند و كار حريف را يكسره مي‌كردند. مارچلو ليپي احتمالا بهتر از هر كس ديگري به اين نقطه ضعف تيمش اشراف دارد و به خوبي مي‌داند كه در مقابل تيم‌هاي درجه يك آسيا، با اين وضع دفاع كردن، درگير چه مشكلاتي خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون