• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4288 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

جام ملت‌هاي آسيا در آينه خبر

كارلوس كي‌روش ساعاتي قبل از بازي ايران و عمان، اين پيام را براي بازيكنانش ارسال كرد: بازي ساعت 9 امشب براي همه‌چيز يا هيچ. بازي‌اي كه مي‌تواند شروع تازه‌اي براي ۴ روز ديگر باشد يا پاياني براي اين همگامي مفصل و ماجراجويي فوق‌العاده ۸ساله. آنچه كه بايد اتفاق افتد براي همكاران من، بازيكنانم، هواداران، دوستان و به‌ ويژه خانواده‌ام؛ با قدرداني بي‌پايان و احساسات بسيار و براي تمام وفاداري و تعهد به يك دليل و هدف كه «تيم ملي» نام دارد. «پيش به سوي آينده.»

كي‌روش پيش از بازي ايران و عمان در تجليل از عليرضا بيرانوند نيز گفت: علي فوق‌العاده است. او علاوه بر قد، قلب بزرگي هم دارد. بيرانوند يك چيزهايي درونش دارد كه هميشه به او انگيزه و جاه‌طلبي درستي براي بهتر و بهتر شدن مي‌دهد. او هم يك دروازه‌بان خوب با پرتاب‌هاي عالي است و هم مي‌تواند آواز بخواند!

كي سئونگ يئونگ، بازيكن با تجربه تيم كره جنوبي و عضو تيم نيوكاسل به دليل مصدوميت ادامه جام ملت‌هاي آسيا را از دست داد. بازگشت كي به كره مي‌تواند شوك بزرگي به اين تيم قبل از بازي با بحرين وارد كند.

سردار آزمون در مرحله گروهي ۲۴ شوت به سمت دروازه حريفان ايران زد كه دو برابر بيشتر از هر بازيكن ايران است و بيش از هر بازيكن ديگر در اين جام بوده است.

مهاجم تيم ملي قطر در صورت زدن يك گل ديگر به ركورد گلزني علي دايي خواهد رسيد. المعز علي تاكنون توانسته است ۷ گل به ثمر برساند و به ركورد ۷ گل زده بهتاش فريبا و چوي سون هو، مهاجم كره دست يابد كه در جام ملت‌هاي ۱۹۸۰ در يك دوره جام ملت‌ها ۷ گل به ثمر رسانده بود. ركورد بيشترين گل زده در يك تورنمت جام ملت‌ها مربوط به علي دايي است كه توانست در جام ملت‌هاي ۹۶ كه آن دوره هم در امارات بود ۸ گل به ثمر برساند.

مربي دروازه‌بانان تيم ملي فوتبال ژاپن در تمرين اين تيم قبل از بازي برابر عربستان دست به اقدام جالبي زد. او به همراه خود يك كامپيوتر به تمرين آورده بود تا حركت‌هاي سنگربان تيم را به خوبي زير نظر بگيرد و كوچك‌ترين اشتباهاتش را به او گوشزد كند. اين اقدام مربي دروازه‌بانان ژاپن در رسانه‌هاي عربستاني بازتاب داشت. عربستان امروز به مصاف ژاپن مي‌رود.

سرمربي بلژيكي تيم ملي فوتبال اردن گفت: در نيمه دوم ديدار مقابل ويتنام هراسان بازي كرديم. ويتال بوركلمانس پس از شكست ناباورانه تيمش مقابل ويتنام در ضربات پنالتي و وداع از جام ملت‌هاي آسيا 2019 اظهار كرد: در نيمه نخست عملكرد بسيار خوبي داشتيم و چند موقعيت گلزني ايجاد كرديم. اگر قدر اين فرصت‌ها را مي‌دانستيم، اكنون پيروز ميدان بوديم.

پليس ابوظبي قبل از اين بازي ايران و عمان تعدادي از طبل‌هاي بوقچي‌هاي ايراني را ضبط كرد. گويا اين طبل‌ها مشكلاتي را در راستاي هماهنگي براي ورود خبرنگاران به وجود آورده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون