• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4291 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

بهروز نعمتي سخنگوي هيات رييسه مجلس:

خودروسازان بايد به تعهدات‌شان درباره خودروهاي پيش‌فروشي پايبند باشند

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هر پيش‌فروشي كه خودروسازان انجام دادند و بر مبناي هر قراردادي كه بوده بايد بر آن عمل كنند.

بهروز نعمتي، نماينده تهران و سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش قيمت خودروي داخلي و اعتراض مردم نسبت به اين موضوع گفت: در بحث قيمت‌گذاري خودرو يك اشتباهي شد و اختيار را از شوراي رقابت گرفتيم و به سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان داديم. به اعتقاد بنده اين اشتباه محرزي است؛ به دليل اينكه هم توليد‌كننده، وزارت صمت است و هم قيمت‌گذار هم و در اين شرايط در حق مردم اجحاف مي‌شود.

او با انتقاد از قيمت‌گذاري خودرو از سوي سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان ادامه داد: نتيجه سپردن قيمت‌گذاري به سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان اين است كه خودروساز هر روزي موضوعي را مطرح مي‌كند و قيمت را افزايش مي‌دهد. از سوي ديگر بايد مشكلات خودروسازان را هم بشنويم. خودروسازان اعلام مي‌كنند كه قيمت تمام شده خودرو به دليل افزايش مواد اوليه خودروسازان بالاست و آنها به جايي رسيدند كه بايد قيمت خودرو را افزايش دهند.اين نماينده مجلس تاكيد كرد: اما آن كسي كه مي‌تواند اين كفه را با هم تنظيم كند، شوراي رقابت بود و حالا شوراي رقابت كنار رفته و سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان بايد به اين موضوع برسند. يك طرفه به قاضي رفتن اشتباه است اما موضوع مهم‌تر اينكه هر جايي كه خودروسازان تعهد دادند بايد تعهد خود را انجام دهند.نعمتي با اشاره به پيش فروش خودروسازان گفت: هر پيش‌فروشي كه خودروسازان انجام دادند بر مبناي هر قراردادي كه بوده بايد به آن عمل كنند. بايد مطابق با قراردادي كه به مردم خودروها را پيش فروش كرده‌اند به آنها خودرو بفروشند.اين عضو هيات رييسه مجلس در خصوص اقدام مجلس براي حل مشكلات مردمي كه خودرو پيش فروش شده را خريداري كرده‌اند، تاكيد كرد: كميسيون صنايع به‌ شدت پيگير اين موضوع است و جلسات را با خودروسازان و هم با وزير و معاونان وزير گذاشتند و پيگير هستند. اعتماد آنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون