• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4295 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

از اجراي آثار فرهاد فخرالديني تا مخارج فيلم تارانتينو

گلايه‌هاي اسماعيل كتابفروش

حرف‌هاي يكي از كتاب‌فروشان قديمي‌تهران، مرور بخشي از آثار استاد فرهاد فخرالديني در جشنواره موسيقي فجر، پروژه ‌جديد كارگردان «حرام‌زاده‌هاي لعنتي» با همكاري چيني‌ها و استمداد دبير جشنواره فيلم از قوه ‌قضاييه خبرهاي امروز ما هستند.

 

كتاب ‌مرده است

اسماعيل‌شاداب‌نيا، صاحب كتابفروشي معروف و قديمي «ايرانيان» را اغلب دوستداران و دست‌اندركاران كتاب‌ و كتابخواني مي‌شناسند. پيرمردي با صفا كه درگوشه‌اي از خيابان فردوسي و در مغازه‌اي كوچك، بيش از 50 ‌سال به كتابفروشي مشغول ‌است. شاداب‌نيا ظاهرا اين‌ روزها زياد هم شاداب ‌نيست چون از وضعيت‌ اسف‌بار فروش كتاب دلخور است. شاداب‌نيا درباره اوضاع كنوني كتاب گفته است: «كتاب در ايران و جهان مُرد! ديگر نه كتاب مي‌خرند، نه مي‌فروشند.»

اجراي بخشي از آثار فخرالديني در فجر

علي‌اكبر قرباني گفته كه قرار است در روز 25بهمن‌ماه، بخشي ‌از آثار خودش به همراه ساخته‌هايي از استاد فخرالديني را در تالار وحدت اجرا كند. رهبر اركستر ملي ايران ضمن اشاره به اينكه جشنواره امسال با شعار توجه به آهنگسازان ايراني برگزار مي‌شود توضيح‌ داده است كه‌ توجه به آهنگسازان ايراني مي‌تواند باعث شود به موسيقي اركستري نيز توجه ويژه‌اي شود چرا كه كمبود رپرتوار در اين زمينه آسيب جدي وارد كرده است و چه خوب كه آهنگسازان ايراني آثار اركستري در ژانر موسيقي ايراني بسازند تا اين كمبود كم‌كم جبران شود و موسيقي ايراني بيش از پيش خود را نشان دهد.

چيني‌ها تارانتينو را قاپ‌ زدند

يك شركت فيلمسازي در چين با كوئنتين تارانتينو، فيلمساز امريكايي براي پرداخت مخارج فيلم «روزي ‌روزگاري در هاليوود» قرارداد بست. بخش عمده‌اي از مخارج ساخت اين پروژه ظاهرا پر هزينه را چيني‌ها پرداخت مي‌كنند. تارانتينو اعلام كرده كه با بازيگراني چون «بردپيت» و «لئوناردودي‌كاپريو» جهت ايفاي نقش در اين فيلم به توافق رسيده. شركت چيني علاوه بر مشاركت سنگينش براي ساخت اين فيلم، مسووليت پخش آن در سراسرجهان را هم عهده‌دار شده است.

حكايت بي‌پايان پول ‌كثيف

جريان ورود پول‌هاي مشكوك يا همان پول‌هاي كثيف به بدنه سينما آنقدر دامنه‌دار شده كه دبير سي‌وهفتمين جشنواره فيلم ‌فجر دست به دامن دخالت قوه ‌قضاييه شده است. او گفته است كه اين قوه بايد كمك كند تا فيلم‌هايي كه با اين قبيل ‌پول‌ها ساخته‌شده‌اند، رخصت ورود به جشنواره را نداشته‌ باشند.

خانيان در تماشاخانه ايران

جمشيد خانيان بيشتر به خاطر نوشتن رمان‌هاي خوب براي نوجوانان معروف است اما لازم است بدانيم كه او علاوه بر فعاليت در زمينه داستان‌نويسي، يكي از خوب‌هاي نمايشنامه‌نويسي كشور هم هست. خبر اين است كه يكي از نمايشنامه‌هاي او به نام ‌«تكرار» توسط علي مرادي كارگرداني شده و علاقه‌مندان مي‌توانند از 8 بهمن لغايت 23 همين ماه، به تماشاي اين كار بنشينند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون