• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4295 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

دانمارك قهرمان هندبال جهان شد

طلسم‌شكني با غول دو متري

رقابت‌هاي هندبال قهرماني جهان در سال 2019 يكشنبه شب با برگزاري ديدار فينال بين دانمارك و نروژ به پايان رسيد. در اين ديدار كه در سالن زيبا و پيشرفته جيسي بنك بوكسن شهر هرنينگ برگزار شد و 15هزار نفر آن را از نزديك مشاهده ‌كردند، دانمارك ميزبان موفق شد با نتيجه قاطع 31 بر 22 از سد حريفش بگذرد و براي نخستين‌بار عنوان قهرماني را از آن خود كند. در ديدار رده‌بندي نيز كه پيش از فينال برگزار شد، ديگر تيم ميزبان رقابت‌ها يعني آلمان به مصاف فرانسه رفت و در نهايت با نتيجه نزديك 25 بر 26 بازي را واگذار كرد تا به مقامي بهتر از چهارمي در اين رقابت‌ها دست پيدا نكند.

در رقابت‌هاي هندبال قهرماني جهان 24 تيم از قاره‌هاي مختلف حضور داشتند و در چهار گروه 6 تيمي A, B, C, D با يكديگر به رقابت پرداختند. از هر گروه 3 تيم راهي دور بعد شدند و گروه‌هاي 1 و2 را تشكيل دادند و در نهايت تيم‌هاي اول و دوم هر گروه راهي نيمه‌نهايي مسابقات شدند. دانمارك، قهرمان رقابت‌ها كه از امتياز ميزباني نيز برخوردار بود، با درخشش مهاجم تنومندش يعني ميكل هانسن توانست در گروهي كه تيم‌هاي نروژ، تونس، شيلي، اتريش و عربستان حضور داشتند، به عنوان صدرنشين راهي دور بعد شود. دانمارك در مرحله گروهي با 5 پيروزي پياپي و به ثمر رساندن 167 گل بهترين عملكرد را از خودش به نمايش گذاشت. دانمارك در جنگ صدرنشيني گروه موفق شد نروژ را با نتيجه 30 بر 26 شكست دهد؛ تيمي كه در نهايت دوباره راهي فينال شد و باز هم به دانمارك باخت. قهرمان رقابت‌هاي هندبال 2019 جهان در دور بعد با تيم‌هاي نروژ، سوئد، مصر، مجارستان و تونس هم‌گروه شد و باز هم با شكست تمام رقبا صدرنشيني را از آن خودش كرد؛ البته بازي‌هاي اين تيم با نروژ و تونس به دليل اينكه در دور قبل برگزار شده بود، مجددا برگزار نشد و همان نتيجه دور قبل براي تيم‌ها محاسبه شد. دانمارك در نهايت در مرحله نيمه‌نهايي به مصاف پرافتخارترين تيم جهان يعني فرانسه كه 6 عنوان قهرماني در كارنامه دارد رفت و موفق شد اين تيم قدرتمند را نيز با 8 گل اختلاف، 38 بر 30 از پيش رو بردارد و براي چهارمين بار در تاريخ راهي فينال شود.

چهارمين فينال دانمارك در هندبال قهرماني جهان خوش‌يمن بود. اين تيم در سال‌هاي 1967، 2011 و 2013 نيز در فينال حضور داشت كه به ترتيب مقابل تيم‌هاي سوئد، فرانسه و اسپانيا بازي را واگذار كرده بود. اما بعد از 3 ناكامي در كسب كاپ قهرماني، شاگردان نيكولاي ياكوبسن موفق به شكست طلسم فينال شدند و مقابل چشمان هواداران دانماركي كه سالن را روي سرشان گذاشته بودند، جام قهرماني را بالاي سر بردند. اين دومين افتخار پياپي دانمارك در عرصه بين‌المللي هندبال به حساب مي‌آيد. اين تيم در المپيك 2016 ريو نيز موفق شده بود با شكست فرانسه براي اولين‌بار مدال طلا را تصاحب كند. در پايان رقابت‌هاي قهرماني جهان ميكل هانسن از تيم قهرمان موفق به كسب دريافت عناوين آقاي گلي و بهترين بازيكن رقابت‌ها شد. هانس در اين تورنمنت 72 بار دروازه حريفان را گشود. غول دو متري دانمارك كه در تيم باشگاهي پاري‌سن‌ژرمن توپ مي‌زند، در المپيك نيز بهترين بازيكن مسابقات لقب گرفته بود و در سال 2011 نيز عنوان آقاي گلي مسابقات را با 68 گل زده به دست آورده بود. در آن دوره دانمارك با شكست 37 بر 35 مقابل فرانسه نايب قهرمان شده بود.

از نكات جالب توجه مسابقات هندبال قهرماني جهان در سال 2019، مي‌توان به افزايش چشمگير تعداد تماشاچي‌ها اشاره كرد. بر اساس آمار رسمي فدراسيون جهاني هندبال، در اين دوره بيش از 900 هزار نفر بازي‌ها را از نزديك در سالن‌ها مشاهده كردند كه نسبت به دوره قبل افزايش 40 درصدي را نشان مي‌دهد. ميانگين تماشاچيان در دوره اخير چيزي نزديك به 10هزار نفر تخمين زده شده است. دوره بعد اين رقابت‌ها در سال 2021 در كشور مصر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون