• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4300 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

كارت حمايت تحصيلي جايگزين مدارك هويتي دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش ضمن تاكيد بر افزايش شمار دانش‌آموزان عشاير، مهم بودن اين امر را بدان جهت اعلام كرد كه جمعيت عشايري ايران قبل از انقلاب بيشتر بوده و اكنون هر چند به علت مهاجرت و يكجانشيني تعداد عشاير كمتر شده اما شمار دانش‌آموزان عشايري بيشتر شده است. وي افزود: يكي از شاخص‌هاي كمي قابل توجه اين است كه شمار كل دانش‌آموزان ابتدايي عشايري ما در مدارس ۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر در سال ۵۷ بود كه اكنون به ۱۸۷ هزار و ۴۹۷ نفر رسيده و رشد زيادي را نشان مي‌دهد. شمار دانش‌آموزان دختر عشايري نيز از ۳۱ هزار و۵۹۵ نفر به ۸۸ هزار و ۶۴۹ نفر رسيده است.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه اين آمار بسيار مهم است زيرا به طور طبيعي جمعيت عشايري ما قبل از انقلاب بيشتر بود و اكنون به علت مهاجرت و يكجانشيني كمتر شده است و با اين حال شاهد افزايش شمار دانش‌آموزان عشايري هستيم، گفت: اين امر نشان‌دهنده آن است كه بسيار تلاش شده تا دانش‌آموزان عشاير جذب و حتي مدارس تك دانش‌آموزه داير شوند تا به هر طريقي فرزندان‌مان جذب شوند.

حكيم‌زاده درباره جذب ۳۰ هزار كودك بازمانده از تحصيل به مدارس عنوان كرد: تلاش ما جذب كودكان بازمانده از تحصيل است اما اگر كودكي به علت فقر و آسيب‌هاي اجتماعي از تحصيل باز بماند ما اعتباري براي رسيدگي به آن نداريم و ساير دستگاه‌ها بايد تلاش كنند. در همين راستا در سال ۹۲ طرح انسداد مبادي بي‌سوادي با همكاري وزارتخانه‌هاي رفاه و كشور آغاز شد و در حال اجراست.وي همچنين با بيان اينكه با همكاري آموزش و پرورش، وزارتين كشور و امور خارجه، كارت حمايت تحصيلي جايگزين مدارك هويتي شد، گفت: به اين ترتيب توانستيم ۵۵۰۰ دانش‌آموز فاقد مدارك هويتي را نيز در مدارس ثبت‌نام كنيم. حكيم‌زاده ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجي در مدارس ما مشغول به تحصيل هستند كه ۳۲۰ هزار نفرشان در دوره ابتدايي هستند. اين تعداد دانش‌آموز به حداقل ۱۵ هزار معلم نياز داشتند اما بدون اخذ مجوز استخدام، آموزش اتباع را نيز در دستوركار قرار داديم. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي ديگر درباره كتب كمك آموزشي عنوان كرد: ممنوعيت ورود كتب كمك درسي در بيش از ۹۰ درصد مدارس اجرا مي‌شود. آسيب و ضرر كتب كمك آموزشي كمتر از مواد غذايي ناسالم نيست.وي ادامه داد: طرح ممنوعيت ورود كتب كمك درسي در شهرها و مراكز استان‌هاي ديگر بهتر از تهران انجام شده است. البته بناي يك رويكرد جديد را گذاشته‌ايم و امروز هيچ مدرسه‌اي آزادانه كتب كمك درسي را در اختيار ندارد و ما در جهت كاهش آن هستيم. اين اقدام تخلف است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون