• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4302 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

اخبار

قاچاق، عامل گراني گوشت قرمز است؛ دامداران بي‌تقصيرند

 

مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران اعلام كرد كه كمبود گوشت قرمز و قاچاق دام زنده از عوامل اصلي گراني گوشت قرمز است كه البته هيچ ارتباطي به دامداران ندارد؛ چرا كه دام زنده كالايي نيست كه بتوان آن را نگه داشت و عرضه نكرد.

عليرضا عزيزاللهي - مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران - كمبود گوشت قرمز و قاچاق دام زنده را از عوامل گراني گوشت قرمز در بازار دانسته و معتقد است كه اين گراني و كمبود گوشت قرمز ربطي به دامداران ندارد و اينكه برخي مي‌گويند، دامداران گوشت قرمز را عرضه نمي‌كنند صحت ندارد، چرا كه دام زنده محصولي نيست كه بتوان آن را در هنگام پروار شدن نگه داشت و به بازار عرضه نكرد.

مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران ادامه داد: در زمينه توليد و تأمين گوشت قرمز محدوديت وجود دارد و در زمينه هر كالايي چنين محدوديتي وجود داشته باشد بازارش با مشكل مواجه شده و به هم مي‌ريزد. عزيزاللهي با بيان اينكه كشور با توجه به افزايش جمعيت توان پاسخگويي به اين ميزان تقاضا در زمينه گوشت قرمز را ندارد، اظهار كرد: با واردات نيز نمي‌توان نياز بازار داخلي را پاسخ داد چرا كه در همه دنيا تجارت گوشت قرمز بسيار سخت و محدود صورت مي‌گيرد، البته مسوولان در تلاشند تا بيشترين ميزان ممكن را وارد كنند اما همين كمبودهاست كه بازار را با مشكل مواجه مي‌كند. مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران تصريح كرد: سخت بودن مبارزه با قاچاق كالا و ارز دليل اين نمي‌شود كه با آن برخورد نشود و به زور اسلحه نمي‌شود جلوي آن را گرفت بلكه بايد به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كرد كه قاچاق صرفه اقتصادي نداشته باشد. ايسنا

 

دسترسي به آمارهاي فروش كاسبان اقتصادي با قانون جديد مالياتي

كامل تقوي‌نژاد در نشست هم‌انديشي با كارآفرينان جوان در وزارت اقتصاد، از تصويب قانون مكانيزه كردن صندوق‌هاي فروش در مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: اين قانون در روزهاي اخير در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است اما هنوز نياز است تا شوراي نگهبان آن را تاييد كند. او با بيان اينكه صندوق‌هاي مكانيزه فروش يك انقلاب را در عرصه شفافيت مالياتي و اطلاعاتي در كشور به وجود مي‌آورد، اظهار كرد: صندوق‌هاي مكانيزه فروش براي تمامي فعالان اقتصادي مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه به‌صورت يك ابزار مالياتي درمي‌آيد و مي‌تواند همه هزينه‌ها و فروش را در سامانه مالياتي ثبت كند. رييس سازمان امور مالياتي همچنين از پيشنهاد براي يكسان‌سازي ماليات بر حقوق در بخش‌هاي دولتي و خصوصي خبر داد و ادامه داد: ارزش افزوده در قانون در حال اصلاح است با اين حال بيشترين تاكيد نظام مالياتي بر اين است كه موديان مالياتي نسبت به قوانين مالياتي اطلاع پيدا كنند. تقوي‌نژاد همچنين با بيان اينكه كارمزدها و خدمات در حوزه حمل‌ونقل مشمول ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود، اظهار كرد: حجم معافيت مالياتي شركت‌هاي دانش‌بنيان بالا است و ما براي فعاليت‌هاي اين بخش شرايط ويژه‌اي را در نظر گرفته‌ايم تا بتوانيم ضرايب خاص بنگاه‌داري را براي آنها در نظر بگيريم. ايسنا

 

سرگرداني هفت ميليون بشكه نفت ونزوئلا به علت ابهام در پرداخت

رويترز به نقل از تاجران و كشتي‌داران بيان كرد كه يك ناوگان كوچك با حدود هفت ميليون بشكه نفت ونزوئلا در خليج مكزيك سرگردان است؛ برخي از اين محموله‌ها در آستانه تحريم‌هاي امريكا خريداري شده و برخي نيز، خريداران آنها در انتظار هستند كه به چه كسي پولش را پرداخت كنند.اقدام دولت ترامپ براي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه صادرات نفت ونزوئلا در هفته گذشته به معناي قطع حمايت از نيكلاس مادورو و با هدف قرار دادن صادرات نفت اين كشور به امريكا انجام شده است. چراكه بيشتر درآمد اين كشور از طريق فروش نفت به امريكا تامين مي‌شود.

مشتريان امريكايي شركت دولتي نفت ونزوئلا با توجه به تحريم‌ها بايد پرداخت‌ها را به حساب‌هاي اماني واريز كنند كه هنوز تشكيل نشده است. اين پول‌ها توسط خوان گوايدو، رييس كنگره ونزوئلا كنترل مي‌شوند، كسي كه امريكا و اتحاديه اروپا، وي را به عنوان رهبر ونزوئلا مي‌شناسند.

بنا بر اعلام آمار ريفينيتيو ايكون، بيش از 12 نفتكش اين هفته در خليج مكزيك يا آب‌هاي خارج از ونزوئلا لنگر انداخته و منتظر مشخص شدن نحوه پرداخت يا مقصد تحويل محموله از سوي خريداران هستند. فارس


ويژه

بازار لوازم خانگی در قبضه گارانتی‌های تقلبی

بارها مقرر شده که با بررسی مدارک و مجوزهای شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، گارانتی‌های غیرمجاز از سطح بازار لوازم خانگی جمع آوری شود اما شواهد و گفته‌های مسئولان مربوطه خبر از تشدید گارانتی‌های تقلبی به ویژه در ماه‌های اخیر دارد. بازار لوازم‌خانگی نیز یکی از بازارهایی است که این روزها بدون رونق و مشتری مانده و در میان این کسادی شاهد عرضه برخی از برندهای ناشناس لوازم‌خانگی با قیمت‌های نسبتا ارزان هستیم، که شاید مشتری به دلیل ارزان بودنشان ترغیب به خرید آنها شود غافل از آنکه این برندهای آشنا و نا آشنا ممکن است با گارانتی تقلبی به آنها عرضه شود و این درحالی است که یکی از حوزه‌های حساس که گارانتی کالا از سوی متقاضیان و مشتریان مرتبط با آن بسیار درخواست می شود همین کالاهای لوازم خانگی است زیرا به دلیل نرخ بالای این محصولات، به تبع برخورداری از گارانتی با اصالت اهمیت بالایی دارد. هرچند متاسفانه آن چنان که شواهد و گفته های فعالان و مسئولان ذی‌ربط نشان می دهد، تعداد زیادی از گارانتی‌های این حوزه نامعتبر است. به‌طوری که چندی پیش، محمد طحان پور، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در ارتباط با برخی از گارانتی‌های تقلبی و مجعول در حوزه بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: « مدت ها است برخی افراد، با پرداخت 3000 تومان به چاپ برگه های گارانتی تقلبی مبادرت می ورزند.» تقلبی بودن این برگه‌ها زمانی مشخص می شود که بعد از بروز خرابی و نارسایی در کارکرد این محصولات، خریداران نسبت به پیگیری گارانتی کالا، با مرکز قید شده و ارائه کننده خدمات پس از فروش تماس می گیرند و آنان نیز با هزار و یک بهانه از زیر بار مسئولیت خود فرار می کنند و در نهایت بدون حصول نتیجه ای مثبت، خریدار مجبور به تعمیر کالای مورد نظر از هزینه شخصی خود می شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون