• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4306 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن

خبرخوان

پاي ميعانات گازي به بورس انرژي باز شد

رينگ بين‌الملل بازار فيزيكي بورس انرژي، امروز ميزبان عرضه يك ميليون بشكه ميعانات گازي است.

به گزارش وزارت نفت، ديروز (چهارشنبه، ۲۴ بهمن ‌ماه)، كالاهاي حلال ۴۰۲ پالايش نفت بندرعباس، حلال ۴۰۴، بلندينگ نفتا حلال ۴۱۰، نفتاي سنگين تصفيه ‌نشده پالايش نفت شيراز، پنتان پلاس پتروشيمي پارس، ميعانات گازي پالايش گاز ايلام، هيدروكربن پالايش نفت كرمانشاه و نفتاي سبك پالايش نفت تهران، در رينگ داخلي و حلال ۵۰۳ پالايش نفت كرمانشاه و ميعانات گازي مجتمع گاز پارس‌جنوبي نيز در رينگ بين‌الملل بازار فيزيكي عرضه مي‌شوند.

روز سه‌شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه كالاهاي برش سنگين، بوتان، پروپان، هگزان و گاز مايع صنعتي پتروشيمي بندر امام خميني(ره)، حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶، حلال ۵۰۲، حلال ۵۰۳، حلال ۴۱۰ و آيزوريسايكل پالايش نفت اصفهان، متانول پتروشيمي شيراز و زاگرس و برش سنگين پتروشيمي جم و اميركبير در رينگ داخلي بازار فيزيكي عرضه شدند.

در اين روز بيش از ۱۲، ۵۱۱ تن فرآورده هيدروكربوري به ارزش بيش از ۳۸۷ ميليارد و ۱۰۹ ميليون ريال در بازار فيزيكي بورس انرژي ايران معامله شد. مهر

 

قاچاق 1.5 ميليون دلاري لوازم آرايشي

مشاور اداره كل امور فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذاو دارو با اشاره به قاچاق 1.5 ميليارد دلاري فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي غير‌استاندارد و تقلبي از لزوم توجه جدي نمايندگان مجلس براي سياستگذاري در اين حوزه خبر داد.

بقايي با اشاره به شيوع استفاده از رنگ‌هاي غيرمجاز و صنعتي در لوازم آرايشي بانوان گفت: اخيرا با توجه به ترويج استفاده از خالكوبي در بين زنان و جوانان شاهد آلودگي اين رنگ‌ها به مواد صنعتي و خطرناك هستيم.

وي با اشاره به توجه ويژه اداره كل امور فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو به موضوع سلامت لوازم آرايشي و بهداشتي، افزود: وظيفه كنترل و نظارت بر كالاهاي سلامت محور بر عهده سازمان غذا و دارو است اما متاسفانه با وجود اين تلاش‌ها در زمينه مقابله با قاچاق در حوزه فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي اقدامات لازم عملي نشده است.

مشاور اداره كل امور فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذاو دارو با بيان اينكه تخصيص ارز و مقابله با قاچاق دارو از تجربه‌هاي موفق سازمان غذا و دارو است، عنوان كرد: رقم تقلب و قاچاق فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي به 1.3 تا 1.5 ميليارد دلار مي‌رسد كه نيازمند توجه ويژه نمايندگان مجلس براي سياستگذاري در اين حوزه است. فارس

 

تعدادي هواپيماي جديد وارد كشور مي‌شود

وزير راه و شهرسازي گفت: در حال ابتياع تعدادي هواپيما هستيم كه هواپيماهاي خوبي هستند و وارد آسمان كشور مي‌شوند.

محمد اسلامي در مورد راه‌حل رفع مشكلات و برخي رانت‌هايي كه در توزيع قير ايجاد شده، اظهار داشت: ما بايد اجازه دهيم توزيع قير به حالت عادي برگردد؛ اين همه مصالح ساختماني داريم قير هم يكي از آنها؛ همان‌گونه كه بقيه مصالح تامين مي‌شود، قير را هم تامين كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با خارج شدن قير از بورس كالا موافق هستيد؟ گفت: من وارد اين موضوع نمي‌شوم. بحث من اين است كه اجازه بدهيم توزيع قير عادي شود. به اين صورت كه مستقيما از پالايشگاه خريداري كرده و به مصرف برسانند. ما وضع موجود را نمي‌پسنديم.

وزير راه و شهرسازي درباره موضوع افتتاح كانال مالي ويژه حمل و نقل هوايي براي خريد هواپيما كه چندي پيش از سوي مديرعامل ايران اير اعلام شد، تصريح كرد: در حال خريد و ابتياع تعدادي هواپيما هستيم.

وي در پاسخ به اينكه آيا هواپيماهاي در حال ورود به كشور، دست دوم هستند؟ گفت: نو و دست دوم ندارد؛ هواپيماهاي خيلي خوبي هستند. مهر

 

راي پرونده بانك سرمايه صادر شد

وكيل مدافع پرويز كاظمي متهم رديف دوم پرونده بانك سرمايه از صدور راي قطعي براي متهمان اين پرونده خبر داد. سيامك مديرخراساني در اين باره اظهار كرد: راي پرونده بيش از ۱۰ روز است كه صادر شده و قطعي است. وي از بيان جزييات راي صادره براي متهمان اين پرونده خودداري كرد. اين در حالي است كه مجتبي پناهي، وكيل مدافع علي بخشايش (متهم رديف اول) و سيداكبر حسيني‌امامي، وكيل‌مدافع محمدرضا توسلي (متهم رديف سوم) از صدور راي ابراز بي‌اطلاعي كردند. طبق كيفرخواست صادره در اين پرونده براي سه عضو پيشين هيات‌مديره بانك سرمايه، «علي بخشايش» به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادي كشور از طريق اخلال در نظام پولي و بانكي و مشاركت در ۴۶ فقره خيانت در امانت، «پرويز كاظمي» به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادي كشور از طريق اخلال در نظام پولي و بانكي و مشاركت در ۴۱ فقره خيانت در امانت و «محمدرضا توسلي» به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادي كشور از طريق اخلال در نظام پولي و بانكي و مشاركت در ۴۰ فقره خيانت متهم هستند. «مسعودي‌مقام» قاضي رسيدگي‌كننده به اين پرونده در پايان چهارمين جلسه دادگاه كه سه‌شنبه ۹ بهمن برگزار شد، ضمن اعلام ختم رسيدگي به اين پرونده، از افزايش ميزان وثيقه تعيين شده براي متهمان از ۳ به ۱۰ ميليارد تومان خبر داد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون