• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4306 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن

عدد و رقم

۳۵ تن

عرضه اينترنتي گوشت قرمز

مديرعامل شركت پشتيباني امور دام استان تهران از عرضه حدود ۳۵ تن گوشت قرمز به صورت اينترنتي در پايتخت خبر داد و گفت: فعلا و تا اطلاع ثانوي اين عرضه ادامه دارد، مگر اينكه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولي جديد تنظيم بازار گوشت قرمز راهكار جديدي براي آن طراحي كند و مسلما با تمهيدات انديشيده شده و ورود دادستاني به پرونده قاچاق دام زنده قيمت‌ها به زودي شكسته خواهد شد. رضا سالمي اظهار كرد: هم‌اكنون واردات گوشت قرمز منجمد در ۱۰ ماهه امسال نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته تغييري نداشته و واردات گوشت گرم و دام زنده افزايش چشمگيري داشته است و از سوي ديگر نيز شاهد افزايش توليد در اين زمينه بوده‌ايم اما كشتار دام در داخل كشور با ۱۸ درصد كاهش روبرو شده است كه نشان‌دهنده تاثير قاچاق دام زنده در اين زمينه است. وي افزود: عرضه اينترنتي گوشت قرمز فعلا ادامه دارد، چرا كه از روز گذشته تنظيم بازار در اين حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و ممكن است در زمينه توزيع و عرضه گوشت تنظيم بازاري اين وزارتخانه راهكار جديدي از جمله در نظر گرفتن جامعه هدف داشته باشد و جايگزين عرضه اينترنتي شود.

۷۰ درصد

تورم دامداري‌ها

شاخص قيمت توليدكننده زراعت، باغداري و دامداري سنتي در فصل پاييز سال ١٣٩٧ برابر با ٤٢٦.٠ بوده است كه نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٠.٢ درصد افزايش يافته است. به گزارش مركز آمار ايران، گزارش شاخص قيمت توليدكننده زراعت، باغداري و دامداري سنتي (تعديل يافته) مربوط به فصل پاييز ١٣٩٧، از سوي مركز آمار ايران منتشر شد.

شاخص قيمت توليدكننده زراعت، باغداري و دامداري سنتي (برمبناي ١٠٠=١٣٩٠) در فصل پاييز سال ١٣٩٧ برابر با ٤٢٦.٠ بوده است كه نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٠.٢ درصد افزايش يافته است. شاخص چهار فصل منتهي به فصل جاري نيز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٤١.٦ درصد افزايش يافته است.

750 ميليارد دلار

از صندوق توسعه ملي براي اشتغالزايي روستايي

سازمان برنامه و بودجه اعلام كرد كه تاكنون ۵۰ درصد از سپرده‌گذاري منابع صندوق توسعه ملي نزد موسسه‌هاي عامل در قالب تسهيلات به طرح‌هاي تاييد شده و مصوب اشتغالزايي روستايي پرداخت شده است.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه كشور، نشست دو روزه تدوين برنامه‌هاي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي‌ روستايي، بررسي پيشرفت كار، درس‌هاي آموخته و نقشه راه آينده، با حضور نمايندگان سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها و جمعي از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها، مشاوران پژوهشي، مديران و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي با ميزباني امور برنامه‌ريزي، نظارت و آمايش سرزمين سازمان برنامه و بودجه كشور در محل اين سازمان برگزار شد.

 

2 درصد

جهش قيمتي نفت با آماده شدن كاهش توليد عربستان

قيمت‌هاي نفت در حالي با كاهش شديد توليدات اوپك بيش از ۲ درصد جهش كرد چراكه عربستان اعلام كرد در ماه مارس توليد خود را بيش از نيم ميليون بشكه در روز كمتر از سطح متعهد شده اوليه، كاهش ‌مي‌دهد. به گزارش رويترز، سه‌شنبه شب، قيمت‌هاي نفت در حالي با كاهش شديد توليدات اوپك بيش از ۲ درصد جهش كرد كه عربستان سعودي، بزرگ‌ترين توليدكننده اين گروه، اعلام كرد در حال برنامه‌ريزي براي اين است كه در ماه مارس توليد خود را بيش از نيم ميليون بشكه در روز كمتر از سطح متعهد شده اوليه، كاهش دهد. افزايش خوش‌بيني سرمايه‌گذاران در مورد پيشرفت در دور جديد مذاكرات تجاري چين-امريكا، هم باعث تقويت قيمت‌ها شد. قيمت پيش‌خريد هر بشكه نفت خام برنت ۱.۴۲ دلار يا ۲.۳ درصد جهش كرد و به ۶۲.۹۳ دلار رسيد. قيمت پيش‌خريد هر بشكه نفت خام نيمه سنگين تگزاس غرب امريكا هم ۱.۲۰ دلار يا ۲.۳ درصد جهش كرد و به ۵۳.۶۱ دلار رسيد.

 

260 ميليون تن

توليد سالانه محصولات كشاورزي

معاون ترويج و آموزش كشاورزي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج وزارت جهاد كشاورزي گفت: در ابتداي انقلاب فقط 26 ميليون تن محصولات كشاورزي در كشور توليد مي‌شد، امروز اين عدد به 260 ميليون تن رسيده است. علي‌اكبر معيدي روز چهارشنبه در بيست و هشتمين دوره معرفي و تجليل از نمونه‌هاي بخش كشاورزي قم، افزود: امنيت غذايي بخش مهمي از عامل توسعه و موفقيت كشور در 40 سال گذشته بوده كه با تلاش كشاورزان به نتيجه رسيده است. وي اضافه كرد: بخش عمده اين موفقيت‌ها براساس كشاورزي دانش بنيان اتفاق افتاده كه اركان مهم آن بر نظام تحقيقات، نوآوري، دانش و اطلاعات پايه‌ريزي شده و از سوي ديگر در اين راستا هماهنگي خوبي بين حوزه‌هاي تحقيقاتي، آموزشي، ترويجي و اجرايي به وجود آمده است. وي ادامه داد: اين روند باعث افزايش اطلاعات فني و تخصصي كشاورزان و تجاري سازي محصولات شده است. معيدي با بيان اينكه امروز كشاورزي به سمت دانش محور بودن حركت مي‌كند، اظهار داشت: اگر در محصول گندم كه راهبردي است، به عملكرد بالاي 12 تن در هكتار رسيده‌ايم و در محصولات دامي و باغي ركوردهاي خوبي ثبت شده است، به دليل افزايش اطلاعات و تلاش كشاورزان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون