• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

آسيب ديدگي رييس‌جمهور روسيه حين تمرين جودو

انگشت پوتين مصدوم شد

ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه را بايد از آن دست از رييس‌جمهوراني دانست كه علاقه بسياري به ورزش دارند. او همواره با قهرمانان ورزشي روسيه ديدار كرده، تلاش مي‌كند ميزباني رويدادهاي بين‌المللي بسياري را به دست آورده و در روسيه ميزباني كند. پوتين در سال‌هاي گذشته ميزباني المپيك زمستاني و جام جهاني فوتبال را گرفته و در روسيه برگزار كرده است. او در تلاش بوده و است تا ميزباني المپيك را نيز گرفته و بازي‌هاي تابستاني را هم ميزباني كند. او كه از دوستداران ورزش كشتي و جودو است با اينكه در رشته‌هاي بسياري فعاليت داشته، بيشتر خود را يك جودوكار مي‌داند، از همين رو تا فرصتي دست داده لباس گرم پوشيده و به روي تاتامي رفته تا تمرين جودو كند. او كه پس از شركت در مذاكرات سه‌جانبه سوچي در خصوص بحران سوريه به مركز «يوگ اسپورت» اين شهر رفته بود، در جريان جلسه تمريني تيم ملي جودو روسيه با بسلان مودرانوف، قهرمان جودوي روسيه دست و پنجه نرم كرد. اما در نهايت مبارزه او با مودرانوف كه مدال طلاي بازي‌هاي المپيك ريو را در كارنامه دارد به مجروح شدن انگشت رييس‌جمهوري روسيه منجر شد. پوتين كه در حال مرور فن بود و فنون مختلف را به صورت نمايشي روي قهرمان جودو روسيه انجام مي‌داد در يك كش‌وقوس انگشتش با گير كردن به لباس مودرانوف برگشت و آسيب ديد. البته اين آسيب‌ديدگي آنقدرها هم جدي نبود و مانع او براي ادامه كار نشد. در واقع يك مصدوميت كوچك بود و با زدن چسب بر روي آن اين امكان فراهم شد تا رييس‌جمهور روسيه تمرين خود به همراه تيم ملي اين كشور را ادامه دهد.

پوتين پس از اين مبارزه به خبرنگاران گفت كه ورزش با وجود مصدوميت به وي كمك مي‌كند تا روحيه بهتري پيدا كند و بيشتر به واقعيت‌ها نزديك شود. رييس‌جمهوري روسيه در اين خصوص تاكيد كرد: «داده‌هاي پزشكي ثابت كرده است كه ميزان آدرنالين در بدن فردي كه ورزش مي‌كند افزايش مي‌يابد و اين سبب مي‌شود تا شما روحيه بهتري پيدا كنيد و نگاه متفاوت‌تري به جهان پيرامون خود داشته باشيد.»

پوتين پيش از اين تمرين ورزشي طي نشستي با همتايان ايراني و ترك خود ضمن استقبال از خروج نظاميان امريكايي از سوريه بر ثبات و امنيت بيشتر در اين كشور تاكيد كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون