• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4308 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

توضيحات درباره يك خبرسازي

در پي انتشار خبري مبني بر برخورد سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در صحن علني با فردي كه خود را خبرنگار معرفي كرده بود و باعث بروز حاشيه‌هايي براي شورا در روزهاي اخير شده بود، معاونت ارتباطات شورا بيانيه‌اي را منتشر كرد. در اين بيانيه آمده است: روابط عمومي شوراي شهر بر خود لازم مي‌داند جهت احترام به افكار عمومي و اذهان شهروندان محترم تهران، مواردي را توضيح دهد:

1- تمامي اركان شوراي اسلامي شهر تهران بخصوص اعضاي منتخب مردم و معاونت ارتباطات شورا تلاش خود را همواره بر احترام به خبرنگاران گرامي و كمك به شفافيت و انتشار دقيق اخبار شهري به عمل آورده است.

2- خبرنگاران جهت ورود به ساختمان شورا نيازمند ارايه معرفينامه معتبر از رسانه متبوع خود هستند كه پس از بررسي و تاييد، شرايط ورودشان به شورا مهيا مي‏شود و هيچ گونه امكاني براي ورود خبرنگاران بدون هماهنگي وجود ندارد.

3- فردي كه ادعاي خبرنگاري دارد تا اين لحظه هيچ گونه معرفينامه و سندي، دال بر خبرنگاري به شورا ارايه نكرده است و اساسا «روزنامه‌اي» با نام سرمايه‌گذاري كه ايشان در برگه ادعا كرده خبرنگار آن است در هيچ يك از نهادهاي مرتبط ثبت نشده و وجود خارجي ندارد.

4- قالب تهيه گزارش و صورتجلسه در شورا با متن برگه منتشر شده، متفاوت است و در هيچ يك از موارد كه نياز به تهيه گزارش باشد، نماينده حراست در زير برگه صورت‌جلسه اثر انگشت نمي‏زند. ضمن اينكه متن مذكور روي برگه يادداشت داخلي نوشته شده كه هيچ‌گاه سندي رسمي در برگه يادداشت داخلي ثبت و نگهداري نمي‏شود.

5- به اذعان افراد حاضر در صحن، فرد مذكور با جناب آقاي علي اعطا هيچ گونه مصاحبه‌اي نداشته، بنابراين ادعاي قبول نداشتن مصاحبه، از پايه بي‌اساس است.

6- علي اعطا، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در پي انتشار مطالب مورد نظر سعي كرد تا با سعه صدر و بررسي دقيق علت ايجاد اين‌گونه فضاسازي را دريابد و با ارسال نامه‌اي به حراست شورا خواست تا نسبت به صحت برگه منتشر شده و مطالب مندرج در آن توضيحاتي را دريافت كند كه تصوير نامه به پيوست ارايه شده است.

7- حراست شورا نيز در پاسخ به سخنگوي شوراي شهر طي نامه‌اي به ارايه گزارش و شرح ماوقع پرداخته كه تصوير اين نامه نيز براي اطلاع مردم شريف تهراني و اهالي رسانه به پيوست ارايه شده است.

8- از حراست شورا خواسته شده تا چگونگي هماهنگي ورود به صحن شورا و هويت فرد مورد نظر بررسي شود كه نتايج جامع و كامل آن پس از بررسي به همشهريان گرامي ارايه مي‏شود.

در پايان لازم مي‌دانيم تا تاكيد كنيم، حفظ احترام همه شهروندان گرامي و خصوصا خبرنگاران كه راوي و ناظر فعاليت‌ها و چشم بيدار جامعه هستند براي اعضا و اركان شوراي اسلامي شهر تهران به عنوان يك اصل غيرقابل تغيير پذيرفته شده و بر همه رعايت اين اصل لازم و واجب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون