• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

رييس‌جمهور در ديدار با علما و روحانيون گرگان:

امنيت پايدار حاصل تلاش سپاه، ارتش و نيروهاي امنيتي و انتظامي است

گروه سياسي| حسن روحاني، رييس‌جمهور روز گذشته و در مراسم بهره‌برداري از مرحله سوم پالايشگاه ستاره خليج‌فارس، با بيان اينكه «در آغاز دهه پنجم انقلاب، ملت با شور و نشاط بهمن 57 در همه صحنه‌ها حاضر است»، گفت: «براي دشمن دردناك است در شرايطي كه به قول خودشان سخت‌ترين تحريم‌ها را بر ايران اسلامي تحميل كرده‌اند، تنها در 24 ساعت گذشته و در يك استان، در كنار ده‌ها طرح عمراني، 3 طرح بزرگ و مهم ملي را افتتاح مي‌كنيم و اين به معناي حركت خروشان ملت در مسير خودكفايي و عظمت است.»

به گزارش ايسنا، او با اشاره به اينكه نديدن كارهاي بزرگ و برجسته كردن نقص‌هاي كوچك، اقدامي اخلاقي و انقلابي نيست، ادامه داد: «حركت شتابان توسعه در كشور با وجود تلاش‌هاي دشمنان، بيانگر تلاش يك ملت بزرگ و شكست دشمنانش است.»به گفته رييس‌جمهور، دشمنان براي ايجاد مانع در راه توسعه كشور ما و موفقيت ملت، تلاش و تبليغ مي‌كنند اما ملت ايران با وجود ميل بدخواهانش و تلاش و تبليغ آنها، با قامتي استوار ايستاده و به تلاش خود ادامه مي‌دهد.روحاني در ادامه گفت: «ملت ايران همچون بهمن سال ۵۷ كه با شور و شوق پيروزي انقلاب را جشن گرفت، امروز هم در سالروز پيروزي انقلاب به خيابان‌ها آمده و به دنيا مي‌گويند كه به راه خود با قدرت ادامه خواهند داد.»رييس‌جمهور با بيان اينكه دشمن توطئه دي ۹۶ را آغاز كرد به خيال اينكه دي ۹۷ خودش در تهران باشد! ادامه داد: «امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها فكر مي‌كردند كه دي‌ماه امسال همه‌ چيز تمام است و جمهوري اسلامي نمي‌تواند ۴۰ سالگي خود را جشن بگيرد. آنها به اشتباه فكر مي‌كردند كه ما دست‌مان را بالا خواهيم برد و در نفت و گاز و كشاورزي و توسعه قادر به فعاليت نخواهيم بود. اينكه در همين پالايشگاه بندرعباس توليد بنزين از ۸ ميليون ليتر به ۱۲ ميليون ليتر افزايش يافته و بهبود كيفيت توليد داشته‌ايم، نشان از تلاش و همت ملت ايران است.»

او با بيان اينكه كسي نمي‌تواند اين عظمت و دستاورد بزرگ را به خاطر شرايطي همچون گراني مقطعي برخي كالاها كه مردم را چند روزي در مضيقه قرار مي‌دهد، زير سوال ببرد، گفت: «زير سوال بردن موفقيت‌هاي بزرگ سال‌هاي اخير در كشور نه انصاف است نه مروت و نه وطن‌پرستي، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامي.»روحاني با تاكيد بر اينكه بايد كارهاي بزرگي را كه در كشور انجام شده، ببينيم، ادامه داد: «البته مشكلات و نقايصي هم وجود دارد و در زمان تحريم و جنگ اقتصادي با مشكلاتي مواجه مي‌شويم، زيرا امريكا و مزدورانش در منطقه تلاش مي‌كنند فشار به ملت ايران را روزانه افزايش دهند. وقتي دشمن سنگي پرتاب مي‌كند، ممكن است يك شيشه هم بشكند اما نمي‌شود به خاطر شكستن شيشه زانوي غم بغل بگيريم.»

به گفته رييس‌جمهور، امروز روز امتحان الهي است و يك آزمايش تاريخي براي همه ماست؛ همان‌طوري كه در دوران دفاع مقدس با وحدت و اتحاد و دست در دست هم ايستاديم، مقاومت كرديم و پيروز شديم، بايد مقاومت كنيم و نمي‌توانيم مايوس شويم.او با بيان اينكه در زمان جنگ اراده، تصميم، برنامه‌ريزي، تدبير و فداكاري ما را در برابر دشمن پيروز كرد، گفت: «اگر مي‌خواستيم دست روي دست بگذاريم و از ميراژها و ميگ‌هاي جديد و موشك‌هاي ضدرادار عراق بترسيم، نمي‌توانستيم كاري انجام دهيم.»روحاني خاطرنشان كرد: «دوران و شرايط بسيار سختي بود. زندگي كوپني بود. مردم با مشكلات زيادي مواجه بودند اما عقب‌نشيني نكردند، از امام (ره) جدا نشدند و كشور را غريب و تنها نگذاشتند. اگر زمان جنگ هم عده‌اي مي‌جنگيدند و عده‌اي در تهران آنان را بازخواست مي‌كردند؛ به نتيجه نمي‌رسيديم اما همه پشت به پشت هم و دست در دست هم توانستيم دشمن را شكست دهيم.»رييس‌جمهور با بيان اينكه جنگ هم پيروزي داشت و هم شكست، با هم بوديم و پيروز شديم؛ امروز هم روز جنگ اقتصادي است، ادامه داد: «در آن جنگ نظامي پشت هم بوديم، امروز هم در جنگ اقتصادي بايد همه با هم و پشتيبان هم باشيم. اگر همه امروز با هم نباشيم و عده‌اي بر سر مسائل جزيي بهانه‌گيري كنند، نمي‌توانيم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت كنيم.»به عقيده او، جنگ اقتصادي سخت‌تر از جنگ نظامي است؛ در جنگ نظامي همه‌ چيز آشكار است اما در جنگ اقتصادي اين‌گونه نيست. اينكه چگونه نفت بفروشيم و چگونه نقل و انتقالات مالي را انجام دهيم، خود يك عمليات اقتصادي است.رييس‌جمهور با بيان اينكه انتخابات ۴ سال يك‌بار است تا ملت به هر ديدگاهي راي داد، كشور بر آن مبنا اداره شود، گفت: «نمي‌شود كه در آغاز انتخابات با هم دعوا كنيم، در طول دوره به اختلاف ادامه دهيم و دوباره براي انتخابات بعدي، اين كار را ادامه دهيم. انتخابات براي اين است كه مردم فرد يا گروه مورد نظر خود را انتخاب كند و وقتي مردم به ديدگاهي راي دادند، همه بايد به دنبال آن ديدگاه رفته و حمايت كنند. در انتخابات دو يا چند گروه با هم رقابت مي‌كنند اما وقتي يك گروه انتخاب شد، رقابت انتخاباتي تمام مي‌شود.»

روحاني با اشاره به نحوه مصوبات مجلس گفت: «در مصوبات مجلس هم گاهي مي‌بينيم، فقط با يك راي اختلاف، موضوعي تصويب و به قانون تبديل مي‌شود و وقتي قانون شد نماينده مخالف هم بايد قانون را اجرا كند.»به گفته او، وقتي دولتي با راي مردم انتخاب و سركار مي‌آيد، همه بايد از آن حمايت كنند. همه بايد با هم باشيم در غير اين صورت نه تنها در دوران جنگ، بلكه در صلح هم موفق نخواهيم بود.رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش از سلامت و امنيت به عنوان دو نعمت بزرگ در كشور كه براي تامين آن كار و تلاش زيادي صورت گرفته است، نام برد و گفت: «امنيت پايدار؛ حاصل تلاش سپاه، ارتش و نيروهاي امنيتي و انتظامي است و يادمان نرود كه براي امنيت كشور و ملت هم كار بزرگي رخ داده است. وقتي يك روز حادثه‌اي در جايي رخ مي‌دهد، متوجه اهميت اين امنيت مي‌شويم يا براي تامين سلامت و بهداشت مردم در كشور پزشكان و پرستاران درماني در حال تلاش و فعاليت هستند تا سلامت جامعه تامين شود كه اين كارهاي بزرگ بايد مدنظر قرار گيرد. ضمن اينكه امروز شرايط كشور عادي نيست و ما تحت فشار دشمنان هستيم، اما اطمينان دارم اگر متحد بايستيم در اين جنگ اقتصادي هم پيروز خواهيم شد و دشمن وادار به عقب‌نشيني مي‌شود.»

روحاني همچنين با تشريح موفقيت‌هاي دولت، به موفقيت‌هاي حوزه سياسي اشاره كرد و ادامه داد: «مهرماه گذشته امريكايي‌ها ۲ ماه تلاش كردند تا براي تصويب قطعنامه‌اي عليه ايران در شوراي امنيت، ۱۵ عضو شورا را با خود هماهنگ كنند اما در آن اجلاس كه ترامپ خودش هم در آن شركت كرد، امريكا تنها ماند و ۱۴ كشور ديگر، عليه امريكايي‌ها سخن گفتند. آيا افتضاحي از اين بدتر براي امريكا سراغ داريد؟ هرچند كه اين پيروزي‌ها از سوي برخي‌ها و از جمله صدا و سيما كمتر ديده مي‌شود. سخنان رييس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل در مورد ايران با خنده حاضران مواجه شد. اما چند بار اين پيروزي‌هاي بزرگ ملت ايران ديده و بيان شد؟»او با تاكيد بر اينكه پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي ملت و دولت را بايد ببينيم، گفت: «پيروزي‌هاي بزرگ را برجسته نمي‌كنيم اما براي مشكلات كوچك يقه مسوولان را مي‌گيريم. اينكه ديروز زيردريايي فاتح بعد از سال‌ها تلاش وزارت دفاع و ارتش به آب انداخته شد و امروز فاز ۳ ستاره خليج‌فارس افتتاح شد، آيا اين موفقيت و افتخار ملت و دولت نيست.»رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: «اگر همه با هم كار نمي‌كرديم و دست به دست هم نمي‌داديم، موفق نمي‌شديم. اگر با هم نبوديم و تلاش شبانه‌روزي نبود، حتما كار با موفقيت انجام نمي‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز شاهد آن هستيم، تنها موفقيت دولت، سپاه يا يك گروه خاص نيست، بلكه موفقيت ملت است و بايد به آن افتخار كنيم.»روحاني با اشاره به تحريم‌هاي امريكا عليه ايران گفت: «امريكايي‌ها مدعي هستند كه تحريم‌ها عليه ملت ايران نيست در حالي كه آنها عليه سلامت و بهداشت مردم كار مي‌كنند. براي آلودگي هوا تلاش مي‌كنند و با سلامت و جان مردم بازي مي‌كنند. وقتي با ورود قطعات خودرو و صنايع به كشور مخالفت مي‌كنند اين يعني بازي كردن با جان مردم ايران است.»رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه كاري كه امروز در كشور انجام مي‌شود، هم براي خودكفايي است و هم سلامت مردم مدنظر قرار دارد، ادامه داد: «به ملت بزرگ، صنعت نفت، سپاه پاسداران، مهندسان، كارگران و همه تلاشگران، اين موفقيت‌ها را تبريك مي‌گويم. اين شما بوديد كه در زمان جنگ نفت توليد كرديد و سوخت و انرژي مورد نياز كشور و مردم را تامين كرديد و امروز هم در شرايط جنگ اقتصادي، دلاورانه تلاش و كوشش مي‌كنيد.»

روحاني در پايان سخنان خود با تاكيد بر اينكه معني موفقيت‌هاي امروز اين است كه ملت ما راه خود را درست انتخاب كرده است، گفت: «بايد خود و توان‌مان را باور كنيم. اگر اين باور ايجاد شود به همه قله‌هاي پيروزي دست خواهيم يافت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون