• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4311 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

خبر

جلسه اول محاكمه حسين‌فريدون برگزار شد

اولين جلسه رسيدگي به اتهامات حسين فريدون و شش نفر از مرتبطين او در پرونده، در شعبه 1057 مجتمع قضايي كاركنان دولت به رياست قاضي عاليشاه برگزار شد. به گزارش فارس در اين جلسه كه حسين فريدون و چهار نفر از مرتبطين به همراه وكلاي خود حضور داشتند، نماينده دادستان كيفرخواست پرونده را قرائت كرد. در جلسه اول دادگاه كه دو ساعت و پانزده دقيقه به طول انجاميد، متهم رديف دوم و وكيل او پس از تفهيم اتهام از سوي قاضي عاليشاه به دفاع از اتهامات انتسابي مطرح شده در كيفرخواست پرداختند. جلسه بعدي هفته آينده برگزار مي‌شود.

آب گران مي‌شود

روز گذشته نمايندگان مجلس ‌بندي از لايحه بودجه را تصويب كردند كه به موجب آن علاوه بر دريافت نرخ آب‌بهاي ‌شهري ۲۰ تومان به ازاي هر مترمكعب فروش آب شرب از مشتركان آب دريافت مي‌شود. به گزارش ايسنا، بر اين اساس وزارت نيرو از طريق شركت‌هاي آبفاي شهري سراسر كشور مكلف است علاوه بر دريافت نرخ آب‌بهاي شهري، به ازاي هر مترمكعب فروش آب شرب، مبلغ دويست (۲۰۰) ريال از مشتركان آب دريافت و به خزانه‌داري كل كشور واريز كند. وجوه فوق مشمول ماليات به نرخ صفر است.

عوارض برق مصرفي افزايش يافت

نمايندگان مجلس در جلسه روز گذشته و در جريان بررسي جزييات لايحه بودجه كل كشور سال در مصوبه ای عوارض برق مصرفی در سال آینده را ۱۰ درصد تعیین کردند.

به گزارش ايسنا، به موجب اين مصوبه مشتركان روستايي و چاه‌هاي كشاورزي از شمول حكم اين بند معاف هستند.

حقوق‌هاي زير 2 ميليون و ۷۵۰ هزار تومان از ماليات معاف مي‌شوند

نمايندگان مجلس روز گذشته و در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي بند الف تبصره ۶ لايحه بودجه سال ۹۸ را به تصويب رساندند. به گزارش ايسنا، به موجب اين مصوبه ميزان معافيت مالياتي اشخاص موضوع مواد (۵۷) و (۱۰۱) قانون ماليات‌هاي مستقيم (ماليات كسبه و مشاغل) سالانه مبلغ دويست و پنجاه و هشت ميليون (۲۵۸.۰۰۰.۰۰۰) ريال (ماهانه دو ميليون و ۱۵۰ هزار تومان) تعيين مي‌شود.

عمليات تروريستي خاش متصل به امريكا و ايادي آن در منطقه است

سردار محمدرضا نقدي، معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: «عمليات تروريستي سيستان و بلوچستان جريان طبيعي نيست و متصل به سازمان‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، امريكا، انگليس و دنباله‌هاي منطقه‌اي آنهاست و به علت امنيتي كه براي تروريست‌ها در كشورهاي همسايه ايجاد شده دست به اين اعمال
دست مي‌زنند.»

به گزارش ايسنا، او با اشاره به حمايت سازمان‌هاي جاسوسي امريكا، رژيم صهيونيستي و نوكرهاي جنايتكار آنان در كشورهاي منطقه با بهره‌گيري از ماهواره و پهپاد ادامه داد: «هنگامي كه اين حمايت‌ها وجود داشته باشد، تروريست‌ها ديگر دغدغه اسلحه، پول، اطلاعات و
مهمات ندارند.»

نقدي گفت: «كشورهاي منطقه هم داراي نيروهاي امنيتي و پليس هستند اما با كمك سازمان‌هاي جاسوسي دست تروريست‌ها را باز گذاشتند و كساني هم كه در داخل كشور به صورت غيرمستقيم بين شيعه و سني اختلاف مي‌اندازند، با اين اعمال افراد را براي اهداف خبيث دشمن آماده مي‌كنند.»

در جنگ فقط دولت نمي‌جنگد

مسعود پزشكيان، نايب رييس اول مجلس گفت: «مشكلات موجود ساختاري است و بر اساس سياست‌هايي كه ما داريم، پديد آمده است.‌ در حال يك جنگ تمام‌عيار اقتصادي با امريكا هستيم و آنها تلاش مي‌كنند راه‌ها را ببندند؛ امريكا در همه دنيا براي همه قلدري مي‌كند و ما هم در سيبل برخورد با آنها قرار گرفته‌ايم.» به گزارش فارس، او ادامه داد: «آن چيزي كه من از يك سال گذشته روي آن تاكيد كردم، تشكيل ستاد جنگ اقتصادي بود كه طبق پيشنهادم اعلام كردم در هر محله، مسجد و شهري اين ستاد معضلات و تبعات تصميمات اقتصادي داخلي و خارجي را پيگيري كند اما متاسفانه چنين چيزي شكل نگرفت. تنها با فعاليت دولت مشكل حل نمي‌شود. در جنگ فقط دولت نمي‌جنگد و بقيه نهادها هم در جنگ هستند. تمام قوا بايد دست به دست هم بدهند و همكاري كنند تا مشكلات حل شود. در جنگ اين‌ونه نبود كه تمامي نهادها از هم گلايه كنند، همه در صحنه بودند و فعاليت مي‌كردند اما اكنون اين‌گونه نيست و اين براي كشور تبعات دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون