• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4314 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

خبر

تكذيب خبر فيلترينگ اينستاگرام

جواد جاويدنيا، معاون امور فضاي مجازي دادستاني كل كشور اخبار منتشر ‌شده درباره فيلترينگ اينستاگرام را تكذيب كرد. به گزارش ايسنا، او در رابطه با اخبار منتشر‌ شده مبني بر فيلتر اينستاگرام بيان كرد: اين موضوع صحت ندارد و تاكنون تصميم جديدي در اين رابطه اخذ نشده است. جاويدنيا با اعلام اين مطلب ادامه داد: «هرگاه تصميم جديدي در اين باره گرفته شود از طريق مراجع رسمي و دبيرخانه كميته تعيين مصاديق محتواي مجرمانه اطلاع‌رساني خواهد شد.»

سفر رييس مجلس به چين تصميم نظام بود

محمدجواد جمالي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سفر علي لاريجاني رييس مجلس به چين، گفت: «سفر آقاي لاريجاني به دليل شرايط ويژه‌اي كه ناشي از تحريم‌هاي اقتصادي شديد و ظالمانه امريكا عليه جمهوري اسلامي هستيم و عملا اروپا هم به اين تحريم‌ها پيوسته است، بود. طبعا جمهوري اسلامي بايد از تمامي توان و ظرفيت خود براي باز كردن درهاي ديگر استفاده كند.» به گزارش اعتمادآنلاين، به گفته اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصميم براي سفر لاريجاني به چين تصميم نظام بود.

 

مناظره توييتري صادقي و حدادعادل

محمود صادقي طي توييتي نسبت به توييت اخير غلامعلي حدادعادل درباره گراني‌هاي اخير و تصويب لايحه پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام واكنش نشان داد. به گزارش جماران، غلامعلي حدادعادل، رييس اسبق مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي مركزي جمنا در حساب توييتري خود نوشت: «قيمت خودرو، كمبود گوشت و... چه ارتباطي به تصويب يا عدم تصويب لايحه الحاق ايران به كنوانسيون پالرمو دارد؟ اينكه دولت، سخت شدن معيشت مردم را به پالرمو و FATF منوط كند، نوعي فرافكني است.» محمود صادقي، نماينده تهران و عضو فراكسيون اميد در مجلس شوراي اسلامي هم در جواب او نوشت: «جناب استاد! ربط اين امور با يكديگر مانند «ربط حادث به قديم» نيست كه فهمش مشكل باشد؛ وقتي رابطه بانك‌هاي ما با شبكه بانكي بين‌المللي مشكل يا قطع شود امكان تبادل پول و داد و ستد كالا بين فروشنده و خريدار مشكل مي‌شود، وقتي مبادله كالا مشكل شود منجر به كمبود كالا مي‌شود، وقتي...»

 

گاف مجري تلويزيون درباره FATF

عملكرد يك‌طرفه صدا و سيما حالا مدت‌هاست كه مورد انتقادات بسياري از مسوولان و فعالان رسانه‌اي قرار گرفته است اما متاسفانه صدا و سيماي ملي نه‌تنها هيچ ‌وقت از اين نقدها براي اصلاح ساختارش استفاده نكرده كه هر روز گستره آدم‌هايي كه مي‌توانند در اين رسانه حضور پيدا كنند و نظراتي كه در آن مطرح مي‌شود، محدودتر مي‌شود. خط مشي يك‌طرفه صدا و سيما را مي‌توان به سادگي در موضوعاتي مانند برجام و اخيرا FATF ديد و متوجه شد. اين رسانه به سادگي تنها نظرات موافق با جريان خودش را پخش كرده و تريبون را از كساني كه موافق اجراي برجام بودند يا حالا خواهان تصويب FATF هستند، گرفته است. در همين راستا روز گذشته محسن حدادي، فعال رسانه‌اي اصولگرا در يادداشتي با بيان اينكه «برنامه روز جمعه «دست‌خط» كه با اجراي مدير روابط عمومي صداوسيما روي آنتن رفت، حاوي سه نكته جالب و البته تكراري بود كه مديران سازمان صداوسيما هميشه آن را با لطايف‌الحيلي انكار مي‌كنند» نوشت: «محمدحسين رنجبران، خبرنگار سابق واحد مركزي و مدير روابط عمومي فعلي، ديروز به شكلي آماتور، دست صدا و سيما را باز كرد و نشان داد مجري خوبي براي گفت‌وگوي سياسي نيست!» او در ادامه آورد: «از آقاتهراني درباره وضعيت مردم پرسيد و او گفت: «مردم مي‌گويند مسوولان خوب عمل نمي‌كنند. دولت بايد خودش را جمع كند. اين‌طور ادامه ندهد، اين دست‌فرمان خوبي نيست. تا ديروز همه ‌چيز را به برجام و آن وري و امريكايي‌ها مي‌بستند و الان كه نشده، همه مي‌گويند برجام است كه خراب شده است...» اينجاي مصاحبه آقاي مجري نتوانست خود را كنترل كند و ناگهان آنچه نبايد مي‌گفت از دهانش پريد و گفت: حالا هم مي‌گويند اگر اف‌اي‌تي‌اف نشود...! كه آقاتهراني هم تاييد كرد و بحث خودش را ادامه داد! در واقع دبيركل جبهه پايداري اصلا درباره اف‌اي‌تي‌اف، حرفي نزد اما آقاي مجري موضع خود و احيانا موضع صداوسيما و معاونت سياسي را لو داد در حالي كه قرار بوده مجري گفت‌وگو و اصولا صداوسيما در اين ماجرا بي‌طرف باشد!»

 

30 درصد پست‌هاي مديريتي بايد در اختيار بانوان قرار گيرد

معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: «حضور زنان در پست‌هاي مديريتي يكي از موضوعاتي است كه دولت از همان ابتدا با جديت دنبال آن بود. با وجودي كه 27 درصد بانوان ما از تحصيلات دانشگاهي برخوردارند اما آن گونه كه بايد در خصوص واگذاري پست‌هاي مديريتي به آنها توجه لازم نشده است در حالي كه بانوان ما بارها نشان داده‌اند در اين عرصه چيزي كمتر از آقايان ندارند.»

به گزارش ايرنا، او ادامه داد: «در چهار دهه‌اي كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد همواره تلاش شده تا چه مرد و چه زن به صورت يكسان از نعمت‌ها و مواهب آن برخوردار و امكانات براي هر 2 جنس به شكل عادلانه‌اي فراهم شود. متاسفانه با وجود تمام تلاش‌هايي كه صورت گرفته در يكسان‌سازي امكانات بين زن و مرد اختلافاتي وجود داشته است هر چند امكانات اختصاص يافته به زنان در دوران انقلاب اسلامي به هيچ ‌وجه با قبل از آن قابل مقايسه نبوده و نيست.»

به گفته معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده، طبق برنامه ششم توسعه تا پايان اين برنامه (سال 1400) بايد 30 درصد پست‌هاي مديريتي در اختيار بانوان قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون