• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4314 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

انتقاد به جاي خود؛ قدردان زحمتكشان باشيم

نيوشا طبيبي

يكي، دو خبرگزاري و سايت خبري كار خوب و بديعي را شروع كرده و خبرهاي اميدواركننده‌اي كه زير آوار خبرهاي سياسي و جنگ و مجلس و FATF و از اين قبيل گم مي‌شوند را در بخش جداگانه‌اي منتشر مي‌كنند. خبرهاي اميدواركننده‌اي كه رسانه‌هاي فارسي زبان خارج از كشور ناديده‌شان مي‌گيرند و ذكر آنها را خوش نمي‌دارند و داخلي‌ها هم گويي به حكم عادت، ديگر كمتر آنها را مي‌بينند. خبرهايي درباره بهبود شاخص‌هاي زندگي در كشور، پيشرفت‌هاي علمي و صحبت‌هايي درباره چشم‌انداز روشن آينده كشور. اين خبرهاي خوب مي‌تواند شادابي و نشاط ملي و اميد به آينده را افزايش دهد و همگان بدانند كه چه ظرفيت عظيمي در سرزمين ما وجود دارد.

بدخواهان علاوه بر انتشار اخبار بد و نااميدكننده مي‌خواهند بگويند در ايران قحط‌الرجال آمده و خوب‌ها و دست پاكان همه رفته‌اند. اما در همين گوشه و كنار اداره‌ها و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي افراد وظيفه‌شناس زيادي نشسته‌اند كه به كار مردم و ميهن سامان مي‌دهند. كاستي‌هاي زيادي هم موجود است كه با ايستادگي و انتقاد و حساسيت آحاد مردم بايد اصلاح شوند.

درباره مشكل سازمان درماني ايران در امارات متحده عربي و مشخصا دوبي پيش از اين نوشته بودم. بيمارستان ايرانيان دوبي، مركز درماني قديمي و بزرگ با كادر مجرب درماني است كه چندين دهه در آن خطه فعاليت داشته و محل مراجعه و اعتماد مردم ملل‌هاي مختلف ساكن در امارات بوده است. سوءمديريت و تدبير و بي‌توجهي كار اين بيمارستان را به تعطيلي كشاند. بعد از تجربيات متعدد و تلخ مديريتي، هلال‌احمر به رياست پزشك محترم و پاكدستي كه تجربه سال‌ها طبابت در اين بيمارستان را داشت، رضايت داد. دكتر كامران افشاريان بي‌هيچ خط و ربط سياسي و فقط بر اساس لياقت و شجاعت به اين سمت منصوب و انتصاب او مقارن شد با هزار دردسر و گرفتاري‌هاي متعدد براي بيمارستان و مراكز درماني جمهوري اسلامي ايران در امارات. حتي صحبت از تعطيلي بيمارستان و مرخص كردن كاركنان آن بود. دكتر افشاريان ماه‌ها بر سر اين موضوع با مقامات اماراتي و ايراني مذاكره و تلاش كرد، حتي يك روز حقوق كاركنان به تعويق نيفتد، هزار چاره انديشيد تا در نهايت كار را به سامان رساند و از تعطيلي بيمارستان و مشكلات ۸۰۰ نفر پرسنل آن و سرگرداني انبوه بيماران جلوگيري كرد.دكتر افشاريان نمونه مديري لايق، ميهن‌دوست و ساده زيست است كه بي‌هيچ تبليغ و سروصدا در راه ايران و مردم ايران به جان مي‌كوشد. صحبت‌هاي تلخ و انتقادي فراوان هستند. اما بايد زحمات اشخاصي كه بيش از وظايف محوله خود براي ايران مي‌كوشند و شيوه‌اي انقلابي و ميهن‌دوستانه دارند و تا پاي جان از منافع ملي دفاع مي‌كنند را ديد و درباره آنها نوشت و از آنها سپاسگزاري كرد. خبر تعطيلي بيمارستان ايراني را رسانه‌هاي داخلي فراوان منتشر كردند، در حالي كه هنوز بيمارستان برپا بود و بيمار و پزشك در آن رفت و آمد داشتند. از دشمنان انتظاري نيست اما رسانه‌هاي داخلي چرا چنين رفتاري دارند و در پيچ و خم بده‌بستان‌هاي سياسي منافع ملي را ناديده مي‌گيرند. خبر برپاماندن بيمارستان و رفع محدوديت‌هاي آن متاسفانه انعكاسي در فضاي خبري داخلي نداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون