• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4315 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

منچستريونايتد نتوانست ليورپول را ببرد

نبرد بي‌نتيجه

كم برخورد، محتاطانه و در نهايت از دست دادن. اين خلاصه بازي تيم‌هاي منچستر يونايتد و ليورپول در هفته بيست و هفتم ليگ جزيره بود. دربي حساس انگليس، بين دو دشمن ديرينه نشاني از شور و هيجان هميشگي نداشت. نتيجه بازي نيز به نوعي هر دو تيم را تنبيه كرد. بيشتر ليورپولي‌ها را كه امسال تلاش مي‌كنند طلسم قهرمان نشدن‌شان در ليگ جزيره را بشكنند. اما حالا آنها ديگر صدرنشين مطمئن پريميرليگ نيستند. فاصله امتيازي آنها با شاگردان پپ به يك امتياز كاهش پيدا كرده و چه كسي است كه نداند اختلاف يك امتيازي احمقانه‌ترين حاشيه امنيت در فوتبال جهان به حساب مي‌آيد. فعلا ليوروپول از 27 بازي 66 امتياز دارد و سيتي از همين تعداد بازي 65 امتياز. از آن طرف سولشر كه منچستر را در ليگ متحول كرده، مي‌توانست با توجه به شكست تاتنهام در بازي شنبه شب مقابل برنلي، خودش را به رده سوم جدول نزديك و از دست چلسي و آرسنال فرار كند. اما تركيب محتاطانه شياطين سرخ اين فرصت را از آنها گرفت، تا با توجه به پيروزي آرسنال مقابل ساوتهمپتون با درخشش ميخيتاريان، اين تيم به رده چهارم جدول برود و منچستر را از محدوده كسب سهميه يوسي‌ال خارج كند. تازه منچستري‌ها بايد نگران چلسي هم باشند، چرا كه آنها نيز مي‌توانند با برتري در بازي بعدي‌شان، منچستر را يك پله پايين‌تر بفرستند. فعلا آرسنال 53، يونايتد 52 و چلسي با يك بازي كمتر 50 امتيازي هستند.

نتيجه تساوي در ديدار منچستر و ليورپول به معناي واقعي كلمه بازي دو سر باخت بود. هيچ چيزي، مطلقا هيچ چيزي از تساوي عايد دو تيم نشد و طرفداران و علاقه‌مندان فوتبال نيز از ديدن مسابقه چندان لذت نبردند. دو تيم تمام تلاش‌شان را كردند تا نيروهاي يكديگر را خنثي كنند و اجازه ندهند ديگري برنده باشد. در اين راه يونايتد و سولشر بازي تدافعي‌تري در دستور كار قرار دادند و با واگذاري توپ و ميدان به حريف، بيشتر در جهت بستن فضاها و از كار انداختن نقشه‌هاي تهاجمي كلوپ كوشيدند. اين اتفاقات در حالي در دربي انگلستان رقم خورد كه قرار بود، اين نبرد كلاسيك گل سرسبد بازي‌هاي ليگ جزيره به حساب بيايد. البته نبايد از مصدوميت‌هاي بازيكنان دو تيم، خصوصا منچستري‌ها غافل بود. سولشر در نيمه اول مجبور شد هر سه تعويضش را انجام دهد. همچنين ليورپول نيز مجبور شد بابي فيرمينو را در نيمه اول بيرون بكشد. از ديگر دلايل كيفيت پايين بازي مي‌توان به كم فروغ بودن صلاح اشاره كرد. بازيكني كه باز هم نتوانست طلسم گل نزدنش مقابل منچستر را بكشند و با دست خالي اولدترافورد را ترك كرد.

بدون شك خوشحال‌ترين آدم‌هاي فوتبالي انگلستان در حال حاضر، پپ گوارديولا، شاگردان اين مربي و هواداران سيتي هستند. هيچ چيزي به اندازه نتيجه تساوي نمي‌توانست آنها را خوشحال كند. اگر ليورپول مي‌برد، باخت منچستريونايتد براي سيتيزن‌ها خوشحال‌كننده بود، ولي فاصله در صدر جدول دوباره به 3 امتياز مي‌رسيد. اگر يونايتد مي‌برد، گرچه فاصله سيتي با ليوروپول صفر مي‌شد، ولي برد تيم همشهري آن هم در اين بازي حساس خيلي خبر خوبي براي من‌سيتي به حساب نمي‌آمد. پس مي‌توان گفت ليورپول و منچستريونايتد بهترين نتيجه ممكن را براي حريفان رقم زدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون