• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4333 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

رييس قوه قضاييه ابلاغ كرد

اعطاي مرخصي به زندانيان به مناسبت فرارسيدن نوروز 98

روز گذشته از سوي ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه بخشنامه «اعطاي مرخصي به زندانيان به مناسبت فرارسيدن عيد نوروز سال ۱۳۹۸» به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا، در اين بخشنامه آمده است: «به مناسبت فرا‌رسيدن سال نو هجري شمسي و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در كنار خانواده و به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و همچنين برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده آنها مقتضي است به زندانيان محكوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب ۱۵ روز مرخصي داده شود. اين مرخصي به مدت ۱۵ روز ديگر هم قابل تمديد خواهد بود.» در اين بخشنامه شرايط مورد نظر براي زندانيان محكوم به حبس، زندانيان محكوم به جزاي نقدي و محكومين به پرداخت ديه و محكومين مالي كه مشمول اين مرخصي مي‌شوند به تفصيل آمده است.

همچنين در اين بخشنامه آمده است: «مفاد اين بخشنامه شامل مرتكبين جرايم ذيل نخواهد بود: محكومين جرايم سرقت‌هاي مسلحانه و مقرون به آزار، جاسوسي، اقدام عليه امنيت كشور كه محكوميت آنها بيش از يك سال باشد، آدم ربايي در صورت عدم گذشت شاكي، جرايم باندي و سازمان يافته، تجاوز به عنف، داير كردن مراكز فساد و فحشاء، اسيد پاشي، اخلال در نظام اقتصادي، قاچاق مشروبات الكلي، محكومين به قصاص و اعدام و حدود شرعي، محكومين داراي سه سابقه محكوميت به ارتكاب همان جرم، محكوميني كه به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و يا عمده موادمخدر و روان‌گردان‌ها و ساير محكوميني كه اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه‌اي بوده كه بنا به نظر دادستان يا قاضي اجراي احكام كيفري يا رييس زندان يا شوراي طبقه‌بندي شايستگي برخورداري از مرخصي را ندارند.» در تبصره اين بخشنامه آمده است: «ساير محكومين جرايم سرقت، بعد از تعطيلات نوروز از مرخصي موضوع اين بخشنامه بهره‌مند خواهند شد. در مورد محكومين موادمخدركه ميزان محكوميت آنان بيش از 5‌سال باشد، ترتيبي اتخاذ گردد هر چهل و هشت ساعت يك‌بار خود را به مراجع انتظامي محل سكونت خويش معرفي نمايند. منظور از قاچاق عمده مواد مخدر و روانگردان‌ها بيش از ۱۰۰ كيلوگرم ترياك و ملحقات آن و بيش از ۲۰۰ گرم هروئين و روانگردان‌ها و ملحقات آن است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون