• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4341 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

خبرخوان

فروش فوري تنظيم بازار محصولات ايران‌خودرو در سال ۹۸

مدير بازاريابي و شبكه فروش شركت ايران‌خودرو از آغاز طرح فروش فوري تنظيم بازار در سال ۹۸ از هفته آينده خبر داد. اهورا گلياري ضمن بيان اين خبر گفت: طرح فروش فوري تنظيم بازار كه در اسفند ماه سال گذشته اجرا شد، اثرات بسيار مطلوبي بر قيمت‌هاي بازار گذاشت، به‌گونه‌اي كه قيمت‌ها در روزهاي پاياني سال به سمت تعادل حركت و التهاب ايجاد شده توسط دلالان و سودجويان فرو نشانده شد و شرايط بازار به ثبات قابل قبولي رسيد. وي افزود: اثرگذاري طرح فروش فوري به دليل مداوم بودن و قيمت‌گذاري محصولات براساس حاشيه بازار است و بر همين اساس در سال 98 نيز اين طرح با هدف تنظيم و كنترل قيمت بازار و برقراري تعادل در عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت تا مشتريان نهايي محصولات نيز از خدمات فروش ايران‌خودرو رضايتمندي بالاتري داشته باشند و از مزاياي طرح بهره‌مند شوند. گلياري در پايان اضافه كرد: زمان دقيق اجراي شرايط فروش فوري، پيش از آغاز، اطلاع‌رساني خواهد شد و مشتريان مي‌توانند از طريق سايت فروش اينترنتي به نشاني esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

عربستان حذف دلار از معاملات نفتي را تكذيب كرد

وزارت انرژي عربستان اعلام كرد ادعا‌هاي اخير مطرح شده مبني بر فروش نفت با ارز‌هايي غير از دلار نادرست است. اين بيانيه پس از انتشار گزارش‌هايي اظهار شد كه نشان مي‌داد رياض قصد دارد در پاسخ به قانون ضداوپك كنگره امريكا، دلار را از معاملات نفتي خود كنار بگذارد. وزارت انرژي عربستان اعلام كرد ادعا‌هاي اخير مطرح شده از طرف عربستان‌سعودي مبني بر فروش نفت با ارز‌هايي غير از دلار نادرست است. به گزارش اويل پرايس، وزارت انرژي، صنعت و منابع معدني عربستان اعلام كرد، ادعا‌هاي اخير از طرف عربستان‌سعودي مبني بر فروش نفت با ارز‌هايي غير از دلار نادرست است و موضع دولت عربستان را نشان نمي‌دهد. اين بيانيه پس از انتشار گزارش‌هايي اظهار شد كه نشان مي‌داد رياض قصد دارد در پاسخ به قانون ضداوپك كنگره امريكا دلار را از معاملات نفتي خود كنار بگذارد. گزارش شده بود كه درمورد كنار گذاشتن دلار و استفاده از ارز‌هاي ديگر بين مقامات ارشد عربستان گفت‌وگو شده و به اطلاع مقامات دولت امريكا هم از طرف وزارت انرژي رسيده است. تهديد قانون نوپك -نه به كارتل‌هاي توليدكننده و صادركننده نفت- باعث شد وزير انرژي امارات ماه گذشته اعلام كند اگر اين لايحه به قانون تبديل شود، اعضاي اوپك كه به معني واقعي كلمه يك كارتل است، از هم مي‌پاشند و هر كدام به تنهايي توليد را بالا خواهند برد.

فروش مستقيم ارز صادراتي به واردكنندگان از ارديبهشت

مسوول ارزي سامانه جامع تجارت با اشاره به فعال شدن بخش فروش مستقيم ارز صادركنندگان به واردكنندگان در اين سامانه از ابتداي ارديبهشت ۹۷، جزيياتي از نحوه فروش ارز حاصل از صادرات به واردكنندگان را تشريح كرد. حسين تاجيك در تشريح جزيياتي از بخش ارزي سامانه جامع تجارت كه قرار است به زودي فعال شود و ارتباط بين واردكنندگان و صادركنندگان را براي مبادله ارزي ميان اين دو فراهم آورد، اظهار كرد: سال گذشته يكي از روش‌هايي كه براي بازگشت ارز حاصل از صادرات مطرح شد، روش واردات در مقابل صادرات بود ولي بهره‌مندي از اين روش براي هر دو گروه صادركنندگان و واردكنندگان باتوجه به اينكه امكان شناسايي طرفين وجود نداشت، چندان امكان‌پذير نبود و صادركنندگاني كه تمايل داشتند ارز حاصل از صادرات‌شان را به واردكنندگان بفروشند، نمي‌توانستند با واردكنندگاني كه قصد واردات كالا داشتند، مرتبط شوند. مسوول ارزي سامانه جامع تجارت افزود: باتوجه به اين مشكل، در اسفند ماه سال گذشته مقرر شد سامانه جامع تجارت، امكاني براي شناسايي صادركنندگاني كه قصد فروش ارز حاصل از صادرات‌شان را داشتند و در مقابل، واردكنندگاني كه به دنبال تامين ارز سريع‌تر از فرآيند بانكي بودند فراهم كند. وي با بيان اينكه در حال حاضر اين امكان در سامانه جامع تجارت فراهم شده و از ابتداي ارديبهشت ماه، اين بخش فعال مي‌شود، گفت: در اين سامانه، صادركنندگان مي‌توانند ميزان ارز حاصل از صادرات‌شان را ثبت كنند و اين سامانه پس از احراز هويت شخصي و تجاري اين افراد، نام و مقدار ارز آنها را در ليستي قرار مي‌دهد و از طرف ديگر، واردكنندگاني كه قصد خريد ارز دارند نيز پس از ثبت سفارش، اخذ تاييديه بانك مركزي و احراز هويت حقيقي و حقوقي‌شان، مي‌توانند به اين ليست دسترسي داشته باشند تا با اين شيوه، به صادركنندگاني كه قصد فروش ارز خود را دارند، متصل شوند. تاجيك خاطرنشان كرد: اين سامانه تنها كنترل هويت صادركنندگان و واردكنندگان و همچنين چك كردن مجوزهاي اوليه بازرگاني طرفين را انجام مي‌دهد و هيچ دخل و تصرفي چه در تعيين قيمت خريد و فروش ارز و چه ثبت فرآيند معامله ارزي بين صادركننده و واردكننده ندارد.

فعاليت صرافي‌هاي بانك مركزي در روز جمعه

با اعلام بانك مركزي به صرافي‌هاي بانكي، جمعه 23 فروردين 98 فعاليت آنها ادامه داشته و قيمت دلار براي فروش 13740 تومان تعيين شد. اين در حالي است كه پيش از اين بانك مركزي در اعلاميه‌اي زمان فعاليت‌ اين صرافي‌ها را افزايش داده بود. بر اين اساس، قيمت خريد هر دلار امريكا در صرافي‌هاي بانكي 13640 تومان و براي فروش 13740 تومان بود. همچنين قيمت هر يورو براي خريد 15440 تومان و براي فروش 15540 تومان تعيين شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون