• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4343 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

تولدت مبارك آقاي كشاورز

ايرج راد

محمدعلي كشاورز از پيشكسوتان بزرگ تئاتر، تلويزيون و سينماي ايران است. سال‌هاي سال در گروهي كه در اداره تئاتر بودم از نزديك با ايشان آشنايي و افتخار اين را داشتم كه در كارهاي مختلف در كنارشان بازي كنم. استاد كشاورز در كنار كساني كه در اداره هنرهاي دراماتيك بودند از پايه‌گذاران روند جديد تئاتر در ايران هستند. اين گروه‌ برنامه‌هايي را تدارك ديده بود كه چهارشنبه شب‌ها به صورت زنده پخش مي‌شد، در اين اجراها محمد علي كشاورز از پايه‌هاي ثابت بود و در اغلب آنها حضور داشت.

بسياري از مردم با تئاتر از طريق برنامه‌هاي زنده چهارشنبه شب‌ها آشنا شدند. بعدها كه سالن سنگلج داير شد و اين هنرمندان برنامه‌هاي‌شان را در سنگلج اجرا مي‌كردند مردم به واسطه همين شناخت استقبال خوبي از تئاتر نشان دادند.

علاوه بر تئاتر، محمدعلي كشاورز در سريال‌هاي ارزشمند و تاثيرگذاري بازي كرد كه بسياري از آنها جزو سريال‌هاي ماندگار ايران هستند. به لحاظ شخصيتي نيز استاد كشاورز انساني شريف و وارسته و مانند بسياري از پيشكسوتان بسيار وقت‌شناس و عاشق تئاتر است. او همواره با ديسيپلين خاصي سر تمرين‌هاي تئاتر حاضر مي‌شد؛ ضمن اينكه نسبت به جواناني كه سابقه چنداني در اين هنر نداشتند بسيار باحوصله بود و همواره تلاش مي‌كرد از آنها حمايت كند.

متاسفم، چندين سالي است كه محمدعلي كشاورز به دليل بيماري نتوانسته در عرصه هنرهاي نمايشي حضور پيدا كند. حضور اين هنرمند در جمع ما بسيار مغتنم است و اميدوارم سايه‌شان بر سر هنرمندان نمايشي مستدام باشد. تولدشان را تبريك مي‌گويم و اميدوارم سال‌هاي سال تولدشان را جشن بگيريم.‌ جايگاه ايشان در تاريخ تئاتر ايشان بسيار ويژه است و با آثاري كه در اين حوزه عرضه كرده همواره پايا و ماندگار خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون