• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4344 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين

برگشت يو‌سي‌ال، خيلي زودتر از هميشه

علي كربلايي

 

 

در مرحله يك‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا از 6 مسابقه‌اي كه تيمي بازي رفت را برده بود 4 مسابقه با شكست و حذف آن تيم‌ها به پايان رسيد و شاهد يكي از كام‌بك‌خيزترين مراحل تاريخ ليگ قهرمانان اروپا بوديم. اين موضوع باعث شده تا تيم‌ها حواس‌شان را حسابي جمع كنند و هيچ تيمي خودش را از حالا صعود كرده نداند. امشب دو مسابقه برگزار مي‌شود. دور رفت شاهد بازي‌هاي بسيار نزديكي بوديم و شايد تنها ليورپول باشد كه بتواند از الان خودش را در مرحله نيمه‌نهايي ببيند و ساير تيم‌ها وضعيت مشخصي ندارند. با ادامه اين گزارش همراه باشيد تا ببينيد امشب در ليگ قهرمانان چه خبر است و اوضاع هر كدام از تيم‌ها در بازي برگشت به چه منوال است.

كام‌بك بازها مقابل يكديگر

در مرحله قبل، آژاكس در خانه از رئال مادريد دو بر يك شكست خورد و در خانه حريف موفق شد با نتيجه چهار بر يك پيروز شود و با اقتدار به مرحله بعد صعود كند. از آن سو يوونتوس در خانه اتلتيكو دو بر صفر شكست خورد و در ورزشگاه خانگي با درخشش و هت‌تريك كريستيانو رونالدو موفق شد از سد سرخ‌پوست‌هاي مادريد عبور كند و راهي اين مرحله بشود. حالا دو تيم در تورين به يكديگر رسيدند. در شرايطي كه يوونتوس باتوجه به تساوي يك گله و به لطف گل زده در خانه حريف، در حال حاضر تيم صعودكننده به دور بعد است و دست بالا را در اين مسابقه دارد، اما اگر منطقي به اين بازي نگاه كنيم و نخواهيم فقط به نتيجه و پيش‌فرض‌هاي‌مان از قدرت دو تيم تكيه كنيم، خواهيم ديد كه يووه كار بسيار سختي براي صعود خواهد داشت. يوونتوس در اين مسابقه به احتمال فراوان كيه‌ليني را در تركيب نخواهد داشت و زوج خط دفاع اين تيم بونوچي و روگاني خواهند بود. خوان كوادرادو و امره چان نيز قطعا در ليست يووه نخواهند بود. در آن سوي ميدان اين احتمال وجود دارد كه فرانكي دي‌يونگ، بازيكن استثنايي آژاكس اين بازي را از دست بدهد. پزشكان اين تيم تا 36 ساعت پيش از آغاز مسابقه اعلام كردند احتمال حضور او در تركيب 50-50 است. نيكولاس تاگليافيگو هم به خاطر بي‌احتياطي در بازي رفت و كارت زرد بيخودي كه دريافت كرد اين مسابقه مهم را از دست داده است اما مزروعي كه در بازي رفت محروم بود در اين مسابقه آماده است تا به ميدان برود. رونالدو در ديدار اين هفته سري ‌آ استراحت كرده و با آمادگي كامل به اين مسابقه مي‌آيد. كلاس‌يان هونتلار، بازيكن با تجربه آژاكس كه سابقه حضور در رئال مادريد را هم دارد اين هفته در ليگ به ميدان رفته و بازي بسيار خوبي هم به نمايش گذاشته است. اما جداي از اين مسائل مربوط به تركيب دو تيم، بانوي پير در اين فصل فقط يك‌بار در خانه مغلوب شده و تنها شكستش به نوامبر برمي‌گردد. در
5 بازي گذشته دو تيم، آژاكس هرگز موفق به پيروزي نشده و يووه سه‌بار پيروز شده است. بنگاه‌هاي شرط‌بندي شانس پيروزي يووه را پنج‌برابر آژاكس مي‌دانند و پرتكرارترين پيش‌بيني براي اين مسابقه برتري دو بر يك يوونتوس بوده است.

اوله به دنبال تاريخ‌سازي

در مرحله قبل رقابت‌ها خوشبين‌ترين هواداران يونايتد هم اميدي به صعود مقابل پاري‌سن‌ژرمن در خانه حريف نداشتند. اما شاگردان اوله كاري كردند كارستان و با ارايه يك بازي منطقي موفق شدند از سد تيم توماس توخل عبور كنند. اما همه مي‌دانند كه بارسا با پاري‌سن‌ژرمن خيلي تفاوت دارد و بازي در نيوكمپ با بازي در پارك‌ده‌پرنس تفاوت‌هاي اساسي دارد. آبي‌اناري‌ها سه فصل است كه در اين مرحله حذف مي‌شوند و خاطره تلخ كام‌بك رمي‌ها هنوز در خاطر كاتالان‌هاست. ارنستو والورده گويا درس خوبي از آن بازي گرفته و در ابتداي هفته به تمام بازيكنان تيم اصلي غير از ترشتگن استراحت داد. سولسشاير چنين موهبتي نداشت و مجبور بود براي ماندن در كورس سهميه از تمام بازيكنان
در دسترسش استفاده كند. يونايتد همچنان بحران بازيكن دارد احتمالا امشب مك‌توميناي و دالوت باز هم در تركيب اصلي شياطين سرخ قرار بگيرند. در آن سوي ميدان والورده در بازي رفت در ميانه ميدان مشكلات اساسي داشت و احتمالا براي اين مسابقه از سرخي روبرتو يا آرتورو ويدال در تركيب ثابت استفاده كند. بارسلونا از ماه نوامبر در خانه‌اش شكست‌ناپذير بوده و از سوي ديگر تيم سولسشاير هر سه بازي آخر خارج از خانه‌اش را شكست خورده است. از نظر بنگاه‌هاي شرط‌بندي شانس برد بارسلونا در اين مسابقه هشت برابر منچستريونايتد است و پرتكرارترين پيش‌بيني براي اين مسابقه نتيجه دو بر صفر بوده است. در 6 بازي اخير دو تيم چهاربار بارسا پيروز شده و دوبار منچستريونايتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون