• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4346 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

امريكا وقتي ديد مردم ايران دچار حادثه شدند بايد تحريم‌ها را لغو مي‌كرد

حسن روحاني در جلسه هيات دولت علاوه بر اشاره به موضوع برداشت از صندوق توسعه ملي در مورد موضوعات ديگري نيز سخنراني كرد كه بخش‌هايي از آن را مي‌خوانيد.

 

دولت با هدف احياي درياچه اروميه 4 الي 5 سال است كه تلاش مي‌كند و توانسته 242 كيلومتر از رودخانه‌هاي مختلف را لايروبي كند. سدهايي كه در اين مناطق آماده آبگيري شده بودند، توانستند 575 ميليون متر مكعب آب را در خود جاي دهند. اگر لايروبي صورت نمي‌گرفت و آب‌هايي كه در پشت سدها قرار دارند نيز آزاد مي‌شد، امروز در آذربايجان شرقي و غربي هم با سيل مواجه بوديم.

مردم در اين حادثه كمك‌هاي بسيار فراواني كردند اما تعدادي معدود هم بودند كه در فضاي مجازي به جاي آنكه كمك كنند، روحيه مردم را تخريب كردند كه بايد اين موارد را دنبال كرده و كساني كه در اين ايام به ملت خدمت كرده و آنهايي كه به مردم به نحوي ظلم كردند را شناسايي و مشخص كنيم.

در مدت 3 هفته از 4 هزار روستايي كه دچار قطع آب شده بودند 3 هزار و 900 روستا به شرايط عادي بازگشته و تنها براي 2.5 درصد از روستاها اين مشكل وجود دارد.

در مجموع براساس اين برآوردها حدود 40 هزار ميليارد تومان خسارات به بخش‌هاي مختلف وارد شده كه البته اين رقم با بررسي دقيق خسارت‌هاي سيل در استان خوزستان ممكن است، افزايش پيدا كند.

به منظور اينكه مشكلات و ريشه‌هاي سيلاب اخير براي جامعه و مردم مشخص شود، لازم بود هيأت سطح بالاي علمي را مسوول بررسي اين موضوع كنيم كه اين هيأت به رياست رييس دانشگاه تهران تعيين شده و موظف است ظرف 6 ماه گزارش ملي را تهيه و براي اطلاع مردم دانشجويان و مراكز مختلف منتشر كند.

بايد جايگاه هواشناسي كشور از لحاظ سازماني ارتقاء پيدا كند و به سطح بالاتري از لحاظ بودجه و امكانات برسد چراكه هواشناسي با پيش‌بيني‌هاي دقيق مي‌تواند در پيشگيري از وقوع اينگونه حوادث بسيار تاثيرگذار باشد.

تشت امريكايي‌ها از بام افتاد و مردم ديدند آنهايي كه مرتب ادعا مي‌كردند با مردم ايران هيچ مشكلي نداشته و با دولت ايران دچار مشكل هستند، چگونه عمل كردند. اين سيل آزمايش بسيار خوبي براي همگان بود و از همه دولت‌هايي كه در اين حادثه با مردم ايران همدردي كرده و به كمك و ياري دولت و ملت ايران شتافتند، تشكر مي‌كنم.

سران رژيم امريكا ماهيت خود را افشا كردند كه اگر عاقل بودند بايد اعلام مي‌كردند كه به خاطر سيلي كه در ايران آمده، تحريم را براي يك سال معلق مي‌كنيم. آن وقت بود مردم شايد باور مي‌كردند كه آنها عليه ملت ايران نبوده و زماني كه 25 استان ايران دچار حادثه شده است، تحريم را لغو كردند. اگر امريكا چنين كاري مي‌كرد، معلوم مي‌شد آنچه راجع به خباثت امريكا و ضديت با ملت ايران عنوان مي‌كنيم، اشتباه است اما امريكايي‌ها در موضوع سيل نه تنها اعلام كردند كه كمك نمي‌كنيم بلكه اجازه ندادند حتي مردم كمك‌هاي نقدي خود را از طريق بانك‌ها براي هلال احمر ارسال كنند و با اين اقدام خباثت، ضد بشر بودن امريكا و ماهيت پليد سران اين كشور مشخص شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون