• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4346 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

وزرا و معاونان روحاني چه گفتند؟

طبق روال هر چهارشنبه برخي وزرا و معاونان رييس‌جمهوري روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت و در حياط پاستور به برخي سوالات خبرنگاران پاسخ دادند كه بخش‌هايي از گفته‌هاي آنها را مي‌خوانيد.

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري: {عدم دعوت از عزت‌الله ضرغامي و حسن رحيم‌پور‌ازغدي در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي} اين موضوع ربطي به حواشي‌ كه مطرح شده ندارد؛ هميشه جلسات مختلفي برگزار مي‌شود. هميشه روزهاي چهارشنبه عصر، جلسه اطلاع‌رساني داريم. دبير جلسه به من گفت اين تعداد از اعضا مسافرت هستند و ما دعوتنامه را كنسل كرديم. بحث شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم همين بود. دبير گفت تعدادي حضور ندارند و جلسه را لغو كردند. .... {مخالفت مجلس با تغيير مصوبه‌اش در خصوص بنزين} به هر حال تصميمي كه گرفته مي‌شود، مجلس بايد بداند. روز يكشنبه در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي كه هم رييس مجلس در آن حضور دارند و هم رييس كميسيون اقتصادي مجلس اين بحث مطرح شده است و شما مطمئن باشيد هيچ‌كدام از تصميمات مغاير با قانون نيست.

رضا رحماني، وزير صنعت، معدن و تجارت: {واردات گوشت} تا به امروز ارز ۴۲۰۰ توماني از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با اين ارز وارد مي‌شود. مانند سال گذشته منابعي از سوي دولت براي واردات كالاهاي اساسي در نظر گرفته شده و به تصويب مجلس رسيده است كه اين منابع در سال ۹۷ بيش از ۱۳ ميليارد دلار بود و در سال جاري به ۱۴ ميليارد دلار رسيده است.

محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه: {پرداخت مطالبات فرهنگيان} در سال ۹۷ اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد هرچند كه سال گذشته منابعي حدود ۹۱ درصد تحقق يافت اما به برخي دستگاه‌ها مثل آموزش و پرورش به دليل اهميت‌شان بالغ بر ۱۰۷ درصد، اين پرداخت صورت گرفت. با توجه به تعطيلي‌ها، پرداخت برخي بدهي‌ها تحقق نيافت اما طي امروز و فردا در حال دريافت مبالغي از بانك مركزي هستيم و اميدوارم قبل از هفته معلم با اين منابعي كه در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌دهيم، مطالبات فرهنگيان پرداخت شود. در هفته گذشته مجددا نزديك به ۶۰۰ ميليارد تومان- كه با وجود پرداخت ۱۰۷ درصدي امكان پرداخت برخي بدهي‌ها ايجاد نشده بود- به آموزش و پرورش پرداخت شد و براي‌ امروز و فردا در سقف ۲۱۰۰ ميليارد تومان منابع جديدي كه ما از سال گذشته از بانك مركزي در حال دريافت هستيم را به آموزش و پرورش در حد نيازش پرداخت خواهيم كرد..... {400 تومان افزايش پرداختي‌هاي سال جديد} با توجه به مصوبه مجلس لازم است براي همه كاركنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان حكم جديد صادر و پرداخت‌هاي سال جديد براساس احكام جديد انجام شود اما چون برخي دستگاه‌ها موفق نشدند همه احكام را صادر كنند، ما در تخصيص بودجه و پرداخت حقوق شاغلان و كاركنان گفته‌ايم اگر احكام هم صادر نشده است، چون اين رقم ثابت است حتما بايد اين ماه پرداخت شود. بايد براي ماه جاري همه كاركنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما چهارصد هزار تومان افزايش براي‌شان محسوب شود و اگر موردي پرداخت نشده حتما بايد انجام شود چرا كه آنچه ما به خزانه تخصيص داديم با احتساب چهارصد هزار تومان بوده است؛ ضمن اينكه بعد از اينكه حكم صادر شد براي بخش قابل توجهي از كاركنان دولت كه بايد بيش از چهارصد هزار تومان افزايش داشته باشد، حتما اين موضوع در ماه آينده جبران مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون