• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4350 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

فرمانده جديد سپاه از فرماندهان سابق رخصت گرفت

درود سپاه به سلامي

هفته اول ارديبهشت با يك خبر مهم شروع شد و آن تغيير فرمانده كل سپاه بود. روز يك‌شنبه سرلشكر محمدعلي جعفري پس از 12 سال طي حكمي از سوي رهبري جاي خود را به سردار سلامي داد كه روز گذشته مراسم توديع و معارفه آن برگزار شد. در اين مراسم شخصيت‌هاي عمدتا نظامي حضور داشتند كه از ميان آنها چهره‌هايي مانند سردار شيرازي رييس دفتر نظامي رهبر انقلاب، سرلشكر باقري، سردار سليماني، محسن رضايي، محمدباقر قاليباف، فرماندهان نيروهاي دريايي، زميني و هوا فضاي سپاه، امير سرلشكر حسني‌سعدي جانشين قرارگاه خاتم‌الانبيا، امير دادرس جانشين كل ارتش و جمع ديگري از فرماندهان نظامي بيشتر جلب‌توجه كرد.

البته اين مراسم با سخنراني چهره‌هايي مانند سرلشگر جعفري، سرلشگر باقري و سردار سليماني همراه بود.

امروز سپاه در اوج محبوبيت به راهش

ادامه مي‌دهد

سرلشكر حسين سلامي، فرمانده جديد سپاه در مراسم ديروز گفت: ما امروز يك فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه مي‌كنيم، سردار جعفري محصول 40 سال جهاد است كه پرچم را يك لحظه از دست خود بر زمين نگذاشته است، شخصيتي كه به ما شجاعت و تغيير آموخت، پرهيز از تجملات و ريزبيني و دقت از خصوصيات برجسته اوست كه بايد در سپاه امتداد پيدا كند، دوران سردار جعفري دوران طلايي و باشكوه سپاه است. وي ادامه داد: نيروي قدس ما با فرمانده دلاور و رشيدش كوه‌ها ‌و دشت‌هاي زيادي را پشت سر گذاشت تا در شرق مديترانه بر سلطه امريكا پايان دهد و تا درياي سرخ پيش رفتند و بلاد اسلامي را تبديل به سرزمين جهاد كردند. فرمانده كل گفت: مرزهاي ما به قدرت نيروي زميني تامين شد و رزمندگان آن از صخره‌هاي سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند. سردار سلامي ادامه داد: نيروهاي هوافضاي ما دل زمين را شكافتند و‌ شهرهاي موشكي را پديد آوردند و موشك‌هاي آنها با شكافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند. نيروي دريايي ما نيز دست متجاوزان امريكايي را بست و شكوه يك امپراتوري را شكست، بسيج نيز زيبايي با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبيت و قدرت و شكوه و اقتدار به راه خود ادامه مي‌دهد. او با بيان اينكه سپاه ريشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده‌اند، حقيقت سپاه گوهر معنوي آن است كه بايد بتوانيم آن را در جان اين نهاد زنده نگهداريم.

سردار سلامي اشاره‌اي هم به گام دوم انقلاب داشت و گفت: ما در گام دوم انقلاب بايد حاكميت اسلام را به تمدن تبديل كنيم و سپاه بايد ظرفيت نقش‌آفريني در گام دوم انقلاب را در خود ايجاد كند، ما بايد قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهيم تا نقطه امني براي دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.

مي‌توانيم با هر ميزان فروش نفت

روي پاي خود بايستيم

سرلشكر محمد باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم توديع ‌و معارفه فرمانده جديد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه به عنوان مهم‌ترين سازمان بعد از انقلاب مسووليت‌هاي خطير و حساسي در دفاع، امنيت و پاسداري از انقلاب را به‌ عهده دارد. در تعريف جايگاه سپاه همين بس كه امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود كشور هم نبود. سرلشكر باقري با بيان اينكه خدمات سپاه در تعميق انقلاب اسلامي در داخل كشور قابل توجه است، گفت: بسياري از فعاليت‌هاي فرهنگي در كشور با مسووليت بسيج و سپاه در حال انجام است.

او در بخشي از سخنراني خود گفت: بديهي است كه امريكا از سپاه عصباني باشد و اوج اين عصبانيت خود را با تروريست اعلام كردن سپاه نشان دهد، جنايتكاراني كه خود پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست‌ها انجام مي‌دهند، سپاه را تروريست اعلام مي‌كنند و البته از دشمن جز اين انتظار نمي‌رود. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه عصبانيت دشمن از جمهوري اسلامي ادامه دارد، تأكيد كرد: اعلام منتفي شدن معافيت برخي كشورها از خريد نفت ايران بخشي ديگر از اين عصبانيت است. ملت ايران بعد از گذشت 40 سال به حدي از قدرت رسيده است كه بتواند با هر ميزان فروش نفت روي پاي خود بايستد و اين مي‌تواند فرصتي باشد تا ايران بتواند از گرفتاري وابستگي به نفت رها شود، البته امريكا تقاص دشمني‌هاي خود را در وقت مقتضي دريافت مي‌كند. سرلشكر باقري در پايان گفت: وحدت و همدلي ارتش و سپاه از اتفاقات ارزشمند چند وقت اخير است و اين دو نهاد كنار هم به عنوان دو بازوي قدرتمند انقلاب براي پيشبرد آن و دفع تهديدات هستند.

تلاش كرديم سپاه را به سبك دوران دفاع مقدس فرماندهي كنيم

فرمانده سابق سپاه كه اغلب او را به سرلشكر عزيز جعفري مي‌شناسند در مراسم ديروز گفت: من رمز موفقيت سپاه را در تلاش براي فهم و اجراي درست تدابير رهبر معظم انقلاب مي‌دانم. ارتقاي توانمندي‌ها وظيفه همه سازمان‌هاي نيروهاي مسلح است؛ اما چيزي كه در سپاه با تدبير رهبر انقلاب محقق شد همه‌جانبه بودن اين توانمندي‌هاست.» او كه امروز فرمانده قرارگاه بقيه‌الله(عج) است در بخش ديگري از سخنراني‌اش گفت: براي اينكه انقلاب به اهداف خود برسد، نيازمند راهنمايي‌هاي رهبري است و ما بايد تلاش كنيم ابتدا تدابير ايشان را به درستي بفهميم و بعد آنها را اجرا كنيم. همچنين ما در سپاه تلاش كرديم تا به سبك دوران دفاع مقدس فرماندهي كنيم. او ادامه داد: در سپاه فرماندهي دستوري جواب نمي‌دهد و بايد فرماندهي به سبك اقناعي باشد. امروز سپاه تمام دستاوردهايش را مديون تمامي مديران و فرماندهان خود است. سرلشكر جعفري در پايان گفت: محور اصلي ما براي حفظ انقلاب مردم هستند و آنها نقش تعيين‌كننده‌اي در مهار بحران‌ها داشته‌اند. سپاه بايد براي حفظ انقلاب شرايط نقش‌آفريني مردم به ويژه در جنگ نرم را فراهم كند.

نياز به برادري بيشتري داريم

سردار سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه نيز در اين مراسم دقايقي پشت تريبون قرار گرفت. او در صحبت‌هايش بعد از تمجيد از سردار سلامي و سرلشكر جعفري گفت: سپاه نعمت بزرگي است و مركز رويش ارزش‌هاست. در كشور ما مركزي به اندازه سپاه وجود ندارد كه به اندازه سپاه در انتشار ارزش‌ها فعال باشد كه نمونه بارز آن بسيج است. بسيج، سرزمين تبلور و تجلي جوهر جوانان است و اينكه نايب امام زمان(عج) چفيه بسيجي را در جلسات رسمي به دوش خود مي‌گذارد، نشان از تجلي فرهنگ بسيج است. سردار سليماني در‌ پايان گفت: امروز به دليل بغض و كينه دشمنان نسبت به انقلاب و سپاه به برادري و همدلي بيشتري نياز داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون