• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4350 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

در جريان سفر يك‌روزه به قم

رييس قوه قضاييه با مراجع تقليد ديدار كرد

آيت‌الله سيدابراهيم رييسي در جريان سفري يك روزه به شهر مقدس قم پس از زيارت حرم حضرت معصومه (س) به ديدار مراجع عظام تقليد رفت و با آنان ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ايسنا، رييس قوه قضاييه در ديدار با آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي ضمن تبريك ايام ماه معظم شعبان با اشاره به انتظارات فوق‌العاده مردم از دستگاه قضايي به ويژه در گام دوم انقلاب، ابراز اميدواري كرد كه با راهنمايي‌ها و دعاي خير علما و مراجع بزرگ، قوه قضاييه بتواند ماموريت‌هاي خود را به نحو احسن انجام دهد. آيت‌الله رييسي همچنين با اشاره به دغدغه‌هاي آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي به ويژه در خصوص زندانيان مهريه، گفت: ان‌شاءالله با انجام يك كار كارشناسي دقيق و تدوين ساز و كارهاي مناسب تلاش مي‌كنيم كه اين نگراني حضرتعالي و مردم عزيز برطرف شود. رييس قوه قضاييه با تاكيد بر ضرورت تلاش در جهت كاهش اطاله دادرسي و اتقان آرا نيز اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين رئوس برنامه‌هاي تحول دستگاه قضايي در دوره جديد، قرار دادن آراي قضات در معرض تحليل حقوقدانان و فضلا است تا شاهد اتقان هر چه بيشتر آراي صادره از سوي محاكم باشيم. آيت‌الله رييسي در ديدار با آيت‌الله‌ العظمي نوري همداني نيز با اشاره به بهره‌مندي خود از محضر اين مرجع عاليقدر از دوران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، بر ضرورت ارتباط قوي و دائمي دستگاه قضايي با حوزه‌ها و مراجع معظم تاكيد كرد و گفت: قوه قضاييه در ميان ساير دستگاه‌ها نزديك‌ترين نسبت را با حكومت دارد و مردم نيز به حق انتظار تحول در اين دستگاه را دارند. اميدواريم اين انتظار مردم با دعاي خير مراجع از جمله حضرتعالي و راهنمايي‌هاي ارزنده‌تان محقق شود.

رييس قوه قضاييه در ديدار با آيت‌الله العظمي شبيري زنجاني نيز تصريح كرد: توصيه حضرت امام(ره) اين بود كه نسبت به زمين نماندن امر قضا احتياط شود. بر اين اساس درخواست ما از حوزه‌ها و مراجع بزرگوار اين است كه طلاب و فضلا را به حضور در عرصه قضا تشويق كنند و به اين ترتيب به غناي علمي نيروي انساني در دستگاه قضايي بيفزايند. آيت‌الله رييسي همچنين با تاكيد بر لزوم برخورد مناسب قضات با مراجعان و تكريم ارباب رجوع اظهار كرد: ان‌شاءالله ساز و كاري براي اجراي هر چه بهتر اين امر تدوين خواهيم كرد زيرا معتقديم نه تنها مراجعان عادي بلكه حتي متهمان و محكومان نيز بايد مورد تكريم باشند و بيشتر از اتهام و مجازات‌شان نبايد برخورد ديگري با آنها صورت گيرد. رييس قوه قضاييه در ديدار با آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني نيز خواستار دعاي خير علما و مراجع براي مسوولان قضايي براي موفقيت در اين مسووليت خطير شد.

آيت‌الله رييسي همچنين در ديدار با آيت‌الله العظمي وحيد خراساني گفت: هر زمان مراجع معظم كمك‌حال مسوولان و مردم بوده‌اند شاهد بركات و خيرات فراواني بوده‌ايم و اميدواريم با دعاي اين بزرگواران و همچنين عنايات خاصه حضرات معصومين(ع) مسير درستي را در دستگاه قضايي طي كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون