• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4350 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

دختران ايراني- امريكايي در راه تايلند

بهرام سرگوسرايي

 

 

از روز جمعه دور دوم انتخابي مسابقات قهرماني دختران جوان آسيا آغاز مي‌شود و تيم ملي جوانان ايران اميد زيادي به حضور در جمع 8 تيم پاياني دارد. اين مسابقات در تايلند برگزار مي‌شود و علاوه بر ميزبان، تيم‌هاي كره‌شمالي، چين و ژاپن به‌دليل رتبه‌شان در جام ملت‌هاي جوانان مستقيم به اين مسابقات راه پيدا كرده‌اند. ساير تيم‌هاي برتر قاره در قالب دو گروه چهار تيمي با هم مسابقه مي‌دهند تا چهار سهميه باقي‌مانده مشخص شود. از هر گروه دو تيم صعود مي‌كند و ايران با تيم‌هاي ويتنام، كره‌جنوبي و لبنان همگروه است. ديدارهاي گروه ايران در كشور ويتنام برگزار مي‌شود و اين‌طور به نظر مي‌رسد كه يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ فوتبال ايران در اين رده سني تشكيل شده است.

سرمربي اين تيم كتايون خسرويار، مقيم كشور امريكاست و فعاليت‌هاي فوتبالي‌اش را در همين كشور آغاز كرده است. او از آنجا كه پاسپورت امريكايي دارد توجه رسانه‌اي زيادي را به خودش جلب كرده و مصاحبه‌هاي زيادي به زبان انگليسي در رسانه‌هاي مطرح جهان از او منتشر شده است. خسرويار موفق شده از اين آپشن استفاده كند و تيم‌هاي ملي پايه ايران را به جهانيان معرفي كند. او داستان‌هاي زيادي از شاگردانش براي رسانه‌ها تعريف كرده و همين داستان‌ها باعث شده تيم‌هاي پايه دختران ايران به خاطر شرايط خاصي كه دارند مورد توجه قرار بگيرند. علاوه بر كتايون خسرويار، حسين عبدي هم به عنوان مدير فني در كنار تيم قرار دارد و از شواهد اين‌گونه برمي‌آيد كه اين تيم از نظر فني پشتيباني خوبي خواهد شد.

در مرحله اول مسابقات ايران در گروهي چهار تيمي قرار داشت كه به خاطر انصراف فلسطين تبديل به گروهي سه تيمي شد. ايران، لائوس را شكست داد و به ميانمار باخت و لائوس هم موفق شد ميانمار را شكست بدهد. درنهايت هر سه تيم گروه سه امتيازي شدند و ايران به خاطر تفاضل گل بهتر موفق شد به دور دوم مسابقات راه پيدا كند.

از عجيب‌ترين نكات اين تيم ملي ايران، حضور پرتعداد بازيكنان دو پاسپورته است. غير از كتايون خسرويار كه گفته شد مقيم امريكاست، دو خواهر به نام‌هاي كيميا و ويدا رعيت‌پور و همچنين مليكا محمدي بازيكناني هستند كه خسرويار از امريكا با خود به ايران آورده و گفته مي‌شود كه كيفيت فني خيلي خوبي هم دارند. تركيبي از دختران ايراني كه از دور‌افتاده‌ترين روستاها تا پايتخت و همچنين استعدادهايي كه خانواده‌هاي‌شان مهاجرت كرده‌اند، باعث شده تا مسوولان فدراسيون فوتبال اميدوار باشند كه تيم ملي دختران جوان ايران بتواند به مرحله پاياني رقابت‌هاي قهرماني جوانان آسيا برسد. اما كار بسيار سختي پيش روي اين تيم است. كره‌جنوبي جدي‌ترين حريف ايران، ميزبان جام جهاني 2020 دختران است و به دنبال حضور هر چه‌ پرقدرت‌تر در اين مسابقات است. آنها همچنين هفت سال پيش قهرمان آسيا شده‌اند. ويتنام تيمي در حد و اندازه‌هاي تيم ملي ايران است و رقابت سختي براي كسب عنوان دومي با تيم ملي دارد. لبنان به احتمال زياد در هر سه ديدار خود شكست بخورد و حضور در همين مرحله براي آنها يك افتخار محسوب مي‌شود. لبنان سرمايه‌گذاري جديدي در فوتبال بانوان كرده و راهش را تازه آغاز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون