• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4353 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

40 سال آينده بايد با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب به پيش برويم

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده قرارگاه فرهنگي و اجتماعي حضرت بقيه‌الله (عج) روز گذشته در جمع مسوولان دفاتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها گفت: «ما در اين عرصه جديد رسالت جديدي بر عهده داريم كه ان‌شاءالله از عهده اين مهم برآييم.»

به گزارش مهر، او ادامه داد: «سپاه با انقلاب ‌زاده شده و وظيفه آن حفظ انقلاب است. از ابتدا نيز قرار بود سپاه ارگاني نظامي براي حفظ انقلاب باشد. تجربه جنگ براي ما بسيار گرانبها بود و بايد حفظ مي‌شد. پس از جنگ مقام معظم رهبري دستور دادند كه سپاه يك نهاد نظامي باشد.»

جعفري خاطرنشان كرد: «اين ماهيت نظامي براي سپاه مشكلاتي هم داشته است. پس از انقلاب مشكلات فراواني پيش آمد كه سپاه بايد براي آنها هم برنامه‌ريزي مي‌كرد. تهديداتي مثل مسائل فرهنگي كه چندين بار هم مورد توجه انقلاب بودند و حضرت آقا چندين بار تاكيد كردند كه با آن مقابله كنيم.»

او تاكيد كرد: «دشمن بعد از اينكه نتوانست از روش‌هاي نظامي براي مقابله با ما استفاده كند، به مسائل فرهنگي روي آورد. حماسه بزرگ جنگ تحميلي امنيت مرزهاي ما را تامين كرد و دشمنان فهميدند كه از اين راه نمي‌توانند پيروز شوند. از روي همين باور به دنبال تهديدات نرم رفتند و تهديدات نرم اصل قرار گرفت.»

فرمانده قرارگاه بقيه‌الله گفت: «ما در فتنه ۷۸ و ۸۸ و همچنين سال گذشته شاهد اين تهديدات امنيتي بوديم كه با هوشياري و بصيرت مردم رفع شد. تهديدات اجتماعي و فرهنگي از دهه ۶۰ و ۷۰ آغاز شده است و چند سالي است كه موضوعات اقتصادي را نيز سرلوحه كار خود كردند.» جعفري ادامه داد: «شاهد بوديم كه دشمنان چه اميدهايي بسته بودند كه در ۲۲ بهمن نتوانيم ۴۰ سالگي انقلاب را جشن بگيريم. مردم با بصيرت، با نجابت و سختي كشيدن فراوان از اين ۴۰ سال عبور كردند و رهبري بيانيه گام دوم را صادر كردند كه همه وظيفه داريم ۴۰ سال آينده را با توجه به اين بيانيه آغاز كنيم و به پيش برويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون