• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3216 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ فروردين

لذت برد با حضور هوادار


    افشين معشوري/ درهاي باز استاديوم، نبودن حميد درخشان روي نيمكت، حضور برانكو ايوانكوويچ به عنوان سرمربي تازه در ورزشگاه و يا حتي ديدن رخ حسين هدايتي به عنوان ناجي اين روزهاي پرسپوليس! هر كدام از اينها كه عامل حضور پرشمار تماشاگران شده باشد، اتفاق مباركي است كه تا همين چند سال پيش اصلا كسي وقعي به آن نمي‌گذارد و فكر مي‌كرديم اين تماشاگران هميشه و در هر حالي خواهند بود و استاديوم‌ها را پر خواهند كرد.
واقعيت اما چيز ديگري است. در چرايي ماجراي خالي ماندن ورزشگاه‌هاي فوتبال در چند سال اخير، عوامل بسياري دخيل است. اغلب دست اندركاران وقتي با اين پرسش مواجه مي‌شوند ترجيح مي‌دهند دم دستي‌ترين پاسخ را بدهند: «بازي‌ها هيجان و جذابيت ندارد» اما حتي در خوشبينانه‌ترين حالت اگر همين پاسخ را بپذيريم نيز، خود معلول است و علت چيز ديگري است.
اگر بازي‌ها داراي هيجان نيست، بازيكن‌ها در زمين راه مي‌روند، تيم‌ها از انجام چند تاكتيك ساده عاجزند و... به بسياري از مسائل غير فني برمي‌گردد. براي انجام يك مسابقه فوتبال بايد برنامه‌ريزي داشت. وقتي يك باشگاه يا تيم ناچار است سه روز يك بار به ميدان برود و گاهي در بين دو بازي يك يا دوماه نيز ليگ تعطيل مي‌شود، وقتي گاهي فاصله سه روزه بين دو بازي را مجبور است از شهري در شمال به استاني جنوبي برود يا گاهي به دلايلي ناچار است بازيكنان را در همين فاصله سه روزه - زميني- به شهر محل مسابقه برساند، چه توقعي براي آماده‌سازي فني و اجراي حركات تاكتيكي و تكنيكي داريم؟
اين باز همه ماجرا نيست. برگزاري سه الي چهار روز يك بار مسابقات، لاجرم به اين منتهي خواهد شد كه بازي‌ها در روزهاي مياني هفته انجام شود. در اغلب كشورهاي صاحب فوتبال و آنهايي كه مي‌كوشند خود را به سطح بالاتري برسانند روزهاي آخر هفته را به اين كار اختصاص مي‌دهند كه اين خود مجال برنامه‌ريزي را به علاقه‌مندان مي‌دهد.
همه موارد بالا به كنار، احترامي كه هيچگاه يك تماشاگر به عنوان ياور تيم‌هاي محبوب (چه از سوي برگزاركنندگان و چه حتي از تيم‌هاي مورد علاقه) نمي‌بيند؛ باعث مي‌شود رغبتي براي ديدن مسابقه در ورزشگاه نداشته باشد و در نتيجه روز به روز سكوها خالي و خالي‌تر شود. اينكه در يك مسابقه، ناگهان حسين هدايتي پيدا شود و تمام بليت‌ها را يك‌جا بخرد تا تماشاگران بدون دغدغه وارد شوند، اگرچه يك ترفند تبليغاتي براي حاج حسين است؛ اما تا آنجايش كه مربوط به اهداف ورزشي است، هيچ شبهه‌اي بر آن وارد نيست و اميد كه اين احترام به هواداران تداوم داشته باشد تا شاهد روزهاي خوب‌تري براي تيم پرطرفدار تهراني باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون