• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3216 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ فروردين

خبر كوتاه

يك مقام امنيتي مسوول مذاكره با كي‌روش شد!

رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش، بعد از اين در جلسات فدراسيون فوتبال با كي‌روش حضور خواهد داشت. اين دستور وزير ورزش آخرين شانس براي بقاي كي‌روش را از بين مي‌برد. گويا مديران ارشد وزارت ورزش حضور عليرضا اسدي در پست دبيركلي فدراسيون فوتبال را هم براي قطع همكاري با كي‌روش كافي نمي‌دانند. اسدي كه به عنوان نماينده وزارت ورزش به فدراسيون فوتبال آمد تا كاري كند دوران حضور كي‌روش روي نيمكت تيم‌ملي زودتر تمام شود در روزهاي آينده يك نماينده ديگر را از وزارتخانه در كنار خود خواهد داشت. كسي كه ارتباط زيادي با ورزش ندارد و بيشتر به عنوان يك مقام امنيتي شناخته مي‌شود. بر اساس اخبار رسمي با دستور وزير ورزش و جوانان، حسني خو به عنوان نماينده اين وزارتخانه براي بررسي قرارداد با سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد. اما حسني‌خو كيست و چرا بايد براي بررسي قرارداد كي‌روش ورود كند؟ اين روزها مذاكره فدراسيون فوتبال ايران با كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي بسيار حساس شده و هر روز اخبار متناقضي از ماندن يا نماندن كي‌روش به گوش مي‌رسد. اما بر اساس آنچه خبرگزاري فارس در متن خبر تنظيم كرده: «با توجه به حساسيت مذاكره با كي‌روش و به دليل رقم بسيار بالاي تمديد قرارداد با كي‌روش و براي اينكه وزير ورزش و جوانان نيز روند مذاكرات را زير نظر داشته باشند، از همين رو رضا حسني‌خو، به عنوان نماينده وزارت ورزش در مذاكرات كفاشيان و كي‌روش انتخاب شد و از اين به بعد در جلسات اين دو، نماينده وزارت ورزش نيز حضور خواهد داشت. » رضا حسني‌خو مديركل حراست وزارت ورزش است كه احتمالا ورودش به ماجراي مذاكره با كي‌روش بي ارتباط با اتهام دلالي به سرمربي پرتغالي نيست. آيا انتخاب اين فرد را بايد پايان تلخي بر مذاكرات فدراسيون فوتبال و كي‌روش دانست؟

كدام دستور كفاشيان اردوي تيم‌ملي را به هم ريخت؟
در آخرين روز اردوي ايران در سوئد اتفاقي افتاد كه باعث دلخوري شديد اغلب بازيكنان شد. در واقع آن اتفاق باعث شد تا ملي‌پوش‌ها دوباره ماجراي البسه بي‌كيفيت تيم‌ملي را پيش بكشند و به انتقاد از كفاشيان، وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال بپردازند. داستان از اين قرار است كه پيش از آخرين شام تيم‌ملي در سوئد، علي كفاشيان با چند مسوول تيم‌ملي تماس مي‌گيرد و به آنها مي‌گويد: «وضع مالي خراب است. گرمكن‌ها و لباس‌هاي تمريني بچه‌هاي تيم‌ملي را جمع كنيد و به آقاي ابراهيمي تداركاتچي تيم‌ملي بدهيد تا بشويد و براي اردوي بعدي كنار بگذارد. » دو مسوول تيم‌ملي هم پيش از صرف شام، مي‌گويند رييس فدراسيون فوتبال تماس گرفته و گفته بايد لباس‌ها را هنگام خروج از هتل به آقاي ابراهيمي بدهيد تا آنها را براي اردوي بعدي آماده كند. اين دستور به مذاق بازيكنان خوش نمي‌‌آيد و همه اعتراض مي‌كنند. در اين بين يكي از بازيكنان مي‌گويد: «اين لباس‌ها مگر چقدر قيمت دارد كه اين رفتارها را مي‌كنند؟ حالا خوب است لباس‌ها قلابي است و در منيريه دوخته‌اند. هركس دوست دارد لباس‌ها را با خودش ببرد.» بدين‌ترتيب هيچ‌يك از بازيكنان تيم‌ملي به اين دستور توجهي نمي‌كنند و لباس‌ها را با خود مي‌برند. مسوولان تيم‌ملي از جمله طباطباييان مدير مالي فدراسيون كه حامل اين پيغام بودند، سريعاً به كفاشيان اطلاع دادند كه بازيكنان به چنين دستوري عمل نكرده‌اند. در لحظاتي كه آنها پيغام رييس را به بازيكنان مي‌دادند كارلوس كي‌روش در رستوران هتل حضور نداشت اما پس از آن بازيكنان اين مساله را با او در ميان گذاشتند كه كي‌روش برآشفت و حتي با عصبانيت گفت: «اين چه وضعي است؟ اصلا چرا به بازيكنان چنين حرفي را مي‌زنيد؟! به جاي اينكه به بازيكنان پاداش بدهيد و از آنها تشكر كنيد، چنين رفتاري مي‌كنيد؟» البته اين اتفاقي جديد در تيم‌ملي نيست. تا همين چند وقت پيش، پس از بازي‌هاي تيم‌ملي سبدي بزرگ در وسط رختكن تيم‌ملي مي‌گذاشتند تا بازيكنان لباس‌هاي خود را داخل اين سبدها بريزند و براي بازي بعدي، دوباره همان‌ها را بپوشند. در واقع بازيكنان اجازه نداشتند حتي پيراهن خود را با بازيكنان حريف عوض كنند يا به طرفداري بدهند. كفاشيان در اردوي سوئد كمي تخفيف قايل شد و به بازيكنان اجازه داد پيراهن بازي‌ها را براي خود بردارند ولي لباس تمريني و گرمكن‌ها را برگردانند ولي بازيكنان به اين دستور توجهي نكردند.

 

جوسازي رييس النصر با واژه«تروريسم ورزشي»

پرنس فيصل ابن تركي، رييس باشگاه النصر عربستان در گفت‌وگويي زنده در برنامه «في‌المرمي» شبكه العربيه از آنچه در ايران با آن مواجه شد، با اصطلاح بحث‌برانگيز «تروريسم ورزشي» نام برد. وي در اين زمينه با مطرح كردن يك ادعاي واهي گفت: آنچه در تهران روبه‌روي خود مي‌ديديم، شرايطي بود كه تنها عبارت تروريسم ورزشي آن را بيانگر است. پرنس فيصل ادامه داد: ما در تهران با شعار‌هاي نژادپرستانه روبه‌رو شديم. هنگامي كه كاروان‌مان براي مدت دو ساعت در فرودگاه بود، به ما اهانت‌هاي فراواني شد. ما از AFC شكايت داريم كه تضمين مناسبي براي آرامش بازيكنان‌‌مان ارايه نداد. ما شكايت داريم. پرنس فيصل ابن تركي كه 43 سال دارد، از شاهزادگان سعودي است كه كارشناسي ارشد خود را هم در امريكا گذرانده است. گفتني است كه معناي اصطلاحي واژه «تروريسم» كه در 10 سال اخير بسيار شايع شده است، «پيش بردن اهداف با ابزار هراس‌افكني است». در جريان بازي تيم‌هاي پرسپوليس ايران و النصر عربستان بيش از 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حاضر شدند و با شور و هيجان خاصي نماينده ايران را مورد تشويق قرار دادند، تعداد پرشمار هواداران از جمله اهداف اصلي مديران ارشد AFC است تا بلكه بتوانند شور و هيجان فوتبالي را در قاره آسيا افزايش دهند، اما شكست النصر آن هم در روزي كه نياز مبرمي به پيروزي داشتند به مذاق سعودي‌ها خوش نيامده و حالا از هر ترفندي استفاده مي‌كنند تا شكست در آزادي را توجيه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون