• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4357 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

از اجراي نمايشي در مناطق سيل‌زده تا كنسرت‌هاي آخر هفته

كارگردان روزي روزگاري هاليوود در كن

گروه هنر و ادبيات

در خبرنامه امروز خبرهايي از اجراي نمايشي در مناطق سيل‌زده استان لرستان براي دلگرمي هموطنان كودك و نوجوان، همبازي شدن آنتوني هاپكينز و اوليويا كلمن در فيلم «پدر»، نمايش و حضور فيلم تارانتينو در بخش رقابتي جشنواره كن و كنسرت‌هايي كه هفته آينده در تهران اجرا مي‌شوند، مي‌خوانيد.

 

اجراي نمايشي در مناطق سيل‌زده

گروه نمايش «هفت پنج يك» براي حمايت از كودكان مناطق سيل‌زده استان لرستان، همراه كاروان پيك اميد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان راهي اين مناطق شده است. نمايش «مترسك خودت باش» از روز ۱۱ ارديبهشت در شهرها و روستاي كوهدشت، خرم‌آباد، معمولان و جمرود اجرا شده و تا روز ۱۴ ارديبهشت به فعاليت‌هايش در ديگر شهرها و روستاهاي اين استان ادامه مي‌دهد.

فيلمي با دو بازيگر اسكاري

آنتوني هاپكينز كه براي بازي در «سكوت بره‌ها» جايزه اسكار را به خانه برده و اوليويا كلمن كه امسال براي «سوگلي» برنده جايزه اسكار شد در فيلمي به كارگرداني فلوريان زلر با عنوان «پدر» همبازي مي‌شوند. اين فيلم اقتباسي از نمايشي به همين نام است. زلر اين فيلم را بر مبناي فيلمنامه‌اي كه خودش با همكاري كريستوفر همپتون، نويسنده «تاوان» و «مخاطبان خطرناك» نوشته، جلوي دوربين مي‌برد. اين فيلم با اقتباس از نمايشنامه‌اي ساخته مي‌شود كه زلر آن را در سال ۲۰۱۲ نوشت و روي صحنه برد. اين نمايشنامه ابتدا در پاريس روي صحنه رفت و با دريافت جايزه مولير به عنوان بهترين نمايشنامه سال، سپس در برادوي و در وست‌اند لندن روي صحنه رفت و با اقبال بسيار رو‌به‌رو شد. اين سه‌گانه خانوادگي درباره زمان، خاطره و تعادل است. «پدر» درباره زوال عقل در مردان سالخورده، «پسر» درباره افسردگي مزمن در نوجواني و «مادر» به ميانسالي و افراط‌ها مي‌پردازد.

تارانتينو به جشنواره كن رسيد

دست‌اندركاران جشنواره فيلم كن اعلام كردند: «روزي روزگاري هاليوود»، جديدترين فيلم كوئنتين تارانتينو به جشنواره كن امسال مي‌رسد و در بخش رقابتي به نمايش درمي‌آيد. هفته گذشته كه فهرست شركت‌كنندگان در كن امسال معرفي شد پي‌ير لسكور رييس و تي‌يري فرمو مدير جشنواره فيلم كن اعلام كردند تازه‌ترين ساخته تارانتينو از نظر فني هنوز آماده نيست، اما اميدوارند هرچه سريع‌تر مراحل تكميلي را طي كند و بلافاصله وارد بخش رقابتي امسال شود. لسكور تاكيد كرده بود تارانتينو مشتاق بازگشت به كن است اما از آنجا كه فيلمش به صورت ۳۵ ميليمتري فيلمبرداري شده، آماده‌سازي آن بسيار وقت‌گير و دشوار است. هفتادودومين دوره جشنواره فيلم كن ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۴ ارديبهشت تا ۴ خرداد) برگزار مي‌شود.

در هفته آينده چه كنسرتي برويم؟

خبرگزاري ايسنا در گزارشي برخي كنسرت‌هايي را كه در هفته پيش‌رو اجرا مي‌شوند، معرفي كرده است. عليرضا قرباني در تالار وحدت كنسرت «با من بخوان» را از 17 تا 23 ارديبهشت روي صحنه مي‌برد. اركستر و گروه كر «آوام» 14 ارديبهشت در همين تالار اجرا خواهد داشت. برج ميلاد نيز ميزبان بابك جهانبخش و محسن ابراهيم‌زاده خواهد بود و مهدي احمدوند نيز مهمان تالار وزارت كشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون