• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4357 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

آرن داوودي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بسكتبال جور فوتبال آبادان را كشيد

علي ولي‌اللهي

 

 

تيم نفت آبادان موفق شد در پايان ليگ برتر بسكتبال، در چهارمين ديدار با نتيجه نزديك 58 بر 55 از سد تيم شهرداري گرگان عبور كند و در مجموع با نتيجه 3 بر 1 عنوان قهرماني را از آن خودش كند. قهرماني تيم آبادان از چند جهت جالب توجه بود. اولين مورد استفاده نكردن اين تيم از بازيكنان خارجي بر خلاف ساير مدعيان بود. نكته دوم حضور پرشور برزيلي‌هاي عشق فوتبال در سالن بسكتبال بود. آباداني‌ها از چند ساعت مانده به شروع فينال تمام سالن را اشغال كرده بودند و به حمايت از تيم خودشان پرداختند و آخرين مورد شكل جالب قهرماني تيم نفت آبادان بود. بازيكنان اين تيم هنگام رفتن روي سكو همگي عينك‌هاي ريبن به چشم گذاشتند. در رابطه با قهرماني و عينك ريبن و خداحافظي، با آرن داوودي كاپيتان سابق تيم ملي و يكي از ستاره‌هاي اصلي تيم آباداني در راه رسيدن به عنوان قهرماني به گفت‌وگو نشستيم.

 

در مورد بازي فينال بگوييد. بازي چطور بود؟

بازي، بازي سختي بود. تيم گرگان چيزي براي از دست دادن نداشت و با همه توانش كار كرد. آنها تيم قابل احترام و خوبي هستند و همه تلاش‌شان را كردند. بازي بسيار مشكلي بود و به نظر من آن بردي كه ما توي گرگان به دست آورده بوديم، در سرنوشت قهرماني بسيار موثر بود.

آباداني‌ها خيلي به بسكتبال علاقه پيدا كردند. حمايت خيلي خوبي‌ از شما در بازي فينال شد.

بله، آن قدر فوتبال‌شان نتيجه نگرفت كه ما بسكتبالي‌ها توانستيم، خوشحال‌شان كنيم و تماشاچي‌ها را بكشانيم سمت بسكتبال. (با خنده)

ليگ امسال را چطور ارزيابي كرديد؟

ليگ، ليگ خوبي بود اما واقعيتش ليگ خسته‌كننده‌اي بود. چون هفته‌اي يك بازي واقعا شرايط را سخت مي‌كند. اين شكل بازي كردن باعث فرسايشي شدن ليگ مي‌شود. بعد از اين تعطيلاتي كه به واسطه بازي‌هاي تيم ملي به وجود آمد شرايط را خيلي‌سخت‌تر كرد. ولي خدا را شكر همين كه آخرش به خوبي و خوشي تمام شد، راضي هستيم.

از بحث فرسايشي بودن ليگ اگر بگذريم، از لحاظ فني آيا ليگ امسال شرايط بهتري نسبت به سال‌هاي قبل داشت؟

در مورد پيشرفت بايد فقط به اين نكته اشاره ‌كنم كه تيم ما توانست بدون بازيكن خارجي قهرماني را به دست آورد. تيم‌هاي ديگر با اينكه از بازيكنان خارجي استفاده مي‌كردند، منظورم سه تا تيم ديگر مدعي است، نتوانستند به موفقيت برسند. همين نكته نشان مي‌دهد كه پيشرفت خوبي در ليگ داشتيم.

پيشنهاد استفاده از عينك ريبن هنگام رفتن روي سكوي قهرماني از كجا آمد؟ خيلي بازتاب خوبي داشت.

يكي از بازيكنان به ما پيشنهاد داد و خيلي كار قشنگي بود. چون آبادان را با عينك ريبن مي‌شناسند. در واقع برند آبادان است. ما هم تصميم گرفتيم، قبول كنيم پيشنهاد دوست‌مان را. در نهايت اين كار را انجام داديم كه واقعا خيلي چيز قشنگي از آب درآمد و همه جا هم صدا كرد.

جناب داوودي اسفندماه از تيم ملي خداحافظي كرديد، با توجه به اينكه سن و سال بالايي هم نداريد و در فينال هم نشان داديد كه راه زيادي تا بازنشستگي داريد، در مورد خداحافظي‌تان بگوييد.

وقتي كسي حضورش ديگر نمي‌تواند به تيم ملي كمك كند، بودنش الكي و بدون فايده است. من احساس كردم كه ديگر واقعا نمي‌توانم به تيم ملي كمك كنم، لااقل در شرايط فعلي. من خواستم با رفتنم حداقل جا را براي يك جوان باز كنم تا بتواند برايش كسب تجربه شود تا سال‌هاي بعد بتواند به تيم ملي كمك كند. الان شايد بازيكن جواني كه مي‌آيد نتواند كمك كند ولي سال‌هاي بعد مي‌تواند كمك كند.

يعني از طرف كادر فني تيم ملي ديگر آن اعتماد سابق به شما وجود نداشت؟

خير، بحث اعتماد كادر فني نيست. اگر كادر فني به من اعتماد نداشت كه به تيم ملي دعوت نمي‌شدم. پس حتما آنها به من اعتقاد و اعتماد داشتند كه نامم در ليست بوده. در واقع من كاپيتان تيم ملي بودم. اما وقتي خودم احساس كردم كه آن كارايي لازم را ندارم و نمي‌توانم آن كمكي كه بايد را بكنم، تصميم گرفتم در تيم ملي نباشم و خداحافظي كنم و همه اينها مربوط به بازي و مسائل فني مي‌شد.

با تيم نفت آبادان ادامه مي‌دهيد؟

به اميد خدا. فعلا كه در حال استراحت و خوشحالي هستيم. الان بايد بتوانيم كمي استراحت كنيم چون بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا در پيش است و تيم آبادان دو، سه ماه ديگر بايد آنجا بازي كند. ان‌شاء‌الله صحبت‌هايش را انجام مي‌دهيم تا ببينيم به چه نتيجه‌اي مي‌رسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون