• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4359 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

عدد و رقم

90 هزار تن

توزيع كالاها براي ماه رمضان

به گزارش شركت بازرگاني دولتي ايران؛ حسن حنان گفت: طبق روال هر ساله در آستانه ماه مبارك رمضان اقلام پرمصرف و كالاهاي اساسي در قالب طرح ضيافت براي توزيع به استان‌ها اختصاص مي‌يابد و امسال نيز ۳۰ هزار تن برنج وارداتي هندي ۱۱۲۱ تحت اين عنوان با در نظر گرفتن جمعيت اختصاص يافته تا از طريق شبكه‌هاي تعيين شده و با قيمت‌هاي مشخص در اختيار مصرف كنندگان قرار گيرد. حنان افزود: در قالب طرح ضيافت براي ماه مبارك رمضان، با كارخانجات هماهنگ شده تا ۳۰ هزار تن روغن نيز با نظارت سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان توزيع شود. قائم‌مقام مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران عنوان كرد: ۳۰ هزار تن شكر نيز با قيمت هر كيلوگرم ۳۰ هزار ريال تحويل از در كارخانجات، با قيمت ۳۴ هزار ريال در فروشگاه‌هاي توزيع و تعاوني‌ها در اختيار مصرف كنندگان قرار مي‌گيرد. معاون بازرگاني داخلي شركت خاطرنشان كرد: شركت بازرگاني دولتي ايران متولي تامين و توزيع ۴ قلم كالاي اساسي است و نظارت بر نحوه توزيع قيمت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان است كه ساز و كارهاي لازم در اين خصوص پيش‌بيني مي‌شود و نظارت‌ها امسال پررنگ‌تر خواهد بود.

 

20 هزار تومان

نرخ زولبيا و باميه ماه رمضان

رييس اتحاديه قنادان و شيريني‌فروشان كشور اعلام كرد: با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان قيمت مصوب هر كيلوگرم زولبيا و باميه براي مصرف‌كنندگان 20 هزار تومان تعيين شده است كه نسبت به سال گذشته 6 هزار تومان افزايش قيمت را نشان مي‌دهد. «علي بهر‌ه‌مند» افزود: طبق مصوبه ستاد تنظيم بازار، براي ماه رمضان امسال قيمت هر كيلوگرم زولبيا و باميه درجه يك 20 هزار تومان و درجه دو 18 هزارتومان است. او افزايش هزينه‌هاي توليد قنادان را دليل رشد قيمت زولبيا و باميه دانست و اظهار داشت: سال گذشته قيمت مصوب هر كيلوگرم زولبيا و باميه براي مصرف‌كنندگان 14 هزار تومان بوده است. رييس اتحاديه قنادان و شيريني‌فروشان كشور گفت: اين قيمت‌ها با احتساب وزن جعبه است و در صورت گزارش هر گونه عرضه بيش از قيمت‌هاي مصوب، با متخلفان برخورد قانوني صورت مي‌گيرد. سال گذشته قيمت هر كيلوگرم زولبيا و باميه درجه يك 14 هزار تومان و درجه دو 12 هزار تومان تعيين شده بود كه نسبت به سال 96 نزديك 16.7 درصد افزايش داشته است.

 

5 ميليون و 95 هزار تومان

قيمت سكه طرح جديد

در جريان معاملات بازار آزاد تهران، قيمت سكه طرح جديد ديروز، يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۹۸ به ۵ ميليون و ۹۵ تومان رسيد. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم ۴ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان، نيم سكه ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سكه يك‌ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان و سكه يك گرمي يك‌ ميليون تومان است. هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۲۷۹ دلار و ۲۰ سنت و هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۴۵۹ هزار و ۱۶۰ تومان است.

 

1.4 ميليون تن

واردات شكر

دبير انجمن صنفي قند و شكر با اشاره به برنامه‌ريزي براي واردات ۱.۴ ميليون تن شكر و ورود بخشي از آن گفت: برداشت چغندر پاييزه نيز از دو روز قبل آغاز شده و طي يك‌ماه آينده قيمت كاهش مي‌يابد. بهمن دانايي، دبير انجمن صنفي صنايع قند و شكر ايران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برنامه‌ريزي براي واردات ۱.۴ ميليون تن شكر و ورود بخشي از آن به كشور گفت: برداشت چغندر پاييزه نيز از ۲ روز قبل آغاز شده و پيش‌بيني اين است كه با مجموعه اين اقدامات، قيمت شكر طي يك‌ماه آينده كاهش يابد. قيمت شكر اوايل اسفندماه سال گذشته دچار نوسان شده بود و برخي مسوولان كاهش توليد نيشكر و تاخير در برداشت آن را از جمله مهم‌ترين دلايل اين مساله عنوان كردند و آن زمان اظهار داشتند: برداشت نيشكر در استان خوزستان آغاز شده و با عرضه شكر حاصل از اين نيشكرها، قيمت به زودي در بازار افت مي‌كند. حتي برخي مسوولان اظهار نگراني كرده بودند با ورود اين حجم شكر به بازار، قيمت به ‌شدت افت كند.

اين در حالي است كه طي هفته‌هاي اخير قيمت شكر مجددا روند افزايشي پيدا كرده و اين بار در برخي نقاط شهر حتي از مرز ١٠ هزار تومان نيز گذشته است.

 


در شرایط تحریم برخی به دنبال ضربه زدن به تولید کشور هستند

محمد مسیح حبیبی معاون امور صنایع استان تهران گفت: خبر تخلف در صدور مجوز شرکت تکوین الکتریک ربطی به الان ندارد و مربوط به سه سال پیش است.همان موقع نیز توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و هیچ مشکلی هم تا امروز در فرآیند صدور مجوز مشاهده نشده است. وي افزود: دراصل این شرکت مجوز اولیه را در سال ۷۳ با کاربری دیگری دریافت کرده است و مجوز اولیه مربوط به آن زمان بوده و مجوزمربوط به سال 73 است.این مطلب سال‌های قبل تکرار شده و همان زمان نیز بررسی شد و سازمان‌های نظارتی ورود کردند و پس از بررسی متوجه شدند که هیچ تخلفی صورت نگرفته است.هر مکانی که محیط‌زیست تایید کند ما به آنها مجوز می‌دهیم پس این پروانه ساخت و بهره برداری شرکت تکوین الکترونیک با استعلام از محیط زیست صورت گرفته است.وی درخصوص نحوه اخذ مجوز گفت: هر شخصیت حقیقی و حقوقی از طریق سامانه بهین‌یاب می‌تواند در هر نقطه استان تهران درخواست مجوز بدهد. ما در استان یکسری شهرک‌ها داریم که شامل ممنوعیت نمی‌شوند مانند شهرک علی‌دره، فیروزکوه و شهرک صنعتی سالاریه ضمن آنکه برخی از واحدهای صنایع غذایی، الکترونیک و بتن می‌توانند در محدوده 120 کیلومتری تهران فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون