• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4367 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت

از فيلم جيم جارموش تا سريال بهروز افخمي

جشنواره كن با فيلم ضد ترامپ افتتاح شد

گروه فرهنگ و هنر

 ساخت سريالي درباره سيل، برگزاري نشست خبري افتتاحيه جشنواره كن به همراه خبر حضور دو تارنواز خراساني در كنسرت‌هاي «شيلر» عناوين برخي خبرهاي امروز را تشكيل مي‌دهند.

 

جشنواره كن افتتاح شد

دبير جشنواره كن در نشست خبري افتتاحيه اين رويداد سينمايي به سوالاتي درباره برابري جنسيتي در كن، «آلن دلون» و ساخته جديد «تارانتينو» و فيلم ضد ترامپ افتتاحيه پاسخ داد. «تيري فرمو» دبير جشنواره فيلم كن در نشست خبري آغاز جشنواره فيلم كن به حضور برابر سينماگران مرد و زن در هيات‌هاي داوران و كميته انتخاب فيلم‌ها با توجه به امضاي توافق «برابري جنسيتي» اشاره كرد اما گفت جشنواره كن هيچگاه قصد نداشته در انتخاب فيلم ۵۰ درصد از فيلم‌ها را از كارگردانان زن و ۵۰ درصد را از كارگردانان مرد انتخاب كند. وي درباره تأخير بيش از حد معرفي فيلم «روزي روزگاري در هاليوود» به عنوان يكي از فيلم‌هاي جشنواره نيز گفت: علت اين تاخير و اعلام ديرهنگام، استفاده «تارانتينو» از فرمت ۳۵ ميلي‌متري بود و «تارانتينو» فيلم را اواخر سال گذشته به پايان رساند اما حتي تا اواخر ماه مارس نيز فيلم هنوز آماده نبود. دبير جشنواره كن درباره سياست انتخاب فيلم «مرده نمي‌ميرند» ساخته «جيم جارموش» به عنوان فيلم افتتاحيه نيز گفت: اين فيلم بسيار ضد ترامپ است و درباره سلطه امريكا صحبت مي‌كند و «جارموش» با ساخت فيلم نشان داده كه از آنچه اكنون در امريكا در حال روي دادن است، خوشحال نيست.

مصائب سيل به روايت دوربين افخمي

بهروز افخمي، كارگردان سينما و تلويزيون درصدد است براي ساخت سريالي تلويزيوني درباره سيل‌هاي اخير جزيياتي تازه از اين مجموعه با نام «رعد و برق» را براي خبرنگار مهر توضيح داده است. بهروز افخمي اين روزها درگير تحقيق و نگارش سريالي درباره سيل‌هاي اخير است و قرار است براي نوروز ۹۹ آن را آماده كند. افخمي درباره جزييات اين سريال كه نام «رعد و برق» را براي آن انتخاب كرده است، گفته است: «سفرهايي به اهواز و ديگر مناطق سيل‌زده داشته‌ام و در اين سريال قصد دارم به سيل سراسر كشور بپردازم. اين مجموعه قرار است پس از توليد از شبكه پنج سيما روي آنتن برود.» اين كارگردان درباره فضاي اين سريال با توجه به حوادث تلخ سيلاب اخير نيز اظهار كرد: «اين سريال فضايي كمدي - حادثه‌اي دارد كما اينكه خود سيلاب‌هاي اخير هم براي خيلي‌ها بيشتر نوعي ماجراجويي بود.»

 

حضور دو تارنواز خراساني در كنسرت‌هاي «شيلر»

هنرمند دو تار نواز خراسان در كنسرت‌هاي «آرنا تور» گروه موسيقي «شيلر» كه با اجراي آلبوم «صبح دم» همراه بود، به عنوان يكي نوازندگان حضور پيدا كرد. به گزارش ايلنا، گروه موسيقي «شيلر» كه فروردين امسال جديدترين آلبومش با نام «صبح دم» را با همكاري با هنرمندان ايراني در سطح بين‌المللي به انتشار رساند، در حالي تور كنسرت اين آلبوم را آغاز كرد كه يلدا عباسي نوازنده دوتار خراسان نيز آنها را در اين اجراها همراهي مي‌كند. اين هنرمند ايراني قرار است تا روز ۲۵ مه ‌در ۱۰ كنسرت ديگر اين گروه كه در شهرهاي آلمان برگزار مي‌شود نيز حضور داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون