• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4367 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت

ماجراي هميلتون و طرفدار خردسالش

هواداري كه شايد موفقيت بعدي قهرمانش را نبيند

علي ولي‌اللهي

 

 

گرند‌پري فرمول يك اسپانيا مثل چهار مرحله قبل بود؛ همان هميشگي! لوييس هميلتون اول شد و هم‌تيمي‌اش والتري بوتاس دوم شد. راننده‌هاي فراري البته از دفعات قبل ضعيف‌تر ظاهر شدند و به رتبه‌هاي چهارم و پنجم بسنده كردند. ماكس ورشتاپن از تيم ردبول در اين مرحله موفق شد جايگاه سوم را از آن خودش كند. در اين مرحله هميلتون در دور تعيين خط بعد از بوتاس در جايگاه دوم قرار گرفت اما در مسابقه اصلي بلافاصله جايگاه خودش را در رده نخست تثبيت كرد و در نهايت نيز با زمان يك10:35:50 مقام نخست را كسب كرد. هم‌‌تيمي او با بيش از چهار ثانيه اختلاف دوم شد و ورشتاپن با بيش از هفت ثانيه اختلاف در جايگاه سوم قرار گرفت. سباستين فتل و چارلز لكلرك از فراري هم چهارم و پنجم شدند. هميلتون با پيروزي در گرندپري اسپانيا با چهار عنوان قهرماني بعد از مايكل شوماخر كه 6 قهرماني در اين پيست دارد، در رده دوم قرار گرفت.

اما آنچه رقابت گرندپري اسپانيا را از مراحل قبلي متمايز كرده بود، بار احساسي اين رقابت براي اعجوبه اتومبيلراني دنيا بود. لوييس هميلتون بريتانيايي قبل از شروع مسابقه پيامي ويديويي از طرف يكي از هوادارانش دريافت مي‌كند؛ اتفاقي معمول در دنياي قهرماني. اما اين پيام با همه پيام‌هايي كه قهرمان فرمول 1 تاكنون دريافت كرده بود تفاوت دارد. اين پيام از طرف يك پسر خردسال است كه به بيماري نادري مبتلاست؛ بيماري سرطان استخوان. پسر بچه با دستاني به نازكي يك شاخه خشكيده رو به دوربين براي اسطوره ورزشي‌اش آرزوي موفقيت مي‌كند. پسري كه دكترها به خانواده‌اش گفته‌اند متاسفانه شايد يك هفته ديگر بيشتر زنده نماند. لوييز هميلتون آرزوي موفقيت هري شاو را به واقعيت تبديل مي‌كند. او به عنوان نفر نخست از خط پايان گرندپري اسپانيا عبور مي‌كند و البته مي‌داند كه در اين لحظات، كودك در حال تماشاي اوست. با اين حال قهرماني تنها هديه‌اي نيست كه هميلتون تصميم مي‌گيرد براي جبران محبت كودك پنج‌ساله به او اهدا كند. نفر اول رنكينگ رقابت‌هاي فرمول يك قهرماني جهان در سال 2019 و مدافع عنوان قهرماني، تقريبا هر افتخاري كه در گرندپري اسپانيا به دست مي‌آورد را به خانه شارلوت و جيمز، پدر و مادر هري مي‌فرستد؛ پدر و مادري كه نه ماه تمام است با بيماري هولناك فرزندشان دست به گريبان هستند. هداياي لوييز شامل سورپرايزهاي زيادي است؛ از لباس‌هايي كه با آنها عنوان قهرماني را به دست آورده تا جام قهرماني با ارزش مسابقات. هميلتون همچنين يك ماكت به اندازه واقعي از اتومبيل فرمول يك مرسدس را به همراه يك كاميون باري مي‌فرستد جلوي در خانه خانواده شاو تا ذوق هري تكميل شود. هري شاو بعد از دريافت هديه‌هاي جالب هميلتون، از روي تخت بيمارستان پيامي ويديويي خطاب به ستاره محبوبش ارسال مي‌كند و در آن مي‌گويد: «سلام لوئيز هميلتون. خوشحالم كه در مسابقه اسپانيا برنده شدي. به خاطر همه هدايا از تو متشكرم. با عشق فراوان از طرف هري. خداحافظ». غم‌انگيزترين نكته ماجرا اينجاست كه شايد هري‌ شاو نتواند قهرماني بعدي هميلتون را ببيند.

بعد از اتمام پنجمين مرحله از رقابت‌هاي قهرماني فرمول يك، تيم‌هاي مرسدس بنز و فراري در رده‌هاي اول و دوم قرار دارند. ردبول نيز با درخشش ورشتاپن خودش را به رده سوم رسانده است. ششمين مرحله رقابت‌ها، روز 26 مه ‌در پيست شاه‌نشين موناكو در منطقه مونت‌كارلو برگزار خواهد شد؛ پيستي تحت سيطره آيرتون سناي فقيد كه هميلتون تنها دو بار در آن موفق به كسب عنوان قهرماني شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون