• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4370 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت

عدد و رقم

۳۴۰۰ تومان

قيمت مصوب شكر

انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان در قالب اطلاعيه‌اي قيمت مصوب شكر را ۳۴۰۰ تومان اعلام و به مردم توصيه كرد به هيچ عنوان شكر گران نخريد. انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان در جلسه روز دوشنبه بيست‌وسوم ارديبهشت‌ماه 98 مباحث روز بازار كالا و شكر در كشور را مورد بررسي قرار داده و اعلام كرده است با توجه به شرايط ويژه ماه مبارك رمضان و بالا رفتن ميزان مصرف شكر در كشور برابر اعلام رسمي مقامات مسوول هيچ گونه كمبودي در زمينه شكر در كشور وجود ندارد و ميزان موجودي و توزيع بيش از اندازه نياز روزانه است. همچنين قيمت در ستاد تنظيم بازار براي مصرف‌كنندگان از قرار كيلويي 3400 تومان اعلام شده است؛ لذا تقاضا مي‌شود از خريد شكر به قيمت‌هاي بيشتر خودداري كنيد.

 

۳ ميليارد دلار

تخصيص ارز دولتي به كالاهاي اساسي طي دو ماه

وزير اقتصاد با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون حدود ۳ ميليارد دلار ارز دولتي براي كالاهاي اساسي تخصيص يافته است، گفت: با باجه‌هاي VIP بانك‌ها برخورد مي‌كنيم.

فرهاد دژپسند با اشاره به نحوه تخصيص ارز دولتي به كالاهاي اساسي در سال ۹۸، اظهار داشت: در حال حاضر از واردات سال گذشته استفاده مي‌كنيم و در سال جاري تاكنون حدود ۳ ميليارد دلار ارز براي كالاهاي اساسي تخصيص يافته است. ‌وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه دولت در حال حاضر به دنبال احياي وزارت بازرگاني است تا يك وزارتخانه مستقل و متولي، امر توزيع و نظارت بر بازار را بر عهده داشته باشد، افزود: يعني سياست‌گذاري و نظارت بر بازار بايد توسط يك دستگاه مستقل انجام شود چراكه هم اكنون دستگاه‌هاي توليدي خود اين كار را انجام مي‌دهند به همين دليل دولت به فكر تشكيل وزارت بازرگاني به صورت مستقل است.

 

۳۱ ميليون دلار

واردات نوشابه در يك ماه

در يك ماهه اول امسال واردات نوشابه حدود ۳۱ ميليون دلار ارز را از كشور خارج كرده است. تازه‌ترين آماري كه گمرك از وضعيت واردات و صادرات منتشر كرد، نشان داد كه در فروردين‌ماه امسال از هشت كشور واردات نوشابه به ايران صورت گرفته كه در مجموع ۵۷۶ هزار و ۵۵۵ كيلوگرم وزن نوشابه‌هاي وارداتي بوده است. براي واردات نوشابه در ماه ابتدايي امسال حدود ۳۱ ميليون و ۴۷ هزار و ۱۸۷ دلار ارز اختصاص پيدا كرده است. امارات متحده عربي، چين، آلمان و پاكستان چهار كشوري هستند كه از آنها واردات نوشابه در فروردين‌ماه انجام شده و در بين آنها آلمان با ۲۶ميليون و ۹۴۲ هزار دلار بيشترين سهم واردات نوشابه به ايران را داشته است.

70 درصد

افزايش قيمت روغن موتور

رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران گفت: كارخانجات توليد روغن موتور به صورت يكپارچه قيمت محصولات خود را تا ۷۰ درصد افزايش داده‌اند. عليرضا نيك‌آيين اظهار كرد: به صورت چراغ خاموش و در سكوت اطلاع‌رساني، شركت‌هاي توليدكننده روغن موتور محصولات خود را تا ۷۰ درصد گران كرده‌اند و اين موضوع منجر به آن خواهد شد كه صاحبان خودرو ديرتر به تعويض روغن بپردازند و در نهايت مشكلات اساسي براي خودرو و هواي كشور ايجاد مي‌شود. او در پاسخ به اين سوال كه دليل افزايش قيمت روغن موتور چيست، گفت: كارخانجات مدعي آن هستند كه قيمت مواد اوليه وارداتي توليد روغن موتور افزايش قابل‌توجهي داشته و اين در حالي است كه تمامي كارخانجات توليد روغن قيمت را به صورت همزمان و يكپارچه افزايش داده‌اند. رييس اتحاديه مكانيسين‌هاي تهران در رابطه با شرايط تعمير و نگهداري خودرو خاطرنشان كرد: تا حدودي كمبود قطعات خودرو كه در ايام پاياني سال گذشته ايجاد شده بود رفع شد اما نگراني در حال حاضر نبود قطعات يدكي خودروهاي جديد مونتاژ داخل است.

500 ميليون دلار

ارزش صادرات بخش معدن

ارزش صادرات بخش معدن و صنايع معدني در فروردين ماه امسال بر پايه داده‌هاي آماري گمرك ايران به رقم افزون بر 503 ميليون دلار رسيد و سهم 20 درصدي از كل صادرات غير نفتي در اين دوره را به خود اختصاص داد. بر پايه بررسي جداول آماري تجارت خارجي، مجموع صادرات وزني در مدت مورد بررسي چهار ميليون و 348 هزار تن ثبت شده كه در مقايسه با عملكرد ماه مشابه پارسال رشد حدود 16 درصدي را از آن خود ساخت و سهم 51 درصدي از كل صادرات غيرنفتي را كسب كرد. سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) افزوده است، بررسي ارزش صادرات بخش معدن و صنايع معدني در فروردين ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال 97 گوياي كاهش 17درصدي است.


ويژه

خدمات پس از فروش برندهای لوازم خانگی کره ای ادامه دارد

«عباس هاشمی» مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشتریان این برندها مطمئن باشند همچنان می توانند از خدمات پس از فروش آنها برخوردار شوند.کارخانه های برندهای یاد شده در کشور دایر و فعال است و طرف های کره ای نیز برای تامین نیاز کارخانجات و بازار ایران اعلام آمادگی کرده اند.با وجود فشارهای بین المللی، سختی نقل و انتقالات بانکی و تحریم برخی اقلام، اما شرکت های ال. جی، سامسونگ و دوو با احتیاط همکاری با کشورمان را دنبال کرده و به دنبال راه حل های مختلفی برای دور زدن تحریم ها هستند.

وي افزود: هدف اصلی شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی در کشور که تحت برند کره جنوبی کار می کنند، افزایش عمق تولید و استفاده از قطعات و پیمانکاران داخلی تا حد ممکن است که در این زمینه موفق عمل کرده اند. امروز ارزبری محصولات کره ای در ایران به طور متوسط 50 درصد کاهش یافته است.

فعالیت کارخانه سامسونگ قانونی است

معاون صنایع سازمان صنعت استان تهران با بیان اینکه براساس ضوابط سازمان صنعت فعالیت شرکت تکوین الکترونیک مشکلی ندارد، گفت: چرا عده‌ای در سال رونق تولید به جای کمک به واحدهای تولیدی به دنبال ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان کشور هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت تمام مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کرده و مستندات آن وجود است، افزود: براساس ضوابط سازمان صنعت فعالیت شرکت تکوین الکترونیک مشکلی ندارد و به حضور شخص خاصی هم ربط ندارد، حتی در آن زمان معاون وقت نیز توضیحات لازم را در این رابطه بیان کرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون