• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

خبر

احتمال احداث آرامستان‌هاي جديد در پايتخت

زهرا صدراعظم نوري، رييس كميسيون سلامت شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اتمام ظرفيت سازمان بهشت‌زهرا (س) ظرف سال‌هاي آينده از احتمال احداث آرامستان‌هاي جديد در پايتخت خبر داد. او در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: بهشت‌زهرا (س) همانند ساير مكان‌ها داراي ظرفيت محدودي است ظرفيتي كه زماني به پايان مي‌رسد لذا بايد جايگزيني براي آن در نظر گرفته شود. صدراعظم‌نوري افزود: در حال حاضر موضوع توسعه سازمان بهشت زهرا (س) در مكان‌هايي كه اين امكان وجود دارد مطرح است در حقيقت در زمينه‌ها و عرصه‌هايي كه در اطراف سازمان وجود دارند و اين امكان براي توسعه فراهم است، محقق خواهد شد. البته با تحقق اين توسعه نيز نمي‌توان براي هميشه پاسخگوي نيازهاي كلانشهر تهران بود لذا پروژه‌اي توسط مديريت سازمان بهشت زهرا (س) دنبال مي‌شود كه امكان سنجي و يافتن مكان‌هاي مناسب در شهر تهران براي احداث آرامستان‌هاي جديد انجام شود. اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: مطالعات اين پروژه توسط مشاور انجام شده و در حال حاضر دو يا سه نقطه شهر براي احداث اين آرامستان‌ها پيش‌بيني شده است كه تصور مي‌كنم يكي از اين نقاط در غرب يكي در شرق و ديگري در جنوب تهران قرار دارد. بي‌ترديد با قطعي شدن مطالعات مقدمات اين كار آغاز خواهد شد.

 

توضيحات آموزش‌ و پرورش درباره آزار و اذيت دختر كلاس اولي

 

آموزش ‌و پرورش شهرستان راميان درباره آزار و اذيت يكي از دانش‌آموزان كلاس اول توسط معلم مرد توضيحاتي داد و تاكيد كرده است به‌ محض دريافت شكايت از خانواده، بلافاصله مجوز تدريس معلم لغو و يك معلم خانم جايگزين او شده است. به گزارش تسنيم، با توجه به مسائل مطرح ‌شده در ارتباط با شكايت يكي از اولياي دانش‌آموزان در يكي از روستاهاي شهرستان راميان، روابط عمومي آموزش ‌و پرورش شهرستان راميان اطلاعيه‌اي صادر كرده است. در اين اطلاعيه آمده است: اواخر هفته گذشته خانواده يكي از دانش‌آموزان پايه اول شكايتي را با ادعاي آزار و اذيت دخترشان توسط معلم وي مطرح كردند. به ‌محض وصول شكايت اين خانواده، موضوع با حساسيت و دقت فراوان در دستور كار قرار گرفت و در اولين گام، اين مديريت نسبت به معرفي فرد جايگزين به‌جاي معلم مورد نظر اقدام كرد و با توجه به اينكه معلم مذكور بازنشسته بود، لذا پرونده شكايت، براي رسيدگي فوري مستقيما به مراجع ذي‌صلاح ارسال شد. اطلاعيه آموزش و پرورش اضافه كرده است: «اين معلم حدودا 60ساله، بازنشسته آموزش ‌و پرورش است كه طبق بخشنامه 710.15 مشغول به كار بود و در زمان بررسي به‌كارگيري، هيچ نكته منفي در پرونده او نبوده لذا آن زمان منعي در فعاليت فرد وجود نداشت. با اين‌ وجود، آموزش ‌و پرورش شهرستان راميان، به‌ محض دريافت شكايتي از يك خانواده، بلافاصله مجوز تدريس معلم را لغو و يك معلم خانم را جايگزين مي‌كند و همزمان به دليل احترام به دغدغه اوليا با استفاده از تمام ظرفيت قانوني، خود را مقيد به پيگيري جدي موضوع مي‌داند و به دليل حساسيت‌هاي اجتماعي، از مراجع ذي‌صلاح رسيدگي فوري شكايت مطرح‌ شده را مطالبه كرد.» آموزش و پرورش همچنين خواسته است مردم تا زمان رسيدگي و اعلام نتيجه نهايي به شايعات توجه نكنند.

 

پيشنها د عضو شوراي تهران درباره كاربري اردوگاه شهيد باهنر

محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران در نامه‌اي به وزير آموزش و پرورش پيشنهاد دسترسي عموم مردم به باغ ۵۰ هكتاري منظريه (اردوگاه شهيد باهنر) در شمال شهر تهران را مطرح كرد.

به گزارش ايسنا، محمد سالاري در متن درخواست خود آورده است: « اردوگاه شهيد باهنر (باغ منظريه) با مساحتي بالغ بر ۵۰ هكتار و قدمتي حدود ۱۶۰ سال به عنوان يكي از باغات و عرصه‌هاي بسيار ارزشمند و كم نظير شهر تهران با داشتن مجموعه قابل توجهي از درختان كهنسال و فضاي سبز و محل برگزاري رويدادهاي تفريحي، تفرجگاهي، اردوگاهي و فرهنگي آن وزارتخانه است كه داراي ظرفيت اكولوژيك شاخص و ميراث طبيعي ماندگار است. وي افزود: در دوران توسعه اين كلانشهر و در شرايطي كه در سال‌هاي اخير بسياري از نهادها و سازمان‌ها با اهتمام به رويكرد درآمدزايي و بارگذاري در چنين عرصه‌هاي تحت تملك خود روي آورده‌اند اما اين عرصه طبيعي در اختيار آموزش و پرورش، با تدابير آن وزارتخانه به نحو مناسبي حفاظت، صيانت و بهره‌برداري شده است كه به نوبه خود جاي تشكر و قدرداني را دارم. بر اساس گزارش روابط عمومي اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران، سالاري ادامه داد: «با عنايت به ظرفيت اردوگاه شهيد باهنر و عرصه سبزينه و با ارزش اكولوژيك آن‌كه مي‌تواند با ايجاد دسترسي براي عموم به عنوان يك عرصه عمومي در راستاي پاسخ به نياز جامعه شهري تهران و شهروندان منطقه نيز مورد استفاده قرار گرفته و دامنه محدود بهره‌برداري از آن‌كه در وضع موجود بخشي از فرهنگيان را شامل مي‌شود، به كل جامعه تسري يابد، لذا پيشنهاد مي‌شود به تأسي از رويكرد ترسيمي مقام معظم رهبري مبني بر در اختيار قرار گذاشتن عرصه‌هاي اينچنيني براي استفاده عموم مردم - كه در شهر تهران دو تجربه موفق بوستان ولايت و بوستان ياس فاطمي را مي‌توان برشمرد - همچنين با تأسي از رويكرد برخي نهادهاي انقلابي از جمله بنياد مستضعفان - كه با تدبير رياست محترم آن بنياد جناب آقاي مهندس سعيدي‌كيا دو قطعه باغ ارزشمند (واقع در منطقه ۲ و ۱۴ شهر تهران) تحت مالكيت بنياد با درخواست و پيگيري اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري به صورت داوطلبانه براي استفاده عموم در اختيار شهر و شهروندان قرارگرفت - دستورات مقتضي براي بررسي و تدوين ساز و كارهاي بهره‌مندي عموم شهروندان از اين عرصه ارزشمند پهنه شمال تهران مبتني بر توسعه فرصت‌هاي تفرجگاهي در اتصال با ارتفاعات شمال تهران كه به عنوان يك طرح در ادوار گذشته نيز مسبوق به سابقه است را صادر فرمايند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون