• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

خبر كوتاه

فرآيند ثبت‌نام براي «فرزندخواندگي» اعلام شد

معاون اجتماعي سازمان بهزستي با بيان اينكه اولويت‌هاي پذيرش فرزند‌خواندگي به ترتيب با زن و شوهر فاقد فرزند، دختران و زنان مجرد و بدون فرزند و سپس زوجين داراي فرزند‌ است، فرآيند ثبت‌نام براي «فرزندخواندگي» از طريق سامانه فرزندخواندگي را تشريح كرد. حبيب‌الله مسعودي فريد در ارتباط با فرآيند ثبت‌نام افراد متقاضي براي فرزندخواندگي اظهار كرد: شهروندان تهراني مي‌توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگي‌، فرآيند ثبت‌نام خود را پيگيري كنند. او تصريح كرد: پس از ورود به سامانه فرزندخواندگي با دو گزينه مواجه مي‌شويم؛ «ثبت‌نام متقاضي» و «استعلام وضعيت درخواست» و پس از آن درخواست‌هاي وارد شده در سامانه ثبت و در اسرع وقت از سوي كارشناسان سازمان بهزيستي رسيدگي و جهت ادامه مراحل فرزندپذيري به متقاضيان اطلاع‌رساني مي‌شود. مسعودي فريد افزود: هم‌اكنون اولويت‌هايي ذكر شده كه در پذيرش سرپرستي به ترتيب با زن و شوهر فاقد فرزند، دختران و زنان مجرد و بدون فرزند و سپس زوجين داراي فرزند‌ است؛ اكنون كثرت متقاضيان اولويت اول سبب شده كه سرپرستي كودكان زير دو سال به زن و شوهرهاي فاقد فرزند انجام شود؛ در حال حاضر واگذاري طفل زير دو سال به متقاضيان اولويت‌هاي دوم و سوم يعني دختران و زنان مجرد و بدون فرزند و سپس زوجين داراي فرزند‌ امكان‌پذير نيست. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: درخواست متقاضيان فرزند با جنسيت پسر و در مقطع سني بالاي 3 سال خارج از نوبت مورد رسيدگي و درخواست متقاضيان سرپرستي كودكان داراي پيگيري‌هاي درماني خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. وي ادامه داد: درخواست متقاضيان فرزند در مقطع سني بالاي 7 سال خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. مسعودي فريد درباره مدارك لازم جهت تشكيل پرونده نيز تصريح كرد: تصوير تمام صفحات شناسنامه متقاضيان (زن و شوهر)، تصوير سند ازدواج، تصوير سند مالكيت منزل يا اجاره‌نامه، گواهي ناباروري با تعيين فرد نابارور، گواهي عدم سوءپيشينه متقاضيان، گواهي سلامت جسماني متقاضيان، گواهي سلامت روان از متخصص، گواهي اشتغال به همراه ميزان تقريبي درآمد زوجين، گواهي مشاوره فرزندخواندگي، گزارش مربوط به مصاحبه اوليه، گزارش بازديد منزل و تصوير كارت پايان خدمت از مدارك مورد نياز است.

 

افزايش ابتلا به سرطان روده بزرگ

رضا ملك‌زاده، معاون تحقيقات وزارت بهداشت با اشاره به شيوع سرطان روده بزرگ در كشور گفت: ۷۰ درصد ايرانيان تحرك كافي نداشته و چاق هستند. به گزارش فارس، معاون تحقيقات وزارت بهداشت گفت: براي اولين‌ بار نظام ثبت سرطان در كشور استقرار يافته است و آمارها در اين سامانه ثبت مي‌شوند. در سال ۱۳۹۳ در يك سال ۱۱۲ هزار مورد سرطان در كشور داشتيم، به ازاي هر صدهزار جمعيت ۱۵۸ نفر به سرطان مبتلا مي‌شوند، ۲۷ درصد سرطان‌ها سرطان دستگاه گوارش است و سرطان معده در مردان شايع‌ترين نوع سرطان است كه در سال‌هاي اخير شيوع آن افزايش نداشته است. ملك‌زاده افزود: سرطان مري زماني در همه جاي دنيا بيشتر بود اما امروز به يك پنجم كاهش پيدا كرده است كه ۸۰ درصد عامل‌هاي اين بيماري قابل رفع هستند، مصرف ترياك، سيگار و آلودگي هواي منزل از جمله علل سرطان مري هستند. مسواك زدن عامل مهمي براي پيشگيري از بروز سرطان مري و معده است، مصرف ميوه و سبزي و مايعات داغ نيز در بروز اين نوع بيماري موثر هستتد.

ملك‌زاده گفت: عدم تحرك و چاقي در 20 سال گذشته افزايش يافته و ۷۰ درصد ايرانيان چاق هستند يا اضافه وزن دارند، ۸۰ درصد ايراني‌ها به خصوص خانم‌ها تحرك بدني ندارند. چاقي در روستاهاي ايران بيشتر از شهرها است. معاون تحقيقات وزارت بهداشت با بيان اينكه اگر شيوه زندگي سالم انتخاب كنيم و وزن را متعادل نگه داريم خطر ابتلا به سرطان كاهش مي‌يابد، گفت: دو پروژه تحقيقاتي در زمينه تشخيص سرطان مري و روده در حال انجام است. سرطان روده بزرگ داراي روش‌هاي تشخيصي است و اين روش در ايران در حال آزمايش شدن است. وي گفت: آموزش به پزشكان و به‌روز كردن اطلاعات پزشكان از جمله اقداماتي است كه در اين همايش به آن توجه شده است. معاون تحقيقات وزارت بهداشت افزود: به اندازه كافي متخصص سرطان در كشور داريم و هزار نفر در كشور فعال هستند و خدمات را در مراكز دولتي ارايه مي‌دهند، در حال حاضر امكانات پيشگيري در كشور وجود دارد همچنين در برخي شهرها كلينيك سرطان احداث شده است. ملك‌زاده گفت: گاز هليم مورد نياز دستگاه‌هاي تشخيص و درمان سرطان در كشور به وسيله شركت‌هاي دانش بنيان توليد مي‌شود. در حال حاضر ما در كشور بيش از نياز دستگاه‌ ام آر ‌آي داريم، در برخي مواقع مشكلات بودجه، ارز و مديريتي وجود دارد اما به دنبال توليد دستگاه‌ها در كشور هستيم. وي گفت: ۱۰درصد ايرانيان بالاي ۴۰ سال به صورت تفنني ترياك مصرف مي‌كنند كه عامل مهم در زمينه ابتلا به سرطان است.

 

تغيير زمان كنكور ممكن نيست

سيدحمايت ميرزاده، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور رييس سازمان سنجش آموزش كشور در نشست ديروز كميسيون متبوعش، از جمع‌بندي اين كميسيون مبني بر عدم امكان تغيير زمان برگزاري كنكور سراسري خبر داد. سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت در تشريح نشست امروز (يكشنبه ۲۹ ارديبهشت) كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: دستور كار نخست نشست امروز كميسيون كه با حضور رييس سازمان سنجش آموزش كشور برگزار شد در رابطه با موضوع كنكور بود كه رييس سازمان سنجش گزارشي از وضعيت روند كار را به كميسيون ارايه داد. نماينده مردم گرمي و مغان در مجلس افزود: با توجه به گزارش ارايه شده شرايط براي تغيير زمان كنكور سراسري به دلايل متعددي وجود ندارد، اعضاي كميسيون نيز به اين جمع‌بندي رسيدند كه زمان برگزاري كنكور سراسري همان زمان قبلي و از پيش تعيين شده خواهد بود و امكان تغيير آن نيز وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون