• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4375 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

تحقق وعده‌هاي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) ادامه دارد

اهداي 2هزار بسته لوازم خانگي به سيل‌زدگان خراسان‌شمالي

عارف نوروزي معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به وعده ۸۰۰ ميليارد توماني ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سيل‌زده كشور گفت: تعهد ارسال ۲ هزار بسته لوازم خانگي و توزيع يك هزار راس دام سبك به مناطق سيل‌زده خراسان‌شمالي را پذيرفته‌ايم كه امروز عملي مي‌شود.

نوروزي؛ معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت
امام (ره) امروز در آيين اهداي ۲ هزار بسته لوازم خانگي و يك هزار راس دام سبك به مردم مناطق سيل‌زده خراسان‌شمالي كه در بجنورد برگزار شد، اظهار كرد: تلاش و كوشش همكاران ما در ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) به‌ويژه در بنياد اجتماعي احسان، ايفاي تعهداتي است كه بعد از حادثه سيل پذيرفته‌ايم.

وي با اشاره به اينكه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) ۳ ميليون قلم كالا و تجهيزات را به مناطق سيل‌زده ارسال كرده است، گفت: تعهداتي از جمله ارسال بسته‌هاي لوازم خانگي، توزيع دام سبك، بازسازي خانه‌هاي آسيب‌ديده و ايجاد اشتغال مناطق سيل‌زده را پذيرفته‌ايم.

معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) تصريح كرد: تعهد ارسال ۲ هزار بسته لوازم خانگي و توزيع يك هزار راس دام سبك به مناطق سيل‌زده خراسان‌‍شمالي را پذيرفته‌ايم كه امروز عملي مي‌شود.

نوروزي ويژگي‌هاي اين دام‌ها را مولد بودن و سازگار بودن با محيط عنوان كرد و افزود: براي ساخت و بازسازي ۲۰ هزار خانه در مناطق سيل‌زده با بنياد مسكن به توافق رسيده‌ايم؛
در رابطه با واحد‌هاي مسكوني آسيب‌ديده در خراسان‌شمالي، پس از جمع‌بندي، فعاليت‌ها را شروع مي‌كنيم. وي با تاكيد بر اينكه مردم منتظر تحقق وعده‌هاي مسوولان درخصوص كمك به مناطق سيل‌زده هستند، گفت: مردم همواره به مسوولان اعتماد داشته‌اند و اين اعتماد پس از اقدامات موثر آنها و تحقق به وعده‌ها، افزايش مي‌يابد.

معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با بيان اينكه ۳ هزار و ۳۰۰ اشتغال در استان خراسان‌شمالي را ايجاد مي‌كنيم، تصريح كرد: طي توافقي كه با بانك پارسيان داشتيم، ۳۰۰ ميليارد تومان از منابع اين بانك را براي نقاط آسيب‌ديده استفاده مي‌كنيم. نوروزي با اشاره به وعده ۸۰۰ ميليارد توماني ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سيل‌زده كشور افزود: از اين مبلغ ۵۳۰ ميليارد تومان براي اشتغال و سرمايه‌گذاري و ۲۷۰ ميليارد تومان براي كمك‌هاي بلاعوض هزينه خواهد شد. در اين مراسم همچنين اميرحسين مدني؛ مديرعامل بنياد اجتماعي احسان خاطرنشان كرد: استان خراسان‌شمالي سومين استان درگير با سيل بود كه طبق دستور ويژه رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)، فعاليت در اين استان را آغاز كرديم. وي از نكات مثبت حادثه سيل اخير را تلاش جهادگران در مناطق سيل‌زده و پيوند آنها با يكديگر دانست و گفت: ۲۵ قرارگاه جهادي در كشور وجود داشت كه پس از سيل به سرعت فعال شدند.

 

«جهادگران» تبلور مجموعه‌هاي مردمي

مديرعامل بنياد اجتماعي احسان با اشاره به همكاري خوب دستگاه‌ها و مجموعه‌هاي مختلف استان خراسان‌شمالي پس از سيل اخير افزود: علاوه بر اين همكاري خوبي بين مجموعه‌هاي مردمي و مديريتي شكل گرفت كه تبلور مجموعه‌هاي مردمي گروه‌هاي جهادي هستند.

مدني با اشاره به توزيع كالا و تجهيزات توسط نيروهاي جهادي در مناطق سيل‌زده خاطرنشان كرد: علاوه بر ۲ هزار بسته لوازم خانگي و يك‌هزار راس دام سبك، به‌زودي ۲ هزار بسته لوازم‌التحرير در استان خراسان‌شمالي توزيع مي‌شود.

 

جبران كمبودها با حضور مردم

شجاعي؛ استاندار خراسان‌شمالي نيز در اين مراسم با تاكيد بر روحيه خوب مردم در حادثه سيل اخير افزود: هرگاه حاكميت كمبودي را احساس كرد، مردم با حضورشان كمبودها را جبران كردند.

وي گفت: پس از سيل جلسات مختلفي را با مديران دستگاه‌هاي مختلف برگزار كرديم كه يكي از بهترين جلسات با مسوولان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) بود؛ آنها به تمام خواسته و خواهش‌هاي ما عمل كردند. آيت‌الله يعقوبي؛ نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در اين مراسم با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب تصريح كرد: رهبر انقلاب مشاركت مردم در مسائل سياسي، حضور مردم در صحنه‌هاي بين‌المللي و استكبارستيزي و كمك‌هاي نيكوكاري را از بركات انقلاب عنوان كرده‌اند.

 

جاري شدن سيل خدمات به مناطق سيل‌زده خراسان‌ شمالي

وي با بيان اينكه مردم در مسابقه خدمت‌رساني مشتاقانه شركت مي‌كنند، تاكيد كرد: با حضور ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)، سيل خدمات به مناطق سيل‌زده جاري شده است. نماينده ولي فقيه در خراسان‌شمالي با اشاره به اينكه كاروان خدمت‌رساني ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) امروز حضور يافته است، گفت: آقاي مخبر همانند اسم پرمعناي خود، خبرهاي صادقي دادند و به وعده خود عمل كردند.

لازم به ذكر است ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از نخستين دستگاه‌هايي بود كه پس از حادثه سيل، به كمك مردم اين مناطق شتافت و قرارگاه‌هايي را براي خدمت‌رساني در تمامي استان‌هاي سيل‌زده برپا كرد؛ ارسال ۳۰ هزار بسته لوازم خانگي، توزيع ۱۰ هزار دام سبك، ايجاد ۵۰هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم و تعمير و بازسازي منازل آسيب‌ديده از ديگر خدمات اين مجموعه در مناطق سيل‌زده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون