• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4376 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد

خبر

كاهش ۸۰درصدي واردات
كاغذ روزنامه

 

در فروردين ‌ماه سال جاري حجم واردات كاغذ روزنامه تا ۸۰درصد نسبت به همين ماه در سال گذشته كاهش داشته است. روند واردات كاغذ و توزيع آن در هفته‌هاي اخير دچار حواشي شده بود كه درنهايت با تعيين تكليف وضعيت ارزي اين كالا واردات و ترخيص آن از گمرك تسهيل شد. اين در حالي است كه كاغذهاي وارد شده به‌دليل اينكه وضعيت نحوه تخصيص ارز آنها مشخص نبود، براي دريافت اسناد خريد و درنهايت اظهار به گمرك و ترخيص با مشكل روبه‌رو شده بود.

كاغذ كه تا پيش از اين ارز ۴۲۰۰ توماني مربوط به كالاهاي اساسي را دريافت مي‌كرد، براي سال جديد وضعيت دريافت ارز آن باتوجه به سياست ارزي دولت مشخص نبود، ولي درنهايت با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ توماني به اين كالا موافقت شد.

آخرين آمار گمرك از واردات از اين حكايت دارد كه در فروردين ‌ماه سال جاري از مجموع كاغذهاي وارداتي، حدود ۵۵۰ هزار كيلوگرم كاغذ روزنامه به شكل رول يا ورق وارد شده كه ارزش دلاري آن به ۴۸۰ هزار و ۳۷۶ دلار مي‌رسد.اين در حالي است كه در سال گذشته در فروردين ‌ماه بيش از سه ميليون و ۱۲۰ هزار كيلوگرم از اين نوع كاغذ با ارزش حدود دو ميليون و ۳۴۷ هزار دلار وارد كشور شده بود و نشان از كاهش ۷۹درصدي از حيث منابع ارزي و ۸۰درصدي حجم واردات در فروردين ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد. طبق آخرين اعلام مسوولان گمرك، در حال حاضر ترخيص كاغذ به صورت روان در حال انجام است و كاغذهاي وارد شده به گمرك به‌طور طبيعي ترخيص مي‌شود و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد؛ به‌طوري كه تنها اظهارنامه‌ها از نظر اسنادي رسيدگي مي‌شود و درصورت وجود سابقه تعيين ماهيت آزمايشگاه از همان نوع كاغذ بدون نياز به بهره‌برداري و تعيين ماهيت مجدد كالاي اظهاري ترخيص انجام خواهد شد.

 

طلاي جهاني هفته گذشته را با رشد قيمت به پايان برد

قيمت طلا در آخرين روز كاري بازارهاي جهاني به 1284.92 دلار افزايش يافت و طي هفته گذشته نيز رشد قيمتي را ثبت كرد. به گزارش رويترز، قيمت طلا پس از افزايش بيش از يك‌درصدي در روز پنجشنبه، در معاملات روز جمعه افزايش يافت و در مسير افزايش هفتگي قرار گرفت. اين افزايش‌ها ناشي از تضعيف دلار و انتظار براي كاهش نرخ بهره امريكا بود كه فشار ناشي از بهبود ارزش اوراق قرضه را خنثي كرد. هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 1.47 دلار افزايش 1284.92 دلار فروخته شد. اين فلز گرانبها طي هفته گذشته حدود 0.5درصد افزايش قيمت را ثبت كرد. پس از اينكه آمار ضعيف كالاهاي بادوام و فعاليت‌هاي كارخانه‌هاي امريكا، نگراني در مورد اينكه درگيري با چين احتمالا به اقتصاد امريكا خسارت مي‌زند، ارزش دلار از بالاترين رقم دو هفته گذشته دور و اين امر سبب تقويت ارزش دلار شد. باب هابركون، استراتژيست ارشد بازار طلا گفت: «ما ارقامي داريم كه با انتظارات مطابق نيست. معمولا، با چنين اخباري قيمت طلا بالا مي‌رود اما اكنون ارزش اوراق قرضه هم بالا رفته كه به طلا فشار كاهشي وارد مي‌كند.» بي‌ثباتي در غرب آسيا نيز جذابيت امنيت طلا را تقويت كرد. ترامپ اعلام كرده كه 1500 نيروي نظامي امريكا را به خاورميانه مي‌فرستد.

ابلاغ دستورالعمل پرداخت ماليات پزشكان

محمد قاسم پناهي دستورالعمل پرداخت ماليات پزشكان را ابلاغ كرد و براساس بند ك تبصره 6 قانون بودجه 98 تمامي مراكز درماني اعم از دولتي و خصوصي، وابسته به نهادهاي عمومي غيردولتي، نيروهاي مسلح، خيريه‌ها و شركت‌هاي دولتي مكلفند 10درصد از حق‌الزحمه يا حق‌العمل پزشكي پزشكان را كه به موجب دريافت وجه صورت‌حساب‌هاي ارسالي به بيمه‌ها يا نقدا از طرف بيمار پرداخت مي‌شود، به عنوان علي‌الحساب ماليات كسر و به نام پزشك مربوطه تا پايان ماه بعد از وصول مبلغ صورت‌حساب به حساب سازمان امور مالياتي كشور واريز كنند. همچنين در ادامه اين دستورالعمل آمده است: ماليات علي‌الحساب اين بند شامل پرداخت‌هايي كه به عنوان درآمد حقوق و كارانه پرداخت و ماليات آن كسر مي‌شود، نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون