• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4377 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ خرداد

وزير راه و شهرسازي:

جزييات طرح اقدام ملي در حوزه مسكن به زودي اعلام مي‌شود

گروه اقتصادي

 

 

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي در جلسه هم‌انديشي با اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي كه در ساختمان اين وزارتخانه برگزار شد، با بيان اينكه مسكن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و همچنين ساماندهي بازار اجاره‌بها از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است، گفت: مسكن به لحاظ ساختاري نيمي از وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازي است و در مورد رونق دادن به بازار مسكن، وزارتخانه با حمايت دولت و همچنين مجلس، برنامه‌هاي جامعي را در دستور كار دارد.

وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه فراخوان مشاركت براي اجراي طرح اقدام ملي به زودي رسانه‌اي و اطلاع‌رساني عمومي خواهد شد، گفت: از سوي سازمان ملي زمين و مسكن به استان‌ها ابلاغ كرده‌ايم تا زمين‌هاي رايگان را براي اجراي طرح اقدام ملي شناسايي و معرفي كنند كه اين كار انجام شده است.

عضو كابينه دولت دوازدهم تاكيد كرد: بايد فضاي جامعه را به سمت توليد مسكن كه جزو برنامه‌هاي دولت و بخشي از آن نيز عملياتي و اجرايي شده است، سوق دهيم و برنامه‌هاي دولت را براي توليد مسكن و رونق دادن به بازار مسكن با اطلاع‌رساني درست تشريح كنيم. اسلامي تصريح كرد: در تلاش هستيم تا راهكارهايي را عملياتي و اجرايي كنيم كه نقدينگي به بخش مسكن، تزريق و در اين حوزه، سرمايه‌گذاري شود. وزير راه و شهرسازي يادآور شد: برنامه‌هاي بازآفريني شهري در خصوص احداث 100 هزار واحد مسكوني در بافت‌هاي فرسوده شهري، همچنين برنامه شهرهاي جديد در احداث 200 هزار واحد مسكوني در شهرهاي جديد و برنامه بنياد مسكن براي احداث 100 هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر تهيه شده‌اند و بخشي از قراردادهاي احداث آنها آماده و برخي نيز به بهره‌برداري رسيده‌اند.

اين مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه امكانات دولت در خصوص توليد مسكن، يكپارچه شده است، خاطرنشان كرد: هدف كلان ما هدف برنامه ششم توسعه است و همان را هدف قرار داده و مطمئن هستيم كه براساس آن هدف، مي‌توانيم به احداث واحدهاي مسكوني برنامه‌ريزي‌شده، دست يابيم.

وزير راه و شهرسازي از حمايت وزارت راه و شهرسازي از لايحه ماليات بر عايدي سرمايه خبر داد و گفت: ما امروز هم تكنولوژي روز و هم سريع‌سازي را داريم. به همين دليل بايد مردم را تشويق كنيم تا بيايند و با دريافت پروانه ساختماني نسبت به احداث واحدهاي مسكوني اقدام كنند. او يادآور شد: هم‌اكنون صدور پروانه ساختمان كاهش پيدا كرده است كه بايد كاري كنيم تا روند صدور از حالت فوق خارج شود.

اسلامي در بخشي از اظهاراتش به تورم اقتصادي اشاره كرد و گفت: سقوط ارزش پول، مردم را ناگزير كرده تا پول و نقدينگي خود را به سمت تبديل به كالاهاي مختلف ببرند. بايد كاري كنيم كه در برنامه رونق دادن به بازار مسكن، اقشار متوسط و افرادي كه مستاجر هستند، لطمه نبينند. به همين دليل بايد صبورانه و عاقلانه رفتار كنيم.

او با يادآوري اينكه جهش‌هاي قيمت متاثر از تورم اقتصادي و خارج از كنترل بوده است، گفت: تلاش مي‌كنيم از برآيند هم‌انديشي‌هاي وزارتخانه راه و شهرسازي با كميسيون عمران مجلس به نتايج خوبي براي تعادل بخشي به بازار مسكن دست يابيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون