• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4278 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي

ويژه

دو کارآفرین برتر بخش خصوصی انتخاب شدند

عباسعلی قصاعی، بنیانگذار چینی زرین ایران و حمیدرضا هاشمی‌نیا بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت‌های تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس به عنوان کارآفرینان برتر، برنده تندیس امین‌الضرب از اتاق بازرگانی تهران شدند.

در سومین دوره مراسم امین‌الضرب که به مناسبت 135 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، دو کارآفرین برتر بخش خصوصی توانستند تندیس امین‌الضرب را از آن خود کنند. عباسعلی قصاعی با به‌کارگیری 1200 نفر در کارخانه چینی زرین ایران در سال گذشته 12 هزار تن انواع ظروف چینی تولید کرده و توانسته است پنج میلیون دلار صادرات داشته باشد.حمیدرضا هاشمی‌نیا نیز برای 2500 نفر به طور مستقیم در مجموعه صنعتی خود ایجاد اشتغال کرده است. در این مجموعه سالانه دو میلیون دستگاه انواع کالا و لوازم خانگی تولید می‌شود.

 

سامسونگ پلتفرم یخچال‌های هوشمند خود را به‌روز کرد

سامسونگ پلتفرم Family Hub خود را که در یخچال‌های هوشمند این شرکت به‌کار گرفته می‌شود، به‌روزرسانی کرده و چند قابلیت جدید را به آن‌ اضافه کرده است.

اگر یخچال سامسونگی شما از نمایشگر بزرگ بهره می‌برد، به این معنی است که پلتفرم Family Hub روی آن نصب شده تا بتواند امکانات تعاملی را در اختیارتان قرار دهد. سامسونگ در CES امسال از به‌روزرسانی این پلتفرم خبر داد و اعلام کرد چند قابلیت جدید به فمیلی هاب اضافه کرده است.

 

مدير برنامه‌ريزي خريد و بومي‌سازي شركت فولاد مباركه اصفهان:

قوانين دست و پاگير سد راه بومي‌سازي هستند

مدير برنامه‌ريزي خريد و بومي‌سازي شركت فولاد مباركه اصفهان با تاكيد بر اينكه قوانين دست و پاگير سد راه بومي‌سازي شده‌اند، گفت: معاملات شركت‌ها در چارچوب آيين‌نامه‌هاي مشخص انجام مي‌شود اما اين آيين‌نامه‌ها عمق ريسك‌پذيري را با مشكل روبه‌رو مي‌كند. حسين همت‌گير در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار كرد: نمايشگاه فولاد با هدف حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و شتاب‌دهنده‌ها و تمامي سازندگان توانمند در كشور برگزار شده است. وي در ادامه با بيان اينكه بومي‌سازي مساله جديدي در شركت فولاد مباركه نيست، افزود: در اين نمايشگاه مي‌خواهيم با هدايت آگاهانه و هوشمند از شركت‌هاي فناورانه بتوانيم نيازهاي كشور را پاسخگو باشيم و بيش از پيش تحريم‌ها را ضعيف كنيم. مدير برنامه‌ريزي خريد و بومي‌سازي شركت فولاد مباركه اصفهان عنوان كرد: به اشتراك‌گذاري فعاليت‌هايي كه پيش از اين در فولاد مباركه انجام شده در كارگروه‌هاي هشت‌گانه به نمايش درآمده و بانك اطلاعاتي تامين‌كنندگان و توليدكنندگان نيز به وجود آمده است.

وي افزود: اطلس فولاد نيز در اين نمايشگاه رونمايي شد كه اطلاعات تمامي شركت‌هاي صنعتي و فولادي در آن تعبيه شده است و قرار شده تا تمامي اين شركت‌ها به اين نرم‌افزار وصل شوند تا توليدات بومي‌سازي شده در آن ثبت و ضبط شود و از اطلاعات آن در اختيار همه شركت‌ها قرار گيرد.همت‌گير به پيشينه بومي‌سازي در فولاد مباركه اشاره كرد و گفت: يك واحد مجزا به همراه يك چارت مشخص در اين شركت براي بومي‌سازي شكل گرفته كه 18 كارشناس در زمينه‌هاي تخصصي مختلف در آن فعاليت مي‌كنند به طوري كه تمامي فرآيند خريد از مسير بومي‌سازي مي‌گذرد. وي اضافه كرد: در مواردي كه توليد كالاي مورد نظر ريسك‌پذير است و براي بار اول اتفاق مي‌افتد موازي با خريد خارجي عمليات توليد بومي‌سازي انجام مي‌شود.

مدير برنامه‌ريزي خريد و بومي‌سازي شركت فولاد مباركه اصفهان از ايجاد صندوق‌هاي ريسك‌پذير به منظور حمايت‌هاي هوشمندانه از فناوري‌هاي نوآورانه صنعتي خبرداد و تصريح كرد: خبرگان صنعت و اساتيد دانشگاه در زمينه‌هاي مختلف در اين صندوق‌ها مشاركت مي‌كنند و محصولاتي كه قرار است بومي‌سازي شود به بحث گذاشته مي‌شود. وي در ادامه با اشاره به تعامل و ارتباط گسترده فولاد مباركه با دانشگاه‌هاي صنعتي و اصفهان افزود: پنجاه شركت دانش‌بنيان نيز كه خود سازنده قطعات صنعتي هستند در اين نمايشگاه حضور دارند تا از آنها حمايت شود و محصولات اين شركت‌ها به بار بنشيند.

همت‌گير با تاكيد بر اينكه قوانين دست‌وپاگير سد راه بومي‌سازي شده‌اند، گفت: معاملات شركت‌ها در چارچوب آيين‌نامه‌هاي مشخص انجام مي‌شود اما اين آيين‌‌نامه‌ها عمق ريسك‌پذيري را با مشكل روبه‌رو مي‌كند، بنابراين اگر كشور واقعا بخواهد در مسير بومي‌سازي قدم بردارد بايد اين آيين‌نامه‌ها و قوانين تسهيل شوند.

وي خاطرنشان كرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان كه با تلاش و سعي و خطا محصولاتي را به ثمر نشانده‌اند در مرتبه دوم آن كالا را نمي‌خرند چون قوانين ما مي‌گويند كه بايد به مناقصه برده شوند اما فولاد مباركه حمايت خود را از اين شركت‌ها براي پنج سال انجام مي‌دهد.

 

بانك توسعه تعاون براي ساماندهي بدهي فعالان اقتصادي پيشقدم شد

گفتني است همه فعالان اقتصادي بدهكار در صورتي‌ كه بدهي سررسيد شده خود را از تاريخ 1/۱۰/97 تا 28/۱۲/97تسويه كنند، مي‌توانند با مراجعه به شعب ذي‌ربط در سراسر كشور مشمول بخشودگي ۶% وجه التزام ناشي از تاخير تاديه دين شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون