• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4382 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد

آيا جنايت كازرون سرنخ فعاليت گروه‌هاي خاص است؟

گروه اجتماعي|به نظر مي‌رسد پليس بايد تحقيق درباره عامل ارتكاب قتل امام جمعه كازرون را از زواياي مختلفي در دستور كار قرار دهد و صرفا به موضوع با نگاه يك جنايت نپردازد. اين موضوع از آنجا اهميت يافته كه در روزهاي اخير 2 اتفاق در كنار هم قرار گرفته است؛ نخست آنكه به جز فيلم‌هايي كه به عامل جنايت نسبت داده‌اند فيلم‌هايي از چند شخص كه مشابه عامل جنايت لباس پوشيده و سوار بر اسب در كازرون مي‌چرخيده‌اند، منتشر شده است. دوم آنكه استاد حوزه علميه شهرستان كازرون ادعايي مطرح كرده است كه در كنار انتشار فيلم‌ها اهميت رسيدگي به ابعاد اين پرونده را دوچندان كرده است. حجت‌الاسلام علي سهراب‌پور در گفت‌وگو با پايگاه خبري-تحليلي «ركنا» گفته است: «قاتل حجت‌الاسلام خرسند در يك‌سالي كه در كازرون نبود با گروه‌هاي ضاله در طالقان ارتباط پيدا كرده است. پليس هنوز اين انگيزه را تاييد نكرده و در برابر آن سكوت كرده است.» حال پليس بايد در برابر اين ادعا و همچنين فيلم‌هايي كه از افرادي مشابه عامل جنايت كازرون منتشر شده است، واكنش نشان دهد.

 

فيلم‌هاي مشابه چه بود؟

پس از آنكه فيلمي از آقاي «ح» كه 42 ساله است و به عنوان عامل ارتكاب جنايت كازرون شناخته مي‌شود در فضاي مجازي به‌ويژه در كازرون پخش شد و او را در لباسي شبيه به لباس عرب‌ها نشان مي‌داد يا بهتر گفته شود لباسي كه براي تعزيه مي‌پوشند، بحث‌هايي مطرح و ادعاهايي طرح شد كه در آن افراد ديگري نيز با همين نوع پوشش در حال عبور و مرور در كازرون بوده‌اند؛ موضوعي كه هنوز هيچ ‌يك از مقامات انتظامي و قضايي كازرون آن را تكذيب يا تاييد نكرده‌اند. در فيلمي كه از آقاي «ح» منتشر شده او سوار بر اسبي سفيد، لباس‌هايي سفيد نيز به تن دارد كه صورت خود را با پارچه‌اي سبز پوشانده است. در 48 ساعت گذشته اين ادعا مطرح شده كه فيلم‌هايي از افرادي غير از آقاي «ح» با همين پوشش منتشر شده است. حال اين پرسش مطرح مي‌شود كه اگر ادعاي حجت‌‌الاسلام سهراب‌پور صحت داشته باشد، آيا با افراد سازمان‌يافته ديگري در اين شهرستان مواجهيم كه قصد دارند با همين پوشش رفتاري مشابه انجام دهند. ازسوي ديگر آيا پليس طالقان و ساير نهادهاي مسوول در اين شهرستان ادعاي حجت‌الاسلام سهراب‌پور را تاييد مي‌كنند؟

 

آيا ماجراي كازرون مشابه دارد؟

جنايتي كه در كازرون روي داد 32 روز پس از آن بود كه در همدان فردي به ضرب سلاح سرد يك طلبه را به قتل رساند. اين طلبه هيچ سمت خاصي نداشت در حالي كه حجت‌‌الاسلام محمد خرسندي امام جمعه شهرستان كازرون بود و از دهه 80 در اين شهرستان مشغول فعاليت شده بود. با اين حال هنوز هيچ ارتباط مشخصي جز دو قرباني كه هر دو طلبه و روحاني بوده‌اند بين جنايت 7 ارديبهشت 98 در همدان و 8 خرداد 98 در كازرون نمي‌توان يافت.

 

آيا عامل جنايت كازرون سالم است؟

حجت‌الاسلام علي سهراب‌پور استاد حوزه علميه شهرستان كازرون در گفت‌وگو با ركنا گفته است: قاتل امام جمعه هيچ‌گونه مشكل روحي و رواني و اعتياد به مواد مخدر نداشته و آنچه در اين باره به وي نسبت داده مي‌شود دروغ است. اين استاد حوزه علميه شهرستان كازرون افزوده است: اين فرد كه داراي همسر و فرزند است را از دو سال پيش مي‌شناسم؛ وي با اعتراف به اينكه زندگي گذشته‌اش را تغيير داده و به غير از اهل‌بيت(ع) و خدا در راه ديگري نيست به حوزه علميه مي‌آمد و مي‌گفت مي‌خواهد زندگي سالمي را در پيش گيرد. وي افزود: اين فرد با تعريف از علما و روحانيون مي‌گفت ‌اي كاش مردم متوجه مي‌شدند روحانيون خوب هستند و همواره اين حرف را تكرار مي‌كرد و در بين حرف‌هايش مواردي هم مي‌گفت كه تذكر مي‌دادم و او را نصيحت مي‌كردم. سهراب‌پور با اشاره به اينكه قاتل اصالتا كازروني و داراي عقايد انحرافي بوده است، نسبت دادن اين اقدام قاتل را به حوادث گذشته كازرون و ارتقاي سياسي شهرستان تكذيب كرد. وي همچنين تاكيد كرده است: يك سال از قاتل خبري نداشتيم و اخيرا كه او را ديدم گفت قصد فروش خانه و مهاجرت به خارج دارد. استاد حوزه علميه شهرستان كازرون با اشاره به اينكه قاتل چند روزي با لباس عربي، شال سبز روي سر، نقاب و سوار بر اسب در سطح شهر رفت و آمد داشته است، گفت: وي در روزهاي اخير (شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان)، منبري را در ميدان شهدا تعبيه كرده بود و با مراجعه مكرر به امام جمعه كازرون از وي مي‌خواهد تا آن شب را، در ميدان شهدا سخنراني كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون