• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4382 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد

روئيز با شكست جاشوا صاحب هر سه كمربند او شد

فروپاشي يك امپراتوري

وحيد جعفري

 

 

بامداد يكشنبه، شب نوراني سالن مشهور «مدسون اسكوئر گاردن» نيويورك، شاهد فروپاشي يك امپراتوري قدرتمند در داخل رينگ رقابت‌هاي مشت‌زني بود؛ جايي كه آنتوني جاشوا دارنده سه كمربند قهرماني«آي‌بي‌اف»، «دبليوبي‌او» و «دبليو‌بي‌اي» در ديداري مهيج و در برابر ديدگان حيرت‌زده بيست هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه به مصاف اندي روئيز جونيور امريكايي، ملقب به ويرانگر رفت و برابر اين بوكسور شكست خورد تا به اين ترتيب هر سه كمربند خود را از دست دهد. اين اولين شكست رسمي جاشوا در بوكس حرفه‌اي است. حالا ديگر مشت‌زن بريتانيايي آن بوكسور شكست‌ناپذيري كه نشان مي‌داد، نيست و واژه باخت مقابل نام او نيز ديده مي‌شود تا يك بار ديگر ثابت شود كه دست روي دست بسيار است و هيچ كس نيست كه طعم تلخ ‌شكست را نچشد.

اكنون روئيز امريكايي كه از پدر و مادري مكزيكي متولد شده، قهرمان سنگين وزن جهان و البته اولين قهرمان اين دسته در مكزيك است. جالب اينكه حضور روئيز در مقابل جاشوا اتفاقي بود. حدود شش هفته قبل و پس از آنكه آزمايش دوپينگ جرل ميلر امريكايي مثبت اعلام شد، پروانه بوكس او باطل و به جاي او روئيز در مقابل قهرمان مشهور بريتانيايي قرار گرفت تا با ناك‌اوت فني حريف در راند هفتم شگفتي‌ساز شود. روئيز در حالي برنده مبارزه با جاشوا شد كه در بنگاه‌هاي شرط‌بندي از شانس پايين‌تري براي پيروزي برخوردار بود. مشت‌زن امريكايي در حالي بوكس را از شش سالگي شروع كرد كه همواره به دليل وزنش مسخره مي‌شد و توانايي‌هايش زير سوال مي‌رفت.

آنتوني كه مبارزه را كند شروع كرده بود در حالي در برابر بوكسور امريكايي متوقف شد كه مبارزه را بهتر آغاز كرده و توانسته بود حريف خود را به زمين بزند؛ اما اين اندي روئيز سنگين وزن بود كه در راند سوم توانست حريف قدرتمند خود را ناك‌دان كند تا مشت‌زن بريتانيايي بدترين لحظات دوران حرفه‌اي خود را با دو بار ناك‌دان در اين راند و در مقابل روئيز كه كسي فكرش را نمي‌كرد تجربه كند، البته جاشوا بلند شد و به مبارزه ادامه داد.

آنتوني بيشتر زمان خود در راندهاي بعدي را در حالت دفاعي و براي ريكاوري از صدماتي كه در راند سوم از حريف دريافت كرده بود، سپري كرد.

براي همين در راند چهارم اتفاق خاصي رخ نداد و دو طرف به هم ضرباتي زدند؛ راند پنجم هم به آرامي گذشت. در راند ششم به نظر مي‌رسيد كه جاشوا انرژي ندارد، براي همين در اواخر راند تلاش مي‌كرد تا با حريف خود درگير نشود.

روئيز در راند هفتم مبارزه دو بار ديگر رقيب را نقش بر زمين كرد و با وجود آنكه جاشوا روي پاهاي خود ايستاده بود، داور رينگ مبارزه را متوقف كرد تا اندي روئيز سي و سومين پيروزي خود در بوكس حرفه‌اي را جشن بگيرد. روئيز كه در حال حاضر صاحب ركورد ۳۳ پيروزي و يك شكست است، با در اختيار گرفتن سه كمربند قهرماني نامش را در كنار اسطوره‌هاي بوكس دنيا مي‌بيند. اسم او پس از پيروزي مقابل جاشوا در كنار جيمز باستر داگلاس كه سال ۱۹۹۰ مايك تايسون را شكست داد و حازم رحمان كه سال ۲۰۰۱ مقابل لنوكس لوئيس پيروز شد، قرار گرفته است. لوئيس البته در مسابقه تكراري موفق شد رحمان را شكست دهد. ادي هرن از ترتيب‌دهندگان اين مسابقه گفت كه احتمالا ديدار مجدد اين دو در نوامبر يا دسامبر در لندن برگزار خواهد شد.پس از اين مسابقه تايسون فيوري قهرمان بريتانيايي پيشين سنگين‌ وزن بوكس جهان در صفحه توييتر خود نوشت: «در بوكس سنگين‌ وزن از اين اتفاقات رخ مي‌دهد. استراحت كن، دوباره نيرو بگير، خودت را جمع و جور كن و بازگرد.»

دينوتي وايلدر قهرمان سنگين‌ وزن جهان از منظر سازمان معتبر دبليو‌بي‌سي كه تنها كمربندي بود كه جاشوا در اختيار نداشت نيز نوشت: «او قهرمان واقعي نبود. تمام حرفه او بر پايه دروغ و تناقض بود. حالا حقيقت برملا شده و متوجه شديم كه چه كسي از چه كسي فرار مي‌كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون