• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4389 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد

نگاه نو به توسعه روابط گردشگري اصفهان و كرواسي

سفير كشور كرواسي در ايران، با شهردار اصفهان ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، در اين ديدار بر لزوم همكاري‌هاي مشترك، برگزاري رويدادهاي مشترك فرهنگي و اقتصادي، حضور در جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان و... تاكيد شد.

قدرت‌الله نوروزي، شهردار اصفهان در اين ديدار با بيان اينكه اصفهان شهري تاريخي، فرهنگي و شهري مهم از لحاظ گردشگري است، اظهار كرد: صنعت در اين شهر از رونق بسيار خوبي برخوردار بوده و همچنين اصفهان به‌دليل دارا بودن دانشگاه‌هاي معتبر، پايگاه بسياري از علوم است.

او فراهم شدن زمينه توسعه روابط ميان اصفهان و كرواسي را از جمله اهداف حضور سفير كرواسي در اصفهان ذكر كرد و افزود: شهرداري اصفهان قصد دارد تا در اين زمينه شرايط لازم را فراهم كند. شهردار اصفهان تاكيد كرد: از اينكه سفير كرواسي نگاه نو و تازه‌اي به توسعه روابط با ايران دارد بسيار خرسنديم، باتوجه به نگاه مثبت مردم كرواسي به مردم ايران، اين دو كشور و شهر اصفهان مي‌توانند با يكديگر روابط بسيار خوبي داشته باشند. او با اشاره به نقش راه ابريشم در روابط ميان كشورهاي اين مسير و طرح اين موضوع در اجلاس اخير شانگهاي، بيان داشت: موضوع جاده ابريشم به عنوان يك موضوع بسيار مهم در اين اجلاس مطرح شد، اين جاده نقش بسيار مهمي در توسعه بين كشورها و رونق اقتصادي دارد. باتوجه به اينكه كرواسي نيز يك كشور عضو اين مسير است، مي‌توان زمينه گفت‌وگوهاي بيشتر ميان ايران و كرواسي را بسط و توسعه داد. «دراگو اشتامبوك» سفير كرواسي در ايران نيز در اين ديدار، اصفهان را شهري بسيار زيبا توصيف كرد و بيان داشت: كرواسي كشوري كوچك با جمعيتي 4 ميليون نفري است كه شايد به اندازه تنها يكي از استان‌هاي ايران جمعيت داشته باشد با وجود اين از لحاظ فرهنگي و تاريخي قدمت بسياري دارد. سفير كرواسي در ايران گفت: با وجود داشتن جمعيت چهار ميليوني كشور كرواسي، تعداد گردشگر ما به 16 ميليون در سال گذشته رسيد. جداي از بحث توريسم، كرواسي در صنعت كشتي‌سازي نيز كشوري پيشرفته محسوب مي‌شود. او اضافه كرد: ايران كشوري بسيار بزرگ و تاريخي است و اصفهان نيز يكي از زيباترين شهرهاي اين كشور است. بسيار علاقه‌مند هستيم نيازهاي دوطرف در اين تعاملات برطرف شده و روابط گسترش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون