• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست روحاني برگزار شد

تصويب كليات سند حجاب و عفاف

جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عصر سه‌شنبه به رياست حجت‌الاسلام‌حسن روحاني، رييس‌جمهور و با حضور سران قواي مقننه و قضاييه و ساير اعضا تشكيل و در آن كليات سند حجاب و عفاف مورد بررسي و تصويب اعضا قرار گرفت. سند حجاب و عفاف كه كليات آن در ۵ فصل به تصويب اعضا رسيد، يك سند جامع و همه ‌جانبه‌نگر بوده و قرار است اعضا در شور دوم كه ورود به جزييات است، اصول، ارزش‌ها، راهبردها و تقسيم و نگاشت نهادي كه بين ۳۴ نهاد كشور صورت گرفته همچنين مسيرها و نقشه راهي را كه منجر به تحقق و اجراي اصول راهبردي اين سند خواهد شد مورد توجه قرار دهند.

اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين جلسه پس از بحث پيرامون شناخت معرفتي‌ و علت‌يابي موضوع حجاب و وضعيت آن در جامعه امروز ايران تاكيد داشتند كه در اين موضوع مهم ضمن اينكه نظام و حكومت اسلامي مسووليت دارد؛ مردم و جامعه مدني نيز نسبت به صيانت از ارزش‌هاي فرهنگي و حجاب و عفاف در جامعه داراي مسووليت هستند. ادامه اين بحث و جزييات آن در جلسات بعدي شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيگيري خواهد شد.

در ماه‌هاي اخير برخي اعضاي اصولگراي اين شورايعالي، ازجمله عزت‌الله ضرغامي و حسن رحيم‌پور ازغدي با انتقاد نسبت به نحوه برگزاري جلسات، از روحاني گلايه كرده بودند و اين مساله منجر به عدم‌حضور رييس‌جمهور در اين جلسات شد. حالا اما پس از چندماه، بالاخره جلسه اخير به رياست روحاني برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون