• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

توضيح وزارت كشور در مورد انتصاب زنان در پست‌هاي مديريتي

29 ارديبهشت سال جاري روزنامه «اعتماد» خبري با تيتر «از وعده وزارت زنان تا احتمال انتصاب زنان در معاونت استانداري‌ها» منتشر كرد. سيدسلمان ساماني، سخنگوي وزارت كشور در نشستي اعلام كرده‌ بود: «انتصاب زنان در سمت‌هاي مديريتي وزارت كشور در دولت تدبير و اميد 27 درصد و جوانان 67 درصد رشد داشته است.» و روزنامه «اعتماد» نيز اين مساله را طرح كرده‌‌ بود كه « در زمان انتخابات 92 و 96 اين بحث {ورود زنان به پست‌هاي مديريتي} در سطحي به مراتب جدي‌تر يعني بحث «وزارت زنان» مطرح بود و جالب آنكه اين مساله از جمله مهم‌ترين وعده‌هاي انتخاباتي رييس‌جمهوري بوده است.» كه البته محقق نشد. روابط عمومي وزارت كشور روز گذشته در واكنش به اين خبر بازنشر شده در روزنامه «اعتماد» جوابيه‌اي‌ ارسال كرد كه متن آن را مي‌خوانيد.

 

گزارش وزارت كشور از روند ارتقاي اداري زنان

استان‌هاي قزوين، همدان و بوشهر بيشترين و استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد و اصفهان كمترين درصد تصدي زنان در پست‌هاي مديريتي را دارا هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور؛ معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت كشور در پاسخ به مطالب منتشر شده در دو روزنامه سراسري با موضوع كم و كيف انتصاب زنان در پست‌هاي مديريتي در ستاد وزارت كشور و استانداري‌ها اعلام كرد: 8 و 3 دهم درصد از پست‌هاي مديريتي و سرپرستي و مقامات در استانداري‌هاي كشور در اختيار زنان است و استان‌هاي قزوين، همدان و بوشهر بيشترين و استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد و اصفهان كمترين درصد تصدي زنان در پست‌هاي مديريتي را دارا هستند.

ناصريان افزود: بر اساس سياست‌هاي دولت محترم و در راستاي مصوبات شوراي عالي اداري مبني بر استفاده بهينه و مطلوب از خدمات جوانان و بانوان در سمت‌هاي مديريتي، سياست‌ها و تدابير عملياتي لازم جهت افزايش سهم مديران زن در پست‌هاي مديريتي از اولويت‌هاي اساسي اين وزارت تعيين شده است و در نتيجه بررسي وضعيت موجود متصديان سمت‌هاي مديريتي در مجموعه ستاد وزارت كشور نشان مي‌دهد كه در حال حاضر
16 درصد پست‌هاي مديريتي ستاد وزارت كشور به زنان اختصاص يافته است. معاون وزير كشور خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبات شوراي عالي اداري، ارتقاي
8 درصدي تعداد مديران زن در طول 3 سال برنامه (4 واحد درصد سال 1397، 2 واحد درصد سال 1398 و 2 واحد درصد سال 1399) ابلاغ شده و وزارت كشور نيز همين معيار را در اختصاص پست‌هاي مديريتي و سرپرستي به زنان لحاظ كرده است.ناصريان، معاون وزير كشور افزود: البته اصولا در هر گونه انتصاب لازم است ويژگي‌ها و مختصات كاركنان، تعداد شاغلان زن، توزيع جغرافيايي، مدرك و رشته تحصيلي، شرايط احراز انتصاب سمت‌هاي مديريتي مندرج در مصوبات شوراي عالي اداري و... در نظر گرفته شود.گفتني است در روزهاي اخير برخي ادعاهاي خلاف واقع رسانه‌اي در خصوص كم و كيف انتصاب زنان در جايگاه‌هاي مديريتي وزارت كشور مطرح شد كه گزارش وزارت كشور در اين باره در نقطه مقابل ادعاهاي ياد شده قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون