• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

درباره نديم اميري بازيكن افغانستاني‌الاصل تيم ملي جوانان آلمان

ستاره‌اي برخاسته از خون و خاكستر

روايت غريبي است. درست در ساعاتي كه دنياي فوتبال حضور يك ستاره جديد افغانستاني را به چشم مي‌ديد، خبر بمب‌گذاري طالبان مقابل وزارت دفاع كشور افغانستان و خسارت رسيدن به فدراسيون فوتبال اين كشور و مجروح شدن رييس فدارسيون فوتبال افغانستان منتشر شد. همان موقعي كه نديم اميري بازيكن افغانستاني‌الاصل مانشافت موفق شد در دقيقه 88 با گلي زيبا دروازه اسپانيا را در جام ملت‌هاي زير 21 سال اروپا بگشايد و اميد را به اردوي تيمش بازگرداند تا مگر بتوانند بازي را به تساوي بكشانند. بسياري از كودكان افغانستاني كه در حال رفتن به مدرسه بودند و از مقابل فدراسيون فوتبال كشورشان عبور مي‌كردند، آغشته به خون و خاكستر شدند. البته اميري در بازي نيمه‌نهايي مقابل روماني نيز موفق به زدن دو گل براي ژرمن‌ها شده بود تا نقش پررنگي در صعود تيمش به فينال مسابقات ايفا كرده باشد.

روياي فوتباليست شدن اگر نگوييم در همه كودكان دنيا، اما در بسياري از آنها وجود دارد. اما براي فوتباليست شدن فقط رويا كافي نيست؛ زيرساخت لازم است و برنامه‌ريزي. شايد اگر پدر و مادر نديم در دهه هشتاد ميلادي تصميم نمي‌گرفتند افغانستان جنگ‌زده را به اميد يك زندگي بهتر ترك كنند و راهي لودويگزهافن آلمان شوند، سرنوشت نديم به شكل متفاوتي رقم مي‌خورد. شايد نديم هم حالا يكي از آدم‌هايي بود كه به سوگ عزيزانش نشسته بود؛ عزيزاني كه در بمب‌گذاري‌ها از دست داده بود. شايد نديم هيچ فرصتي براي فوتبال بازي كردن پيدا نمي‌كرد.

اما حالا نديم اميري يكي از آن ستاره‌هايي است كه آينده درخشاني پيش رو دارد. او كه با زحمت و ايثار فراوان پدر و مادرش توانست فوتبال را در كمال امنيت و به صورت آكادميك بياموزد، امروز مدنظر بسياري از باشگاه‌هاي بزرگ اروپا قرار دارد. او بسيار جوان است و مي‌تواند در ادامه به جايگاه‌هاي بالاتري در فوتبال دست پيدا كند. نديم هم‌اكنون در تيم بوندسليگايي هوفنهايم توپ مي‌زند. او در سال 2015 موفق شد خودش را به تيم بزرگسالان اين تيم برساند و زيرنظر ناگلزمان مشغول به كار شود. نديم تاكنون 106بار پيراهن تيم هوفنهايم را بر تن كرده و در مجموع 12 گل هم براي تيمش به ثمر رسانده است. او همچنين 13 پاس گل هم به نام خودش در بوندسليگا به ثبت رسانده است.

البته با اتفاقاتي كه براي اوزيل در تيم ملي آلمان رخ داده، نديم بايد حسابي حواسش را جمع كند تا از حواشي دور بماند و بتواند روي فوتبالش متمركز شود. بدون شك شماره 18 اين روزهاي تيم زير 21 ساله‌هاي آلمان، شانس زيادي براي رسيدن به پيراهن تيم بزرگسالان آلمان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون