• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

ايران در فينال ليگ ملت‌هاي واليبال با برزيل و لهستان هم‌گروه شد

فرصتي براي تاريخ‌سازي

سامان سعادت

 

 

مسابقات مقدماتي ليگ ملت‌هاي واليبال به پايان رسيد و چهره 6 تيم حاضر در مرحله نهايي مسابقات مشخص شد. بر اين اساس برزيل با 14 برد در رده نخست قرار گرفت و ايران با 12 برد جايگاه دوم را كسب كرد. تيم‌هاي روسيه، فرانسه، لهستان و امريكا به عنوان ميزبان و تيم ششم جدول رده‌بندي ديگر تيم‌هاي حاضر در دور پاياني خواهند بود. اين شش تيم در دو گروه سه تيمي با يكديگر مصاف خواهند داد.

قرعه‌كشي مرحله نهايي مسابقات هم بعد از اتمام مرحله مقدماتي به انجام رسيد و تيم ايران با تيم‌هاي برزيل و لهستان در گروه دوم جاي گرفت. حالا تيم واليبال ايران كه بعد از پنج سال خودش را در مرحله نهايي اين رقابت‌ها مي‌بيند، بايد براي كسب مدال و ثبت يك اتفاق تاريخي دست به كار بزرگي بزند و تيم‌هاي برزيل و لهستان را از پيش رو بردارد. تيم ايران در دور گروهي مقابل برزيل با نتيجه نزديك 3 بر 2 شكست خورده بود و در اروميه با همين نتيجه از سد تيم لهستان گذشته بود. در گروه نخست نيز تيم‌هاي روسيه و فرانسه و ميزبان حضور دارند. بازي‌هاي دور نهايي از تاريخ 20 تير آغاز مي‌شود و در نخستين ديدار امريكا به مصاف فرانسه خواهد رفت. تيم ايران در نخستين ديدارش در اين مرحله از ساعت 30: 5 بامداد روز جمعه 21 تير با لهستان ديدار مي‌كند. بازي با لهستان حساسيت‌هاي بسيار زيادي دارد، مخصوصا كه كوبياك هم به احتمال زياد در تيم لهستان حاضر خواهد بود و بازيكنان ايران انگيزه‌هاي زيادي دارند تا بار ديگري شايستگي‌هاي خودشان را به بازيكن بي‌ادب لهستان ثابت كنند. دومين ديدار تيم ملي واليبال ايران در مرحله نهايي ساعت 5:30 بامداد روز شنبه 22 تير با برزيل خواهد بود. در صورتي‌ كه تيم‌ كشورمان بتواند صدرنشيني اين گروه را به دست آورد، با تيم دوم گروه A براي رسيدن به فينال بازي خواهد كرد و در صورت دوم شدن با تيم نخست گروه A روبه‌رو مي‌شود. بازي‌هاي نيمه‌نهايي روز يكشنبه و ديدار نهايي ورده‌بندي روز دوشنبه برگزار خواهند شد.

آخرين باري كه تيم ايران به مرحله نهايي ليگ ملت‌هاي واليبال راه يافته بود برمي‌گردد به سال 2014 كه كواچ هدايت ايران را بر عهده داشت. آن سال تيم ايران در دور نهايي موفق شد در گروهي كه برزيل و روسيه حضور داشتند به عنوان تيم نخست راهي دور بعد شود اما در نيمه‌نهايي با نتيجه 3 بر صفر به امريكا باخت و راهي بازي رده‌بندي شد. تيم ايران در بازي رده‌بندي نيز با نتيجه 3 بر صفر مغلوب ايتاليا شد تا از رسيدن به مدال باز بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون