• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4404 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۲ تير

پيشنهادي به علي دايي

شهريار در اردبيل تيم‌داري كند

قادر سيف‌اللهي

 

 

لزومي به يادآوري و ذكر جايگاه، شخصيت و اعتبار ملي و بين‌المللي علي دايي نيست. اگر نگاهي به صدر تا ذيل ساختار ورزش كشور، افراد و مديران مشغول و مسوول در آن بيندازيم، شايد دور از ذهن نباشد كه به حضور علي دايي در راس فدراسيون فوتبال هم حتي بينديشيم. اينكه علي دايي خود تلاشي حداقل در ظاهر براي به دست آوردن چنين منصبي نمي‌كند، سخن گفتن و گمانه‌زني در اين زمينه را بسيار سخت مي‌كند. سال‌هاست كه عادت كرده‌ايم، علي دايي را در قامت و كسوت مربيگري فوتبال ببينيم و حالا خبر مي‌رسد كه در ادامه حواشي مربوط به اخراج علي دايي از سايپا، گويا باشگاه‌هاي ليگ برتري از همكاري با دايي منع شده‌اند! تعارف كه نداريم، من از اينكه حرص و جوش‌هاي كنار زمين علي دايي را نخواهم ديد، بسيار خوشحالم. علي دايي براي ادامه همين وضعيت و موقعيت چند سال اخير خود مي‌تواند، دلايل زيادي را رديف كند و پرواضح است كه حتي يك‌دهم موقعيت و جايگاه كنوني علي دايي سقف آمال و آرزوهاي نه مردم عادي، بلكه بسياري از چهره‌هاي شاخص است. اما گمان مي‌كنم كه ديگر وقت آن فرارسيده است كه علي دايي با خودش خلوت كند و دو پرسش اساسي از خودش بپرسد: آيا آنچه تاكنون انجام داده تمام آن چيزي بوده كه مي‌توانسته است؟ و آيا انتظارات و توقعات مردم و دوستدارانش را به رسميت مي‌شناسد؟

مسائل و موضوعات زيادي در رابطه با علي دايي و كل فوتبال كشور وجود دارد كه با توجه به گستردگي و پيچيدگي آنها ترجيح مي‌دهم، مطرح نكنم، اما در حال حاضر و در شرايط فعلي پيشنهادي روشن و مشخص براي علي دايي دارم: باشگاهداري در اردبيل.

مطمئنا علي دايي يكي از آن افرادي است كه از ظرفيت‌ها، فرصت‌ها، امتيازات ويژه و پتانسيل بسيار بالاي استان اردبيل در تمام حوزه‌ها به خوبي مطلع است. از طرفي، با توجه به اينكه چند سالي است تمام فوتبال آذربايجان به شهر تبريز خلاصه شده نيازمندي استان اردبيل به يك باشگاه فوتبال حرفه‌اي چند برابر مهم شده است.

تاسيس و راه‌اندازي يك باشگاه فوتبال در استان اردبيل مي‌تواند مانند يك سرمايه‌گذاري بسيار سودآور زودبازده و كوتاه‌مدت مورد توجه قرار بگيرد و در ادامه به‌راحتي سرمايه‌هاي سرگردان و راكد را متوجه خود كند. از طرف ديگر اين فعاليت مانند يك پروژه ملي با سرمايه‌گذاري بلندمدت و زيرساختي مي‌تواند سودآوري پايدار، هميشگي، چندوجهي و همه‌جانبه را نويد دهد. علي دايي خود بهتر از هر كس ديگري مي‌داند كه مردم استان اردبيل به چه ميزان به او علاقه دارند، افتخار مي‌كنند و البته احترام مي‌گذارند و چنين اقدامي، يعني باشگاهداري در اردبيل، به چه اندازه مي‌تواند مورد استقبال آنها قرار بگيرد و چه تاثيرات عميق ورزشي، اقتصادي و اجتماعي داشته باشد.

فرض بر اين است كه اگر قرار باشد اين كار توسط علي دايي انجام شود، به درست‌ترين، اصولي‌ترين، قاعده‌مندترين و علمي‌ترين شكل ممكن و با فراهم كردن زيرساخت‌هاي لازم انجام خواهد شد.

رشد، توسعه و پيشرفت گام به گام اين باشگاه و راهيابي آن به سطح اول فوتبال كشور و ليگ برتر با به كارگيري و استفاده از مكانيسم درست و اصولي مي‌تواند به الگو و نقشه راه فوتبال كشورمان تبديل شود و چه كسي بهتر و شايسته‌تر از علي دايي براي ترسيم و تصوير نقشه راه فوتبال كشور؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون