• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4405 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۳ تير

واكنش وزير جهاد كشاورزي به گران‌ شدن سيب‌زميني:

وقتي توزيع دست ما نيست، بايد درِ مغازه‌ها بايستيم؟

وزير جهاد كشاورزي در پاسخ به سوالي درباره افزايش 200درصدي قيمت سيب‌زميني نسبت به سال گذشته گفت: توزيع كه دست ما نيست؛ آيا ما بايد در مغازه‌ها بايستيم؟

محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي امروز پس از نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره افزايش 200درصدي قيمت سيب‌زميني نسبت به سال گذشته گفت: توزيع كه دست ما نيست. آيا بايد در مغازه‌ها ما بايستيم؟

او افزود: در مقطعي فصل كشت سيب‌زميني به‌دليل بارش‌ها با تاخير وارد بازار شده است، اما از نظر توليد وضعيت خوبي دارد، كمااينكه در ارتباط با نهاده‌هاي دامي هم توليد و هم تامين كرده و هم پايش مي‌كنيم كه دست توليدكنندگان برسد. وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: خدا را شكر توليد خوب بوده اما در مقطعي فصل كشت سيب‌زميني به دليل بارش‌ها با تاخير روبه‌رو شد، بنابراين به تبع آن ورود سيب‌زميني به بازار با تاخير انجام شد. اكنون وضعيت آمار توليد سيب‌زميني خوب است كمااينكه در مورد توليد، تامين و پايش نهاده‌هاي دامي هم وضعيت خوبي داريم و نتيجه نهايي آن هم در قيمت مرغ و ديگر‌ موارد ديده مي‌شود.

حجتي با بيان اينكه دولت برنامه‌اي براي افزايش قيمت مرغ ندارد، گفت: ممكن است به دليل افزايش سطح عمومي قيمت‌ها، در قيمت‌هاي ستاد تنظيم بازار تجديدنظر شود.

او با تشريح چگونگي افزايش قيمت، ادامه داد: درمورد قيمت‌ها ماه‌ها بحث شده و در سازمان حمايت از مصرف‌كننده بررسي مي‌شود از طرفي هم خود توليدكنندگان در جلسات هستند و درنهايت ستاد تنظيم بازار يك تصميم گرفته و قيمت را ابلاغ مي‌كند.

وزير كشاورزي با اشاره به همين روند در مورد شير گفت: در مورد شير هم اين مباحث پيش آمد كه باتوجه به افزايش هزينه‌هاي داخلي قيمت آن افزايش پيدا كرده بود. حجتي ادامه داد: توليدكنندگان در اين مورد صحبت‌هايي داشتند كه با حضور سازمان حمايت از مصرف‌كننده و توليدكننده به عنوان يك مرجع كه سود و منفعت هر دوطرف را درنظر مي‌گيرد، قيمت شير را بررسي و آناليز قيمت كردند و نهايتا به يك جمع‌بندي رسيدند و قيمت ابلاغ شد، بنابراين ما في‌البداهه افزايش قيمت نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون