• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4409 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۸ تير

انتقاد مطهري از صدور حكم ۲ سال حبس براي محمدرضا خاتمي

علي مطهري در يادداشتي به صدور حكم ۲ سال حبس براي محمدرضا خاتمي به خاطر اظهاراتش درباره انتخابات سال ۸۸ انتقاد كرد. به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري نماينده مردم تهران در اين يادداشت نوشته است:

«محكوميت آقاي محمدرضا خاتمي به دو سال حبس در دادگاه بدوي به خاطر اظهار عقيده درباره انتخابات رياست‌جمهوري سال ۱۳۸۸، نشان مي‌دهد كه مدعي‌العموم توجهي به ميزان گسترش و تاثير اتهام در جامعه ندارد و خود موجب رواج بيشتر آن مي‌شود. در گذشته نيز نمونه‌هايي از اين قبيل داشته‌ايم. داستان مرگ ستار بهشتي در بازداشتگاه، نمونه تلخ آن است. او كارگري بود كه در وبلاگ خود اظهارنظر و انتقاد مي‌كرد و ظاهرا توهين‌هايي هم به برخي مقامات كشور داشته است. بعدا پليس فتا اعلام كرد كه وبلاگ او فقط هشت بازديدكننده در روز داشته است. آيا اگر او را فرا مي‌خواندند و با توجه به اينكه ريشه انتقادات و احيانا اهانت‌هاي او فقر خود و مادرش بوده است يك كمك مالي به او مي‌كردند كه احيانا جذب انقلاب مي‌شد بهتر نبود تا در بازداشتگاه كشته شود. فرض اين است كه مجري قانون عاقل و مدبر است. بله، ظاهر قانون مي‌گويد توهين به مقامات عالي كشور مجازات دارد ولي كي و كجا و با چه ميزان تاثيري؟ اين بستگي به عقل و تدبير مجري قانون دارد. مانند اينكه قانون مي‌گويد عبور از چراغ قرمز ممنوع است ولي اگر يك خودرو حامل مصدومي است كه خونريزي شديد دارد، پليس عاقل و با تدبير اجازه عبور به او مي‌دهد.

داستان آقاي محمدرضا خاتمي به اين شرح بود كه ايشان در مصاحبه با برنامه رودررو كه از طريق شبكه اينترنتي آپارات و نه از صدا و سيما پخش مي‌شد با اصرار شيطنت‌آميز مجري آن برنامه عقيده خود مبني بر تقلب در انتخابات سال ۸۸ را ابراز داشت. اين سخن را تعداد بسيار اندكي از مردم ايران شنيدند و مثل بسياري از اظهارنظرهاي دو طرف آن ماجرا از كنار آن گذشتند اما با ورود مدعي‌العموم به اين موضوع، انتشار عمومي پيدا كرد و ترديدها درباره آن انتخابات را افزايش داد. اساسا اين سوال مطرح مي‌شود كه اگر كسي معتقد باشد در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده و اين عقيده خود را اعلام كند حتما بايد محاكمه شود؟ در مقابل، ده‌ها نفر هم مي‌گويند تقلب نشده است. قضاوت را بايد به مردم واگذار كرد. اين‌گونه حساسيت نشان دادن‌ها ايجاد شك و ترديد درباره آن انتخابات مي‌كند يا به آن دامن مي‌زند. طوري رفتار نكنيم كه اظهارنظر درباره حوادث سال ۸۸ را مانند اظهارنظر درباره هولوكاست در اروپا جلوه دهيم و به زبان حال بگوييم همه بايد يك حرف بزنند. از جناب آقاي رييسي رييس محترم قوه قضاييه كه اصلاحاتي را در اين قوه آغاز كرده و حسن مطلع داشته‌اند درخواست دارم به اين موضوع ورود كنند و از وارد شدن آسيب بيشتر به نظام جمهوري اسلامي جلوگيري نمايند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون